/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Két magyar csapattal indul az első elektromos túraautó-bajnokság

2021. június 18. 18:15   |   Autoblog
címkék:  

Hosszas és intenzív felkészülési időszak után a hétvégén debütál a világ első teljesen elektromos, többmárkás túraautó-sorozata az olaszországi Vallelungában. A széria három csapatából kettő magyar: a M1RA Alfa Romeóval, a Zengő Motorsport pedig a Cupra gyári partnereként áll rajthoz.

A Goodyear alapító partnerként csatlakozott a PURE ETCR-hez, amikor a bajnokság indulását 2020 elején bejelentették. Azóta az abroncsgyártó közvetlenül a promóter Eurosport Events-szel és csapataival együtt készült az idei, első szezonra. Az autók teljesítménye és a széria innovatív formátuma – a hagyományos versenyek helyett rövid és éles „csaták” – máris felkeltette a rajongók érdeklődését szerte a világon.

A 2021-es szezon a hétvégi, Vallelunga-i versennyel startol, aztán a MotorLand Aragón és a Hungaroring aszfaltcsíkján a WTCR-rel közös hétvégén folytatódik, illetve a koppenhágai utcai pálya, és a dél-koreai Inje Speedium is a versenynaptár része.

A mezőnyt három csapat alkotja, ezek közül kettő is magyar. A Zengő Motorsport a Cupra gyári támogatását élvező csapatként indul. A négy Cupra E-Racert igazi sztárok vezetik: a spanyol duó, Mikel Azcona és Jordi Gené mellett Mattias Ekström, a DTM svéd legendája, ralikrossz-világbajnok, valamint egy fiatal magyar tehetség, Nagy Dániel.

A Romeo Ferraris csapatához a Michelisz Norbert által alapított, jelenleg Bári Dávid által irányított M1RA istálló csatlakozott az Alfa Romeo partnereként. Az elektromos Giulia volánjánál Luca Filippi, Stefano Colletti, Oliver Webb és Rodrigo Baptista foglalnak helyet.

A Hyundai gyári csapata az Augusto Farfus, Jean-Karl Vernay, Tom Chilton, John Filippi kvartettel méreti meg magát az elektromossá alakított Hyundai Velosterekkel.

A PURE ETCR autók döbbenetes számai önmagukért beszélnek. A 100%-ban elektromos, hátsókerék-meghajtású túraautók nemcsak hajtásláncukban forradalmiak, hanem a legerősebb túraautók, amelyek ma a világon versenyeznek. Az autók karosszériája az utcai autókon alapul, a hajtásláncaik pedig megegyeznek: 500 kW-t (670 LE) teljesítményt és 960 Nm nyomatékot képesek leadni.

Ennek eredményeképp a tempó lélegzetelállító, az azonnal rendelkezésre álló hatalmas nyomaték pedig különösen jól illik a verseny egyedi formátumához. Minden verseny maximum 25 km hosszú, a pilóták pedig a különleges rajtkapuk mögül rajtolnak. A gyors és rövid csaták sorozatát követően a Super Final után koronázzák meg a hétvége Királyát.

Az innovatív bajnokság minden autóját a Goodyear Eagle F1 SuperSport ETCR versenygumik egyetlen specifikációjával szerelik fel, legyen nedves vagy száraz a pálya – tehát itt nincs külön slick és esőgumi. Az egyetlen gumiabroncs előállítása minimalizálja a PURE ETCR logisztikai terheit, hiszen a Goodyear kevesebb gumiabroncsot szállít minden eseményre.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 50.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/