/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Középméretű sportkupéval támad a Lexus

2012. szeptember 18. 19:07   |   Autoblog
címkék:  

Azt követően, hogy a 2012-es Detroiti Autószalonon és a Genfi Autókiállításon bemutatták a Lexus díjnyertes, 2+2 üléses hibrid kupétanulmányát, az LF-LC modellt, az idei Párizsi Autószalonon színre lép az LF-CC. A full hibrid hajtáslánccal rendelkező kocsi sorozatgyártású kivitele az Audi A5, a BMW 3-as és a Mercedes C-osztály Coupe ellenfele lesz.

A hátsókerék hajtású LF-CC számos formai megoldást örökölt meg az LF-LC-től, jól illusztrálva, hogyan befolyásolja egy tanulmányautó a holnap Lexus-modelljeinek megjelenését. Az autó porondra állítása egyértelműen jelzi, hogy a Lexus a közeljövőben egy prémium kupéval kíván megjelenni a középkategóriában, ahol borsot kíván törni a német prémium trió orra alá.

A négyüléses kupé 4660 mm hosszú, 1375 mm magas és 1840 mm széles, tengelytávja pedig 2730 mm-es. A Lexus L-Finesse fomanyelvének legújabb változatát mutatja be, a védjegynek számító orsó formájú hűtőrácsnak minden eddiginél szembeszökőbb alkalmazásával. A motorháztető, a mélyre nyúló alsó légterelő és az erőteljes sárvédőidomok által határolt hűtőrácsot erős 3D-hatású fémkeret öleli körül. A sárvédő alsó és felső elemei közti keskeny résbe beágyazott egyedi, 3 LED-es, vetítőlencsés, hűtőbordákkal tagolt fényszóró kialakítás nem egyetlen közös burkolatot kapott, mint a hagyományos világítótestek.

A hátsó lökhárító egybeolvad a hátsó kerékjárati ívekkel, kihangsúlyozva az LF-LC széles, erőteljes kiállását. A Lexus-stílusú, L alakú hátsó lámpatestek kialakítása többszintű és erősen háromdimenziós hatású; a lökhárító alsó, homorú felületébe integrált, teljes szélességű spoiler pedig tovább javítja a tapadást. A harmadik féklámpát egy elegáns megoldással a cápauszony-antennába építették be. A „Fluid Titanium" fényezéssel elegáns összhangot alkot az ülések, az ajtókárpitok és a műszerfal meleg tónusú, borostyánsárga bőrkárpitozása.

Az LF-LC azért is fontos autó, mert egy vadonatúj full hibrid hajtásláncot építettek bele. Lelke egy vadonatúj, ultra-finom járású, 2,5 literes, Atkinson-ciklusú négyhengeres benzinmotor, amit egy kompakt építésű, nagy teljesítményű, vízhűtéses, állandó mágneses elektromotor egészít ki. A hajtáslánc osztályelső energiahatékonysággal működik: egyetlen gramm CO₂ kibocsátásra több mint 2 lóerő jut. A széndioxid-kibocsátás a tervek szerint mindössze 100 g/km lesz, tehát ez alapján a pilóta 200 lóerővel gazdálkodhat.

A benzin- és elektromotor mellett az LF-CC hibrid hajtásának része még egy generátor, egy nagyteljesítményű nikkel-metál hidrid akkumulátor, egy bolygóműves hibrid hajtómű – amely a pillanatnyi igények szerint hangolja össze a benzinmotor, az elektromotor és a generátor működését -, valamint egy kompakt teljesítményvezérlő egység, amely a hajtási rendszer elemeinek gyors együttműködését szabályozza.

Az új full hibrid hajtáslánc a közeljövőben megjelenik a Lexus modellkínálatában.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/