/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Színre lépett a Škoda villany-SUV-ja

2020. szeptember 02. 17:10   |   Autoblog
címkék:  

A tegnapi napon bemutatkozott a Škoda legújabb modellje, az elektromos hajtású Enyaq iV SUV, amely előtt fényes karrier áll. A rendkívül mutatós Enyaq iV belső tere olyan tágas, mint a Kodiaqé, s nem kevesebb, mint három különböző akkumulátorkapacitással és öt teljesítményváltozattal lép piacra. Már az alapmodell is 340 kilométeres hatótávot tud. Az előértékesítése szeptemberben indul.

Az Enyaq iV a Volkswagen konszern MEB építőkészletére épült. Ez az a platform, amit kimondottan a konszern elektromos modelljei számára hoztak létre. Ennek több előnye is van. Egyrészről nem kell kompromisszumot kötni a tervezés során, hiszen nem kötik a mérnökök kezét a hagyományos modellekben megszokott technikai megoldások. Így sokkal tágasabb lehet az utastér amellett, hogy a nagy csomagtérről sem kell lemondanunk.

Ennek köszönhető, hogy bár külső méretei elmaradnak a Kodiaqtól, az utastér hasonlóan tágas (a tengelytávolság 2765 m), míg a csomagtér nagyobb annak 7 üléses kivitelénél, 585 literes. Persze az első elektromos Škoda SUV nem lesz kicsi: 4649 milliméteres hosszával és 1879 milliméteres szélességével alig foglal kisebb helyet a Kodiaqnál. Másrészről az akkumulátor elhelyezése is optimális lehet, ezáltal a menettulajdonságok is javulnak. Az adatok szerint a méretek mellett erre sem lesz panasz.

Az Enyaq iV három különböző akkumulátorkapacitással és öt teljesítményváltozattal lép piacra. Az alapmodell az Enyaq iV 50, amelynek 55 kWh-s akkumulátorkapacitása lesz, és a hátsó tengelyre szerelt 109 kW-os (148 lóerős) villanymotorjával egy töltéssel akár 340 kilométer megtételére is képes lesz. Gyorsulása százra 11,4 másodperc. A töltése DC-n (egyenárammal) 50 percig tart 5-ről 80%-ra, és maximum 50 kW-os a töltési teljesítménye.

A következő lépcső az Enyaq iV 60, ez 132 kW-os (176 LE) villanymotorral és 62 kWh-s akkumulátorral érkezik. Ennek a verziónak a hatótávolsága 390 kilométer. Gyorsulása százra 8,9 másodperc. A töltése DC-n (egyenárammal) 42 percig tart 5-ről 80%-ra, és max. 100 kW-os a töltési teljesítménye. 50 kW esetén 55 perc ugyanez.

A legnagyobb távolságot, akár 510 kilométert az Enyaq iV 80 kínálja majd, 82 kWh-s akkumulátor kapacitással és 150 kW-os (201 LE) elektromos motorral. Gyorsulása százra 8,7 másodperc. A töltése DC-n (egyenárammal) 38 percig tart 5-ről 80%-ra, és max. 125 kW-os a töltési teljesítménye. 50 kW esetén 70 perc ugyanez. Minden változat végsebessége 160 km/órában lesz korlátozva.

Ezek a változatok eddig mind hátul hajtottak, de érkezik két négykerék-hajtású változat is, amelyek mindegyike a legnagyobb akkupakkot használja, és egy második elektromotor is helyet kap bennük az első tengelynél. Egyikük, a Škoda Enyaq iV 80X 195 kW-os (261 LE) teljesítményt nyújt, míg a sportos RS kivitel 225 kW-os (301 LE) teljesítménnyel érkezik. A legdinamikusabb változat 6,2 másodperc alatt futja a százas sprintet és 180 km/órás sebességet ér el. Mindkét összkerekes változat maximális hatótávolsága 460 kilométer. Az összkerekes modellek gyártása később indul.

