/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Lezárta Formula E-s pályafutását az Audi

2021. augusztus 19. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

Az Audi Sport a berlini finálén győzelemmel fejezte be hivatalos gyári részvételét a Formula E világbajnokság sorozatában. A következő felvillanyozó projekt, ami Julius Seebach csapatára vár, a Dakar-rali megmérettetése lesz.

„Köszönjük Formula E, igazán felvillanyozó volt”: ez az üzenet szerepelt a Lucas di Grassi és René Rast által vezetett két Audi e-tron FE07 versenyautó glóriáján a hétvégén. Egy üzenet az első, elektromos versenyautók számára meghirdetett világbajnokság szervezőinek és rajongóinak.

Ugyanez a Lucas di Grassi volt az, aki a hetedik szezon két utolsó versenye közül az elsőt szintén győzelemmel zárta szombaton Berlinben. Az elektromos versenysorozatban megszerzett tizenkettedik első helyével a brazil pilóta nem csupán annak az esélyét őrizte meg, hogy az utolsó futamon a világbajnoki címet begyűjtse, de a Formula E történetének legsikeresebb csapatában sok embernek könnyet csalt a szemébe.

A sikeres Formula E projekt fontos elemei tovább élnek az Audi RS Q e-tron modellben, amely készen áll arra, hogy 2022. januárjában most először rajthoz álljon a híres, országokat átszelő raliversenyen. Az Audi e-tron FE07 250 kW teljesítményű motor-generátor egysége (MGU) szintén felhasználásra kerül a Dakar-ralira készülő innovatív hajtás részeként, egyből három módon: az első illetve a hátsó tengelyen elhelyezett egy-egy MGU gondoskodik az elektromos quattro hajtásról. A két MGU külön-külön kevesebb, mint 35 kilogramm súlyú, hatékonyságuk pedig 97 százalékos, ami egy újabb meggyőző bizonyíték az elektormos mobilitás által kínált teljesítmény mellett. A harmadik MGU – egy igazán hatékony TFSI motorral együtt – egy energiaátalakító egységet képez, amely az Audi Sport által fejlesztett nagyteljesítményű akkumulátort tölti menet közben az igényeknek megfelelően.

Lucas di Grassi és az Audi MGU05 a mexikói Pueblában és a németországi Berlinben ünnepelhetett győztesként, míg csapattársa René Rast révén az Audi Sport ABT Schaeffler egy első-második helynek örülhetett Pueblában. A német pilóta 2021-ben hat alkalommal szerzett extra pontokat a leggyorsabb versenyköridőért, ebben a tekintetben a Formula E újonca lett a legsikeresebb versenyző az évben.

Hét év után az Audi Sport ABT Schaeffler a Formula E sorozat legsikeresebb csapata 84 versenyen gyűjtött 1 380 pontjával. A hét szezon során 14 győzelem mellett 47 dobogós helyezést szerzett az alakulat. Lucas di Grassi nyerte a pilóták versenyét a 2016/2017-es szezonban, az Audi Sport ABT Schaeffler csapat pedig első olyan évében, amikor gyári alakulatként szerepelt, rögtön elhódította a csapatok mezőnyének első helyét 2017/2018-ban.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/