/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: a világ első terepes hiperautója

2022. március 17. 16:05   |   Autoblog
címkék:  

A Prodrive jóvoltából immár bárki átélheti azt, amit Sebastien Loeb a Dakar-ralin, a brit műhely ugyanis megalkotta a Huntert, a tereprali-versenyautó utcai változatát.

A Hunter a kilencszeres rali-világbajnok, Sebastien Loeb rally-raid versenyautójából született, amelyet a világ legnehezebb autóversenyére terveztek. Ám a Hunter valójában még szélsőségesebb a Loeb által vezetett autónál, ugyanis 50%-kal erősebb nála és a rugóútjai is hosszabbak.

A 3,5 literes V6-os ikerturbós motor a Hunterben több mint 600 lóerőt és 700 Nm nyomatékot termel, s a versenyautó kézi szekvenciális váltóműve helyett egy simán és gyorsan kapcsoló, kormányra szerelt váltófülekkel vezérelhető hatgangos automataváltót kapott.

A Prodrive becslése szerint a Hunter kevesebb mint 4 másodperc alatt sprintel százra és elérheti a 300 km/órás sebességet is, annak ellenére, hogy nehéz terepre és homokra tervezett 35 hüvelykes terepabroncsokon gördül.

A belső teret Ian Callum, az eredeti rally-raid versenyautó tervezője alkotta meg. A sofőr egy digitális központi kijelzőről tájékozódhat, a középkonzolon pedig hagyományos kezelőszervek kaptak helyet.

Az autó maga egyébként acél térvázas szerkezetű, karosszériája karbon-kompozit anyagú. A Hunter felfüggesztése a versenyautóból származik, dupla lengéscsillapítók és 350 mm-es helyett 400 mm-es rugóút jellemzik. Az utasok hatpontos övekkel szerelt karbon kagylóülésekben foglalnak helyet, testi épségüket FIA sztenderd bukókeret védi.

A Prodrive Hunter alapára 1,25 millió font adók nélkül.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/