A legkisebb ördög
Egyre valószínűbb a Fiesta RS érkezése
időpont:2014. január 08. 08:00
szerző:Kőrössy Balázs
A Ford még mindig gondolkodik egyik legkisebb modelljének durvább vadításán, mely a jelenleg kapható ST verzió 182 lóerejével szemben 230-at küldene az aszfaltra.
farkasüvöltés
Ford Focus ST 370 lóerővel
Az ismert sváb Ford-tuner, a Wolf racing három lépcsős teljesítménynövelő csomagot dolgozott ki az új Ford Focus ST modellhez. A gyárilag 250 lóerős masina a megrendelő pénztárcájától függően 285, 300, vagy akár 370 lóerős is lehet.
FRANKFURT 2009
Jövőre már tesztelik az elektromos Ford Focust
Frankfurtban állították ki a Focus-alapú, elektromos meghajtású Ford prototípust, amely majd a Ford első európai villanyautója lesz. Jövőre az Egyesült Királyságban egy 15 darabos flottát állítanak üzembe, hogy teszteljék a technológia alkalmasságát.
JÖVŐRE JÖHET
Így nézhet ki majd a Ford Fiesta ST
2009-nél előbb biztosan nem találkozhatunk vele, de az Auto Express művészei a Verve Concept alapján már elkészítették a következő generációs Ford Fiesta ST-t. A Fiesta szériaváltozata a márciusi Genfi Autószalonon debütál, melyet nagy érdeklődéssel várunk. A paletta csúcsán az ST áll majd, melyben minden bizonnyal 180-190 lóerős 1,6-os turbómotor fog dolgozni. Imádkozunk, hogy a gép olyan jól nézzen ki, mint ezen a grafikán.
MÉG TÖBB
Friss képek az új Ford Focus ST-ről
A Ford hivatalos sajtóközleményt még nem adott ki az új Focus ST-ről, nyilvánosságra hozott viszont néhány friss felvételt az autóról. Mindenért, amit tudunk, irány előző postunk, a galériáért katt a címre!
SZÉP BÚCSÚ
Limitált Focus ST a briteknek
A faceliftelt Ford Focus ST valamikor jövő év elején érkezik, a Ford pedig úgy gondolta, hogy egy limitált darabszámú sorozattal küldi nyugdíjba az aktuális modellt. Az ST500 modellből összesen 500 darabot készítenek. A limitált darabszámú járgány Recaro székekkel, xenon fényszórókkal, navigációval, mindenféle szenzorral és egyedi dekorációval kerül piacra, sajnos csak az Egyesült Királyságban. Az erőforrást változatlanul hagyták, a 2,5 literes turbós öthengeres Duratec benzines 225 lóerőt küld az első kerekekre. A metálfekete festésű, ezüst versenycsíkokkal dekorált Focus ST500 20 495 fontért már rendelhető a szigetországban.
FRISSÍTÉS
Itt az új Ford Focus ST
A ráncfelvarrt Ford Focus már a szeptemberi Frankfurti Autószalonon bemutatkozott, nem nagy meglepetés hát, hogy a gyár a sportváltozat ST vonalait is átrajzolta kissé. Az autó első hivatalos képét az Auto Express című brit lap hozta nyilvánosságra, az újság úgy tudja, hogy az új modell értékesítése 2008 első negyedévében kezdődik. Ami a külső változtatásokat illeti, a kicsit letisztultabbá vált ST is megkapta a mondeós orrot, hátulra pedig új, diffúzor stílusú lökhárító, friss csomagtérajtó és természetesen átalakított lámpák kerültek. A 2008-as Focus ST belsejében átalakították az audiórendszer és a klíma vezérlőpaneljét, és ahogy ilyenkor szokás, újakra cserélték a kárpitokat. Műszakilag maradt minden változatlan, vagyis az ST-ben továbbra is a 220 lóerős, 2,5 literes, öthengeres turbós erőforrás dübörög, mely 6,8 másodperc alatt gyorsítja nulláról százra az autót.
NINCS KOMPROMISSZUM
Focus RS az STi és az Evo ellen?
A Lehmann Photo-Syndication legfrissebb kémfotóin állítólag a következő Ford Focus RS látható, amint nagy sebességgel rója körét a Nürburgringen. A Focus paletta legerősebb darabja 2005 óta az ST kivitel, de mindannyian könnyes szemekkel gondolunk vissza a kőkemény, sperrdiffis, turbómotoros RS változatra. Szóval a képeken látható prototípusban állítólag a következő RS modellt tisztelhetjük, ami rali-inspirálta tuningot kapott. A motortérben háromliteres, sorhatos erőmű tombol, kereken 300 lóerővel. Mivel ekkora erőt elsőkerék-hajtással lehetetlen átvinni az útra, a Focus RS-be valószínűleg a Volvótól származó, de a Prodrive által tuningolt összkerék-hajtási rendszer kerül. Jövőre, a Genfi Autószalonon minden kiderül.