/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A nap képe: az Acura első SUV-ja, újragondolva

2019. december 07. 17:45   |   Autoblog
címkék:  

Kifejezetten a 80-as és 90-es évek autóit, illetve autós kulturáját ünneplő los angelesi RADwood Autókiállításra építette az Acura ezt az 1997-es SLX modellt, amely az Acura első szabadidőautója, egyben az első összkerékhajtású modellje volt. A gyönyörűen restaurált SUV érdekessége, hogy a teljes hajtáslánca és erőátviteli rendszere egy modern Acura modellből került át.

Az Acura már több mint 1 millió Super-Handling All-Wheel Drive (SH-AWD) négykerék-hajtással szerelt járművet gyártott és észak-amerikai SUV-eladásai átlépték az 1,6 milliót. Ezt megünnepelendő, az Acura a tematikus RADwood autós találkozón egy restomod SLX modellel lepte meg a közönséget, amelynek V6-os motorját és négysebességes automata váltóját, továbbá hagyományos 4×4-es hajtásláncát az Acura legmodernebb alkatrészeivel helyettesítették.

Az Acura SLX-et az Isuzuval együttműködésben fejlesztették ki, és 1996-tól 1999-ig gyártották. Összesen csupán 6590 darab látott napvilágot belőle. Utódja a már teljesen Acura fejlesztésű MDX volt, amelyet az RDX követett a sorban. Mindkét modell nagy siker lett az USA-ban.

Az 1997-es gyártású SUV lemezei alatt tehát modern technikát találunk: 3,2 literes V6-os motorja egy 2 literes négyhengeres VTEC Turbo erőforrásnak adta át a helyét, a 4-sebességes automataváltót egy 10-fokozatú szerkezet váltotta, a hagyományos 4×4-es hajtáslánc helyére pedig a vadonatúj RDX modellből származó, negyedik generációs, nyomatékvektor-szabályozással működő SH-AWD rendszert építették be.

Hogy megtartsák az Acura SLX 90-es évekbeli sármját, a karosszérián és az utastéren csak minimális mértékben változtattak. Az eredeti kéttónusú fényezést korszerűsítették, Performance piros gyöngyház és pezsgő ezüst árnyalatokat választottak, s a kerekeket is lecserélték. A gyári 16-os keréktárcsákat 17 colos Fifteen52 Tarmac felnik váltották, amelyekre 245/65/17 méretű Yokohama Geolander A/T gumikat feszítettek. Új a színre fújt pótkerék-takaró, ami a gyári műbőrt váltotta. Éles szeműek kiszúrhatják a csomagtérajtó SH-AWD feliratát is, ami a modern négykerék-hajtásra utal.

Az SLX belső terét teljesen újrakárpitozták, sötétszürke Milano bőrt és modern faberakásokat használva. Az eredeti mennyezetkárpitot megtartották és felújították, az Acura logós szőnyegeket pedig a Lloyd Mats-től szerezték be.

Miután elkészültek az alváz felújításával, a szerelő csapat megkezdte a 2 literes négyhengeres turbómotor, a 10-sebességes váltómű és az SH-AWD négykerék-hajtási rendszer beépítését. A munka során az eredeti létravázhoz új első és hátsó segédkereteket hegesztettek, a hátsó merev tengelyt pedig az RDX modell többlengőkaros felfüggesztésére cserélték. Az aktuális RDX modelltől kölcsönzött 2 literes négyhengeres turbómotor némi izmosításon is átesett, egyedi szívó- és kipufogórendszert, továbbá chiptuningot kapott, így a teljesítménye 350 lóerőre, a nyomatéka pedig 460 Nm-re emelkedett. Az eredeti 3,2 literes, befecskendezős V6-os még 190 lóerőt tudott, 254 Nm nyomaték kíséretében.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/