Szintén újdonság az iV Univerzális töltő, amely 2 töltőkábelt kombinál 1-ben, és így lehetővé teszi az autó töltését mind háztartási (230 V) aljzatról, mind pedig ipari (400 V) aljzatról.

Az Enyaq iV letisztult és tágas belső tére egy teljesen új tervezési koncepcióra építve öt életmód-ihletésű, kiegyensúlyozott és részleteiben harmonikus belső tér változatot kínál a hagyományos felszereltségi szintek helyett. Ezek az úgynevezett Design Selection csomagok, úgymint Loft, Studio, Lodge, Lounge, ecoSuite és Suite. Minden Design Selection csomag befolyásolja az utastér különböző részeinek anyag-, és színösszeállítását: például a kárpitozásét, a műszerfalét, a középső konzolét, a szőnyegekét, a hangulatvilágításét, az ajtóbetétekét.

Az utastér nem csak ebben mutat újat. A vezető előtt közvetlenül egy kisebb, 5,3 colos digitális műszeregység van, míg a központi kijelző 10 vagy 13 colos méretű lehet. Ez utóbbi az Octavia esetén megismert csúszkával és gombsorral is rendelkezik. A hatalmas teret számos ötletes megoldás teszi teljessé. A fűtés és hűtés háromzónás is lehet, természetesen hőszívattyúval, a CarPlay vezeték nélküli, a vezetőülés pedig masszázs funkciót is kaphat. A leglátványosabb mégis a kiterjesztett valóságot használó Head-up Display, amely egy teljesen új korszakot jelent nem csupán az adatok megjelenítésében, de a tájékozódásban is.

Természetesen az Enyaq is támogatja a Škoda Connect rendszert, melynek segítségével állandó kapcsolatban lehetünk autónkkal, akár Alexa segítségével is. Így ellenőrizhetjük többek között az ajtók, zárak, ablakok, vagy az akkumulátor állapotát, de a töltést és a hűtés/fűtés funkcióit is vezérelhetjük az applikációból. Ahogy az Octavia esetében, úgy itt is távolról tudja frissíteni a gyár az Enyaq iV szoftverét.

Az Enyaq iV felvonultatja mindazt, amit ma biztonság terén lehet. 360 fokos Area View rendszer, parkolást segítő rendszer, prediktív tempomat Stop&Go funkcióval, sávtartó és holttér-figyelő rendszer, városi vészfék, amely a gyalogosokat és kerékpárosokat is felismeri. Baleset esetén a jármű utasait akár 9 légzsák is védheti, beleértve egy központi légzsákot, amely a vezető és az első utas között fúvódik fel. Az Enyaq iV megtanulhatja, hogyan parkoljon ismerős helyeken, és képes beállni keskeny parkolóhelyekre, illetve kiállni onnan egy alkalmazás segítségével, kívülről történő távirányítással. Ez a funkció 2021 végétől lesz elérhető.

Az alap 18 colos kerekek mellett, az Enyaq iV a márka történetében először rendelhető lesz akár 21 colos kerekekkel is. A színeket tekintve 2 alap és 7 metálfény közül választhatunk majd. Az új Enyaq iV már sötétben is messziről felismerhető, hiszen a teljes LED Matrix fényszóró mellett opció a megvilágított hűtőmaszk is, az úgynevezett Crystal Face is. De ha hátulról látjuk a legújabb Škoda modellt, akkor is könnyen elrabolja tekintetünket az új üdvözlő fényjáték a LED technológiát használó hátsó lámpákkal.

Hamarosan, szeptember második felében elindul az előértékesítés, mégpedig egy teljesen újszerű felületen. Az első darabok jövő tavasszal kerülnek a kereskedésekbe és a tulajdonosokhoz. Az első széria a Founders Edition nevet kapta és összesen 1895 darab készül belőle, utalva a márka alapításának évére.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/