/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: a hidrogénhajtású járőrautó

2020. február 13. 14:25   |   Autoblog
címkék:  

A német főváros rendőrsége két Toyota Mirai üzemanyagcellás autót állított szolgálatba. Hogy ez miért hír? Mert Berlin már infrastrukturálisan is felkészült a hidrogén alapú közlekedésre.

Halk, biztonságos, dinamikus, egy feltöltéssel akár félezer kilométert is elmegy, és utána pár perc alatt ismét indulásra kész: a hidrogén üzemanyagcellás közlekedés úttörője, a Toyota Mirai hamarosan második generációjába lép, ám még a kifutó modellnek is megvan a létjogosultsága: jól jelzi ezt, hogy egyre több közületi felhasználó teszi le a voksát a jövő hajtástechnológiája mellett.

Most a német főváros, Berlin rendőrsége vett át két Mirai szedánt tartós használatra. A berlini fenntartható fejlődés program (Berliner Programm für Nachhaltige Entwicklung, BENE) keretében, az európai regionális fejlesztési alap (ERDF) támogatásával üzembe állított autókat a járőrkocsik összes szabványos tartozékával felszerelték, azokat rendszeres ellenőrző utakra, illetve a rendőrségi állomány szállítására fogják használni.

A német főváros nemcsak azért ideális helyszín a Mirai mindennapos használatára, mert Európa egyik politikai és kulturális központjaként hatékonyan hívhatja fel a figyelmet a fenntartható, környezetbarát közlekedés támogatásának és fejlesztésének szükségességére, hanem mert már jelenleg is megfelelő infrastruktúrával; öt H2-töltőállomással rendelkezik.

Az első generációs Toyota Mirai a világ első szabadon megvásárolható, egyben a legnagyobb számban eladott hidrogén üzemanyagcellás személyautója. Két darab nagy nyomású üzemanyagtartálya összesen 5 kilogramm hidrogén tárolására alkalmas, ami több mint 500 kilométer megtételére elegendő.

Az akkumulátoros elektromos autókkal ellentétben a hidrogén üzemanyagcella működését nem befolyásolja a hideg időjárás. A 154 lóerős villanymotor áramellátásáról gondoskodó hidrogén üzemanyagcella 100 kilométeren 76 dekagramm hidrogént fogyaszt, működésének egyetlen mellékterméke pedig a vízpára.

Nem a berlini rendőrség az első rendfenntartó alakulat Európában, amely a Toyota Mirai mellett döntött. Két évvel ezelőtt a londoni Metropolitan Police állított szolgálatba 11 hidrogén üzemanyagcellás szedánt; a zéró emissziójú flottát a tervek szerint a későbbiekben további járművekkel bővítik.

Európában egyre több Mirai-flottával találkozhatunk: a németországi CleverShuttle sofőrös bérautó-szolgálat Toyotái például már több mint kétmillió kilométert tettek meg káros anyagok kibocsátása nélkül, míg tavaly nyáron Hollandiában 35 Mirai szedánt állított üzembe az országos társadalombiztosító betegszállító szolgálata, az AV 070.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/