/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A Mazda MX-5 még mindig kézi váltóval menő

2019. május 19. 17:01   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

A Toyota GT86-tal kapcsolatban napvilágot látott érdekes tanulmány után most egy másik közkedvelt sportautó eladási statisztikáira derült fény. Ez történetesen a Mazda MX-5, melyet továbbra is jóval nagyobb arányban vesznek manuális váltóval, mint automatával.

Az olyan kaliberű élményautóknál, mint a Mazda MX-5, a Toyota GT86 vagy épp a Subaru WRX STI joggal gondolja az ember, hogy nem olyanok fogják venni, akik csak a mindennapos közlekedésre, dugóban álldogálásra vagy épp hétvégi bevásárlásra használják. Mégis a legutóbbi, Toyota amerikai eladásaival kapcsolatos statisztikákban megdöbbenve olvashattuk, hogy az ottani vevők már csak 33%-a kéri kézi váltóval a boxermotoros kupét.

A Mazda szerencsére most lehűtötte a kedélyeket, ugyanis, mint kiderült, 2018. júliusa és 2019. áprilisa között az MX-5 puhatetős roadstert 76%-ban még mindig kézi kapcsolású kulisszával rendelik a vásárlók. Az viszont már érdekesebb, hogy a nyitható keménytetős, RF változatnál ez az arány csak 52-48 a manuális javára, ami egyfajta magyarázatot ad a Toyota GT86 meglepő statisztikájára, ugyanis sokszor hasonlítják össze a két japán modellt hasonló felépítésük és vezethetőségük miatt.

Mindenesetre a vászontetős roadstert vevők több mint háromnegyede ragaszkodik a pengeéles hatsebességeshez, szemben a nem túl élvezetesen működő (ezáltal élményt kurtító), azonos fokozatszámmal rendelkező automatával.

A Mazda egyébként közel egy éve mutatta be az erősen továbbfejlesztett 2.0 literes SKYACTIV-G benzinmotorral szerelt, frissített MX-5-öst, mely 160 helyett 184 lóerőt, 200 helyett pedig 205 Nm csúcsnyomatékot teljesít, köszönhetően az új hengerfejnek, átdolgozott dugattyúknak és hajtókaroknak. Mi még a „gyengébb”, G160 verziót teszteltük, de fülig érő szájjal!

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/