EGYEDI KIADÁS
Extrém Mazda2 ralipályára
Az ausztrál Mazda Motorsport rövid időn belül a negyedik extrém modelljével állt elő, az idei Melbourne-i Autószalonon lehullt a lepel a Mazda2 raliváltozatáról. A kisautó a Mazda2 Extreme nevet kapta, motorja jelenleg fejlesztés alatt áll, de a Mazda Motorsport 20 százalékos tényleges erősödést szeretne elérni az 1,5-ös benzines alapteljesítményéhez képest. A Mazda2 kapott egy méretes sportkipufogót, hogy hangja igazán vad legyen, az ötsebességes kézi váltóhoz és az elsőkerékhajtáshoz nem nyúltak. A felfüggesztéseket versenyszakértők hangolták át, különleges alufelniket és Potenza versenygumikat toltak a kettes alá. További extra a négy hatalmas fényszóró, bent teljes bukókeretezés, ötpontos biztonsági övek, poroltó, hidraulikus kézifék, Momo sportkormány és elsősegélycsomag várja a leendő versenyzőket. Apró bökkenő, hogy a Mazda Motorsport a fékekhez egyelőre nem nyúlt, pedig a versenykörülmények talán megkívánnának egy kis igazítást... Galéria a címre kattintva!
AUTOBLOG-TESZT
Kis torpedó: Mazda2 1.3 TE Pro
Feldobom izé, leesik dögös kisautó, mi az? Persze, hogy a Mazda2. Autoblog-teszt.
SPORTOSÍTÁS
Háromajtós Mazda2 Genfben
A Mazda a Japánban Demio néven futó Mazda2 története során első alkalommal háromajtós kivitelt készített a kisautóból, melyet a márciusi Genfi Autószalonon mutat be a nagyközönségnek. A sportos háromajtós már a harmadik változat a tetszetős Mazda2-ből, hiszen az ötajtós mellett Kínának készült egy limuzin is. A háromajtós Mazda2 mindenben osztozik ötajtós testvérével, egyformák a műszaki alapok, nincs eltérés méretek és önsúly tekintetében és változatlan maradt a motorpaletta is. A premier után nem sokkal az értékesítés is megkezdődik a kereskedésekben.
KÍNAI PIAC
Limuzin készült a Mazda2-ből
A kínai vásárlók állítólag imádják a limuzinokat, úgyhogy a Mazda a Guangzhoui Autószalonon bemutatta a kettes kisautó pofás négyajtós változatát. Az újdonság az általunk is ismert ötajtós kivitellel együtt 2008 első felében kerül a szalonokba, a Mazda szerint a palettabővítéssel jelentősen erősödött kínai pozíciója. A Mazda2 Sedan megőrizte az ötajtós 2490 milliméteres tengelytávját, a 4270 milliméteres teljes hossz azonban 365 milliméteres nyúlást jelent a ferdehátúhoz képest. A limuzin Kínában két motorral kerül piacra, egy 85 lóerős 1,3-assal és egy 102 lóerős 1,5-össel, melyek ötsebességes kézi vagy négysebességes automata váltóval rendelhetőek. Galéria a címre kattintva!
SPORTOS KICSI
Jön a háromajtós és MPS Mazda2
A Mazda európai főnöke, James M. Muir egy interjúban elárulta, hogy a japán autógyár fel szeretné pörgetni eladásait a B szegmensben, ezért új modellváltozatokat vezet be a Mazda2-esből. Elsőként a kisautó háromajtós kiadása érkezik, a premier tervezett időpontja 2008 második fele, ennél sokkal izgalmasabbnak hangzik azonban, hogy ennek a háromajtósnak az alapjain bemutatkozhat a vérbő, sportos MPS verzió is. Muir szerint a menedzsment még nem adott zöld utat a Mazda2 MPS számára, az európai importőrök azonban folyamatosan jelzik, hogy óriási igény lenne egy ilyen modellre, ez pedig felgyorsíthatja a döntést. Korábbi hírek szerint a legkisebb MPS-be 200 lóerős, kétliteres turbómotor kerülhet, mely hatsebességes kézi váltón keresztül hajtaná az első kerekeket.