/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Önvezető elektromos kupét mutatott a Renault

2016. október 03. 10:55   |   Autoblog
címkék:  

A párizsi Renault standon található járművek közül a legnagyobb csődület mindig a Trezor körül volt, amely egy radikális kinézetű, a Renault új dizájnfilozófiáját kimaxoló kétüléses kupé. A fantasztikus megjelenésű jármű persze elektromos hajtású és önvezetésre is képes, ha bárkinek kétsége lett volna.

A Trezor lenyűgöző megjelenésű jármű, olyan, amilyennek egy rendes koncepcióautónak lennie kell. Laurens van den Ackernek, a Renault vezető tervezőjének köszönhetjük, aki néhány éve a DeZir koncepcióval ismét ráirányította a figyelmet a Renault termékeire. A Trezor is magán viseli a márka aktuális formanyelvezetének minden jellegzetes vonását, amitől a hétköznapi modelleket is rendkívül vonzóvá teszi.

A Trezor elképesztően széles (2180 mm) és lapos (1080 mm), alaktényezője pedig mindössze 0,22. Teste teljes mértékben szénszálas műanyag, a front- és a farrészen egyedi hexagonális textúrával. Sziluettje a klasszikus GT autókat idézi, egyrészes, vörös üvegezésű teteje pedig felfelé nyílik. A Trezor egyik innovatív megoldása a vörös lézert is tartalmazó száloptikás világítási rendszer, amely fékezésnél még intenzívebb fényt ad. A fülke mögött, bal oldalon az üzemanyag-betöltő nyílás helyén egy töltöttséget mutató műszer kapott helyet, a Trezor ugyanis elektromos hajtású.

A kupéba felülről lehet belépni és a szem rögtön megakad a piros fából készült műszerfalon, amelyben két poggyászrekeszt alakítottak ki. A méretre szabott táskákat stílusosan bőrszíjak tartják a helyükön. A sofőr Formula 1 stílusú kormánykereket forgat és három érintőképernyőről tájékozódik. A hajlított kijelzők OLED technológiásak és Corning Gorilla Glass üveget kaptak, a LED-es képernyőkkel ellentétben nincs szükségük háttérvilágításra. A Trezor autonóm vezetésre is képes, amelyet a karosszérián futó fények megváltoztatásával jelez. A Renault is csatlakozik azon gyártók táborába, akik önvezetésre képes járművek útra bocsájtásában gondolkodnak; öt év múlva köszönthetjük majd az első ilyen technológiával szerelt modelleket.

A Trezor villanymotorja egy versenyautóból származik, a kétszeres Formula E bajnok Renault e.dams csapat szállította. Teljesítménye 260 kW (350 LE), maximális nyomatéka pedig 380 Nm; kevesebb mint 4 másodperc alatt gyorsítja a Trezort 100 km/órára. A villanymotort két hűtött akkumulátor látja el energiával, emellett egy fékenergia-visszanyerő rendszer (RESS) is megtalálható az autóban, amelyet a Formula E bajnokságban használnak. Az 1,6 tonnás, hátsókerék-hajtású Trezor 21 és 22 colos egyedi mintázatú Continental abroncsokon gördül.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/