
jubileum
25 millió motor Győrből
Az Audi Hungaria kettős jubileumot ünnepel: Győrben a mai napon legördült a 25 milliomodik motor és az 500 ezredik Audi TT a gyártósorról. Az autó egy imolasárga Audi TTS Coupé competition, 272 lóerős 2,0 literes TFSI benzinmotorral.

Wörthersee
Különleges TT-t készít az Audi
Az Audi hagyományosan egyedi koncepcióautókkal készül az évente májusban megrendezésre kerülő, nagyszabású Wörthi-tavi GTI Találkozóra (május 8-11.). Idén a legendás quattro versenyautók és RS modellek mellett egy különleges TT kupét mutatnak be.

KISOROSZLÁN
Kipróbáltuk a Peugeot RCZ kupét
A Peugeot RCZ elsősorban az Audi TT orra alá szeretne borsot törni, de tágabb körben mindegyik hot hatch a potenciális ellenfelei közé tartozik. Az RCZ az első termék a francia márka új identitásával és az utolsó, amelyik a „harcsaszáj" hűtőrácsot kapta meg.

NYÁRON ÉRKEZIK
Új turbómotor a frissített Audi TT-ben
Még vonzóbbá vált az Audi TT Coupé és Roadster. A Győrben készülő sportmodelleket finoman átdolgozták, mellyel párhuzamosan a motorpaletta egy új benzines turbómotorral gazdagodott.

TÍZ ÉVES
A 400 000. győri Audi
A mai napon gördült le a 400 000. jármű az Audi Hungaria Motor Kft. gyártósoráról. Ez a jubileum egyben a járműgyártás fennállásának 10. évét is fémjelzi. A 400 000. jármű egy narancssárga Audi TTS Coupé, mely az osztrák piacra készült. Az autót egy 2 literes, 270 LE teljesítményű TFSI benzinmotor hajtja.

160 LÓERŐ
Turbós alapmotor az Audi TT-be
Új motorral bővíti a Audi a TT palettáját, a friss hajtómű egyben alapmotor is lesz a kupéban (és roadsterben). Az 1,8-as turbós (TFSI) erőforrás a Lipcsei Autószalonon mutatkozik be, csúcsteljesítménye 160 lóerő, legnagyobb nyomatéka pedig 250 Nm. A kupét 7,2 másodperc alatt gyorsítja százas tempóra az új motor, az átlagfogyasztás nehezen hihető 6,7 literre jön ki száz kilométerenként. Az 1,8-as TFSI-vel szerelt kupé alapára 29 400 euró Németországban.

170 LÓERŐ
Hivatalos: itt a dízelmotoros Audi TT
Régóta nyílt titok, hogy az Audi dízelmotoros kivitellel bővíti a TT palettáját, mára meg is ért a hivatalos bejelentés: az ingolstadti márka közleményben tudatta, hogy a TT Coupe és Roadster kínálata a kétliteres dízelmotorral bővül. Nem meglepő módon az erőforrás 170 lóerős (4200-as fordulatnál) változatáról van szó, csúcsnyomatéka 350 Nm 1750 és 2500-as fordulat között. A hajtóműhöz hatsebességes kézi váltó kapcsolódik. Az Audi szerint az átlagfogyasztás 5,3 literre jön ki a kupéban, 5,5-re a roadsterben, minimális eltérés a gyorsulásban is van: a zárt kivitel 7,5, a nyitott 7,6 másodperc alatt sprintel nulláról százra. A végsebesség 226, illetve 223 km/óra. Galéria a címre kattintva!

ÉLMÉNY A KÖBÖN
Nyáron érkezik a 272 lóerős Audi TTS
Kétliteres, 272 lóerős TFSI turbómotor, 5,2 másodperces százas sprint, 250 km/órás elektronikusan limitált végsebesség. Ezek a kora nyártól megvásárolható Audi TTS legfontosabb adatai. A kocsit kupé és vászontetős változatban lehet majd megvásárolni, akárcsak a sima TT-t. Mindkét TTS-ben széria a quattro hajtás, a Roadster teteje pedig 12 másodperc alatt tárja fel a kék eget.

LEPLEZETLENÜL
Kiszivárgott képeken az új Audi TT-S
Az Audi a detroiti közönséget szerette volna meglepni a TT kupé és roadster új sportváltozatával, a TT-S jelű modellel. Ahogy az újabban lenni szokott, egy kedves jóakaró keresztülhúzta a gyár számításait és húsz nagyfelbontású fotót küldött a Motorpasion spanyol autós blognak, leleplezve minden titkot. A kiszivárogtató szerint a sportosított modellbe az S3 kétliteres, 272 lóerős turbómotorja kerül, a hagyományos verzióktól többek között új hűtőrács és ledes fényszórók különböztetik meg. Ezen felül sportosabbak a lökhárítók, krómozottak a külső visszapillantók, újak az alufelnik, hátul pedig négy kipufogóvég szerénykedik. Bent az egyetlen eltérést a TT-S logós műszerek jelentik. Galéria a címre kattintva!

FIGYELEM!
Kémfotókon a dízel Audi TT
Az auto, motor und sport Svédországból szerzett legfrissebb kémfotóin feltűnik egy dízelmotoros Audi TT is. Kívülről természetesen semmilyen eltérés nem látható a benzines változatokhoz képest, hogy mégis kiderült a turpisság, az a fotós szemfülességének köszönhető. Ha már az autó közelében járt, lőtt egy pár képet a belsejéről is, így jól látható a sofőr figyelmeztetésére a középkonzolra ragasztott matrica: "Figyelem! Dízelmotoros jármű!" A TT-ben minden bizonnyal a Volkswagen-konszern kétliteres, 170 lóerős TDI-je dolgozik, a háromliteres V6-os ugyanis nem fér(ne) el a motorháztető alatt. Az Audi nem sieti el a dízelmotoros TT piacra dobását, a pletykák 2009-es premierről szólnak. Ingolstadtban nem kommentálták a híreket. Galéria a címre kattintva!

ÚJABB BÜSZKESÉG
Újabb Audi TT kupé az Autópálya Rendőrségnek
Az Autópálya Rendőrség a szakszerű, európai normáknak megfelelő minőségű munkavégzés elősegítése, a gyorsforgalmi utak hatékony ellenőrzése érdekében a Porsche Hungariától adományként egy Audi TT 3.2 V6 quattro típusú gépkocsit vehetett át. Az ezüstszínű TT Coupé 250 lóerős, 5,9 másodperc alatt gyorsul fel százra és 250 km/óra a csúcssebessége. A TT gyors reagálású jármű lesz a rendőrség kötelékében, speciális feladatokra használják majd, így például kísérőautóként is.

ÁZOTT SPORTKOCSI
Videó: szándékosan elsüllyesztett Audi TT
Ez ám a drága fotózás: az exkluzív címlapkép elkészítéséhez fogtak egy 3,2-es Audi TT kupét, és elsüllyesztették egy medence aljára. És még jól videóra is vették az egészet.