/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (2) |
| Több

Megerősödött és többet megy az elektromos Golf

2016. november 18. 12:35   |   DG
címkék:  

Egy héttel ezelőtt mutatkozott be a korszerűsített Volkswagen Golf, a szintén frissített, elektromos hajtású e-Golfról pedig most, a Los Angeles-i Autószalonon hullt le a lepel. A kompakt ötajtós elődjénél erősebb villanymotort kapott és nagyobb kapacitású lítium-ion akkumulátorának köszönhetően kétszeresére nőtt a hatótávolsága.

Az új e-Golf egy feltöltéssel immár mindig képes 200 kilométert megtenni, de kimért vezetési stílussal, a légkondicionáló mellőzésével a hatótávolsága 300 kilométer is lehet. Ez pontosan kétszer annyi, mint amit az előd tudott. Az új e-Golfban már egy 24,2-ről 35,8 kWh-ra növelt energiakapacitású lítium-ion akkumulátort találunk, amely egy CCS töltőállomáson (DC, 40 kW) 1 óra alatt 80 százalékra tölthető. Ha éjszaka, fali töltőre dugjuk, kevesebb mint 6 óra alatt 100 százalékra tölthető.

Az e-Golf azonban nemcsak többet megy egy töltéssel, de érezhetően fürgébb is lett. Villanymotorjának teljesítménye 100 kW-ra nőtt (136 LE), ami 15 kW-tal haladja meg az előd értékét. Eközben a forgatónyomatéka is gyarapodott, az egység immár 290 Nm-t mozgósít (+20 Nm). Az e-Golf immár 9,6 másodperc alatt gyorsul fel százra, a csúcssebessége pedig 150 km/órára nőtt. A NEDC ciklus szerint a kocsi átlagos energiafogyasztása 12,7 kWh/100 km, nulla helyi károsanyag-kibocsátással.

Az új e-Golfon is felfedezhető minden kozmetikai és műszaki újítás, amelyet a modellsorozaton nemrég végrehajtottak. A módosított front- és farrész a teljesen LED-es lámpákkal éppúgy megjelenik az autón, mint az utastérben a digitális műszeregység és az új, nagyméretű, gesztusokkal is vezérelhető középső érintőképernyő. Egy online szervizcsomag is jár az autóhoz, távolról indítható és megállítható akkumulátor töltés illetve légkondicionálás funkcióval, s az alapellátmány része az App Connect okostelefon interfész MirrorLinkkel, CarPlay-jel és Android Auto-val.

A vezetői asszisztens rendszerek kínálatát is bővítették, a korábbiak mellett már elérhető a közlekedési torlódás asszisztens, amely félautonóm vezetést tesz lehetővé maximum 60 km/órás sebességgel, valamint a gyalogosfelismeréssel kiegészített városi vészfékező rendszer.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

CsAlex
2016-11-18 - 19:53

Idézet a cikkből: “Ha éjszaka, fali töltőre dugjuk, kevesebb mint 6 óra alatt 100 százalékra tölthető.” Igen ez valóban így van, DE! Ehhez szükség van az ELMŰ által átépített erősebb betáp hálózatra. És ez komoly anyagiakba kérül!!!

Csernák Sándor
2016-11-18 - 19:57

Idézet a cikkből: “Ha éjszaka, fali töltőre dugjuk, kevesebb mint 6 óra alatt 100 százalékra tölthető”. Igen, ez így igaz, DE! Ehhez szükség van az ELMŰ által történő nagyobb kapacitású energia hálózat kiépítésre! És ez bizony nem kevés pénzecskébe kerül!!! Ezzel tisztában vagyunk?


*/