Önvezető elektromos kupét mutatott a Renault
A párizsi Renault standon található járművek közül a legnagyobb csődület mindig a Trezor körül volt, amely egy radikális kinézetű, a Renault új dizájnfilozófiáját kimaxoló kétüléses kupé. A fantasztikus megjelenésű jármű persze elektromos hajtású és önvezetésre is képes, ha bárkinek kétsége lett volna.
A Trezor lenyűgöző megjelenésű jármű, olyan, amilyennek egy rendes koncepcióautónak lennie kell. Laurens van den Ackernek, a Renault vezető tervezőjének köszönhetjük, aki néhány éve a DeZir koncepcióval ismét ráirányította a figyelmet a Renault termékeire. A Trezor is magán viseli a márka aktuális formanyelvezetének minden jellegzetes vonását, amitől a hétköznapi modelleket is rendkívül vonzóvá teszi.
A Trezor elképesztően széles (2180 mm) és lapos (1080 mm), alaktényezője pedig mindössze 0,22. Teste teljes mértékben szénszálas műanyag, a front- és a farrészen egyedi hexagonális textúrával. Sziluettje a klasszikus GT autókat idézi, egyrészes, vörös üvegezésű teteje pedig felfelé nyílik. A Trezor egyik innovatív megoldása a vörös lézert is tartalmazó száloptikás világítási rendszer, amely fékezésnél még intenzívebb fényt ad. A fülke mögött, bal oldalon az üzemanyag-betöltő nyílás helyén egy töltöttséget mutató műszer kapott helyet, a Trezor ugyanis elektromos hajtású.
A kupéba felülről lehet belépni és a szem rögtön megakad a piros fából készült műszerfalon, amelyben két poggyászrekeszt alakítottak ki. A méretre szabott táskákat stílusosan bőrszíjak tartják a helyükön. A sofőr Formula 1 stílusú kormánykereket forgat és három érintőképernyőről tájékozódik. A hajlított kijelzők OLED technológiásak és Corning Gorilla Glass üveget kaptak, a LED-es képernyőkkel ellentétben nincs szükségük háttérvilágításra. A Trezor autonóm vezetésre is képes, amelyet a karosszérián futó fények megváltoztatásával jelez. A Renault is csatlakozik azon gyártók táborába, akik önvezetésre képes járművek útra bocsájtásában gondolkodnak; öt év múlva köszönthetjük majd az első ilyen technológiával szerelt modelleket.
A Trezor villanymotorja egy versenyautóból származik, a kétszeres Formula E bajnok Renault e.dams csapat szállította. Teljesítménye 260 kW (350 LE), maximális nyomatéka pedig 380 Nm; kevesebb mint 4 másodperc alatt gyorsítja a Trezort 100 km/órára. A villanymotort két hűtött akkumulátor látja el energiával, emellett egy fékenergia-visszanyerő rendszer (RESS) is megtalálható az autóban, amelyet a Formula E bajnokságban használnak. Az 1,6 tonnás, hátsókerék-hajtású Trezor 21 és 22 colos egyedi mintázatú Continental abroncsokon gördül.
Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)