
AUTÓBLOG TESZT
Variációk egy témára – BMW 428i xDrive Gran Coupé teszt
időpont:2015. február 21. 20:05
szerző:Kőrössy Balázs
címkék:4-es kupé, autóteszt, bmw, gran coupé, xdrive
Az összesen hatféle karosszériával kapható középkategóriás BMW legszebb és talán egyben legpraktikusabb kiadását, a 4-es Gran Coupét vettük górcső alá. Hihetetlen, de ez a propellermárkás is tudott újat mutatni.

xDrive Gran Coupé
A nap képe: BMW Alpina B6 – erősebb az M6-nál
időpont:2015. február 12. 07:00
szerző:Kőrössy Balázs
címkék:a nap képe, alpina, bmw m6, gran coupé, xdrive
Az Alpina az M6 BMW Gran Coupé tökéletes összkerékhajtású alternatíváját építette meg saját erőből a B6 személyében. A négyajtós kupé kereken 600 lovat állít csatasorba, így pedig könnyedén gyorsul 3,6 másodperc alatt százra.

M5 xDrive
Úton az első összkerekes BMW M5
Már vártuk, hogy előbb-útóbb kénytelenek előállni a bajorok az összkerék-meghajtású M5-össel, hisz azt a nyomatékot és teljesítményt, amit biturbó V8-asa szolgáltat, már sok helyzetben nem biztonságos csak a hátsó tengelyre ereszteni.

BMW 340i
320 lóerővel jön a legerősebb nem M-es 3-as BMW
A gyártóhoz közeli források állítása szerint a BMW hamarosan megválik a 335i névtől, hogy helyét átvehesse a 340i, melyben egy 320 lóerőt és 450 Nm-t produkáló soros hathengeres benzinmotor kap helyet. Ráadásul a tölthető hibrid is úton van.

minden helyzetre
Itt az összkerékhajtású családi BMW
A négykerék-meghajtású BMW 2-es Active Tourer modellek a BMW történetének első olyan járművei, amelyekben az xDrive összkerékhajtást elsőkerék-meghajtásra épülő hajtáslánccal egyesíti a bajor gyártó. Az xDrive összkerékhajtás a 225i és 220d modellekhez választható.

sikersztori
Tizenöt évesek a BMW X modellek
1999-ben debütált a BMW X5, a világ első Sports Activity Vehicle modellje, amely új célcsoportokat vonzott a BMW-hez és lerakta a BMW X modellek páratlan sikertörténetének alapkövét. A BMW-nél ma csaknem minden harmadik rendelés egy X modellre fut be.

félidő
Megújult a BMW X3
Máris átdolgozták a 2010-ben debütált második generációs BMW X3-ast, amely a módosításoknak köszönhetően még határozottabb fellépésű lett. Emellett a szabadidő-autó felszereltsége új tételekkel gazdagodott, rendelhető M sportcsomaggal és erőforrásai is korszerűsödtek.

MERÉSZ
BMW X6 menetpróba
A BMW annak idején az X5-tel új járműkategóriát hozott létre, autóját SAV-nak, azaz Sports Activity Vehicle-nek nevezte el. Legújabb modelljénél, az X6-nál ismételte önmagát: ez egy SAC, tehát ez egy Sports Activity Coupé, egy szabadidő-autó és egy kupé keveréke. Előreszaladok: a BMW friss húzása megint bejött, az X6 már most akkora siker, hogy Németországban nyolc hónapos várólista alakult ki rá. A BMW X6 egy csodabogár, különleges felépítéssel és természetesen a legendás kék-fehér menetdinamikával. Nagyjából annyiba kerül, mint az X5-ös, de sokkal jobban néz ki nála, legalábbis élőben engem letaglózott formájával. El tudom képzelni, hogy az X6-os házon belül konkurenciát jelent majd az X5-ösnek.

EXTRA MODELL
Jövőre jön a BMW X6
Annak idején a BMW Sports Activity Vehicle-nek (SAV) nevezte el X5-ös szabadidő-autóját, így az X6-os ezt tovább örökítve a Sports Activity Coupé (SAC) nevet kapta. Az X6 a crossover modellek egyre népesedő táborát gazdagítja, lényegében egy szabadidő-autó/terepjáró és egy kupé keveréke. Úgy érezzük, hogy az autentikus dizájn és a sportos menettulajdonságok miatt ez is tuti befutó lesz a piacon. A különc gépben mutatkozik be a bajorok első két turbófeltöltős V8-as benzinmotorja, 407 lóerővel és 600 Nm-es nyomatékkal, de a dízelek rajongói is megtalálják számításukat. A BMW az X6-tal már megint nagyot alkotott; jövőre nálunk is megvásárolható lesz, bár még nem tudni, pontosan mikortól.