Ralit nyert egy hidrogénhajtású autó
címkék: e-rali, fia, hidrogén, mirai, monte-carlo, toyota, toyota mirai
A Toyota France által benevezett, hidrogénhajtású Toyota Mirai gépkocsival versenyző Artur Prusak – Thierry Benchetrit páros az első helyen ért célba az idén első ízben megrendezett, Fontainebleau és Monaco között zajló Monte-Carlo e-ralin. A Toyota France színeiben induló mindhárom Mirai – amelyek egyikét Georges Marsan, Monaco polgármestere vezette – sikeresen célba ért a több mint ezer kilométeres futamon. Az Air Liquide által kifejlesztett mobil töltőállomásnak köszönhetően a három autó remek teljesítménye jól demonstrálta a hidrogén üzemanyagcella hosszú távú alkalmasságát.
Ilyen jellegű versenyen most először indult hidrogénüzemű gépkocsi; az Artur Prusak és Thierry Benchetrit gondjaira bízott Toyota France Mirai kiemelkedően teljesített az ezer kilométert meghaladó távon. A Monaco Automobile Club által október 12-16. között megrendezett, Fontainebleau – Monaco útvonalon zajló Monte-Carlo e-rali a vonatkozó FIA szabályzatnak megfelelő átlagtartó verseny, amelyen kizárólag zéró károsanyag-kibocsátású járművek indulhatnak.
Kilenc nemzet összesen 35 legénysége nevezett a futamra, többségükben akkumulátoros elektromos hajtású gépkocsival. A Toyota France által kiállított mindhárom Mirai szerencsésen teljesítette a távot, bizonyítva, hogy a hidrogén üzemanyagcella technológia ilyen hosszú távon is maximálisan megbízható, fenntartható és nagy teljesítményre képes. Franciaországban korábban egyetlen hidrogénhajtású gépjármű sem tett meg ekkora távolságot.
Az FIA Alternatív Energia Kupa 2015-ös és 2016-os világbajnokságán, valamint a 2013-as Monte-Carlo Új Energia Ralin (Toyota Priusszal) már diadalmaskodó Artur Prusak és navigátora, Thierry Benchetrit újabb trófeával gazdagították gyűjteményüket: az általuk vezetett Toyota Mirai a világ első olyan hidrogén üzemanyagú gépkocsija, amely FIA versenyt nyert. Tapasztalataik szerint az egy feltöltéssel elérhető hatótávolság az 500 kilométert is meghaladta.
Az Air Liquide által rendelkezésre bocsátott, 1-es rajtszámú Toyota Mirai, amelynek volánjánál Georges Marsan, Monaco polgármestere ült, jobbján navigátorrá előléptetett asszisztensével, Jacques Pastorral, az elismerésre méltó hatodik helyen ért célba.
A Toyota France által benevezett harmadik Toyota Mirai, amelyet francia újságírók gondjaira bíztak, végül a tizenegyedik helyen zárta a versenyt. Minden bizonnyal kedvezőbb eredményt értek volna el, ha nem ejtenek navigációs hibát az első átlagtartó szakaszon, hiszen a további etapokon már stabil teljesítményt nyújtott a csapat.
A Toyota Mirai jelenleg hét európai országban: Németországban, Dániában, az Egyesült Királyságban, Svédországban, Norvégiában, Belgiumban és Hollandiában kapható.