/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: a világ első terepes hiperautója

2022. március 17. 16:05   |   Autoblog
címkék:  

A Prodrive jóvoltából immár bárki átélheti azt, amit Sebastien Loeb a Dakar-ralin, a brit műhely ugyanis megalkotta a Huntert, a tereprali-versenyautó utcai változatát.

A Hunter a kilencszeres rali-világbajnok, Sebastien Loeb rally-raid versenyautójából született, amelyet a világ legnehezebb autóversenyére terveztek. Ám a Hunter valójában még szélsőségesebb a Loeb által vezetett autónál, ugyanis 50%-kal erősebb nála és a rugóútjai is hosszabbak.

A 3,5 literes V6-os ikerturbós motor a Hunterben több mint 600 lóerőt és 700 Nm nyomatékot termel, s a versenyautó kézi szekvenciális váltóműve helyett egy simán és gyorsan kapcsoló, kormányra szerelt váltófülekkel vezérelhető hatgangos automataváltót kapott.

A Prodrive becslése szerint a Hunter kevesebb mint 4 másodperc alatt sprintel százra és elérheti a 300 km/órás sebességet is, annak ellenére, hogy nehéz terepre és homokra tervezett 35 hüvelykes terepabroncsokon gördül.

A belső teret Ian Callum, az eredeti rally-raid versenyautó tervezője alkotta meg. A sofőr egy digitális központi kijelzőről tájékozódhat, a középkonzolon pedig hagyományos kezelőszervek kaptak helyet.

Az autó maga egyébként acél térvázas szerkezetű, karosszériája karbon-kompozit anyagú. A Hunter felfüggesztése a versenyautóból származik, dupla lengéscsillapítók és 350 mm-es helyett 400 mm-es rugóút jellemzik. Az utasok hatpontos övekkel szerelt karbon kagylóülésekben foglalnak helyet, testi épségüket FIA sztenderd bukókeret védi.

A Prodrive Hunter alapára 1,25 millió font adók nélkül.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/