/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bemutatkozott a Mercedes-Benz GLE

2015. március 27. 13:00   |   DG
címkék:  

A Mercedes alaposan átfésülte nagyméretű SUV-ját, az M-osztályt, amelyet az új névadási szisztémának megfelelően immár GLE-nek hívnak. A modellkínálat jelentősen kibővült, négy-, hat- és nyolchengeres erőforrások állnak rendelkezésre, s első ízben hálózatról tölthető hibrid kivitel is választható.

A GLE amellett, hogy tovább viszi a tradicionális ML-stílusjegyeket, mint a jellegzetes C-oszlop és hátsó oldalablak kialakítás, magára öltötte a modern Mercedes modellek stílusjegyeit. A hűtőrács, a lökhárítók, a sárvédők és az „erődómos” motorháztető formája az aktuális modelleket juttatja eszünkbe. A „szemöldökös”, kétosztatú fényszórók is újak, és tökéletesen belesimulnak a frontrészbe. Teljesen LED-es kivitelben is megrendelhetők. Az autó hátulját is a legfrissebb dizájnhoz igazították; a LED-es lámpák este jellegzetes alakban világítanak. A lökhárító alsó részén áttervezett krómozott kipufogócsövek merednek hátra, s minden változaton alsó védőelemek is helyet kaptak. Ezen kívül új stílusú könnyűfém felnik közül lehet válogatni.

A hivatalos, néhány nap múlva esedékes New York-i premier előtt az exkluzív AMG változatról is lerántották a leplet, amely kiemelten dinamikus megjelenéssel bír. A GLE 63 elsősorban az első lökhárítóba integrált „A-szárnyról” ismerhető fel, amely minden AMG modell megkülönböztető jegye, de árulkodó az ezüst króm dupla pálcás hűtőrács is. Oldalról a színre fújt kerékjárati ívek és a 20 colos titánium szürke AMG felnik a jellegzetesek, de opcióként 21-es kerekek is kérhetők 295/35 méretű abroncsokkal. A GLE 63 hátulról a fekete diffúzorelemről, az első A-szárnyra hasonlító betétről és a szögletes kipufogóvégekről ismerhető fel.

Az új GLE utasterében is felfedezhetők változások. A műszerfal közepén nagyméretű kijelző trónol, amelyet immár részben a pultba építettek. A szellőzők ezüstös keretet kaptak. A középkonzolon található a Comand rendszer irányítókarja és érintőpadja. Bővült a választható színek listája, mostantól elegáns bézs, kétfajta barna és porcelán kárpit is elérhető, fekete belső elemekkel. A sztenderd alumínium díszítések mellett fekete zongora lakk és többféle valódi fa dekoráció is választható. Sportos lelkületűeknek AMG karbon betét áll rendelkezésre.

A GLE alapfelszereltsége az elődmodellén alapul, ám számos új tétellel egészíthető ki. Új asszisztens rendszerek választhatók, mint a keresztirányú széllökéseket mérséklő rendszer vagy a Collision Prevention Assist Plus balesetmegelőző rendszer. A Driving Assistance csomag magában foglalja az aktív sebességtartó automatikát kormányzási segédlettel és teljesen automata követési távolság szabályzással, a PRE-SAFE féket gyalogosvédelemmel, a keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszert, az aktív holttérfigyelőt és sávtartót, valamint a PRE-SAFE Plus rendszert. Ezen kívül a GLE felszerelhető szervós ajtózárással, elektromosan nyitható csomagtérajtóval, tolatókamerával és 360 fokos kamerával kiegészített parkolási segéddel. Az utazás élményét pedig DVD lejátszóval, TV-vételre alkalmas hátsó szórakoztató rendszerrel és Bang & Olufsen hifivel lehet fokozni.

Az új GLE ötfajta erőforrással kerül piacra. Az alapmodell a hátsókerék-hajtással kínált GLE 250 d, amelynek 2,1 literes, 204 lovas négyhengeres motorja rendkívül gazdaságos üzemeltetést tesz lehetővé. Átlagfogyasztása a katalógus szerint csupán 5,4 l/100 km, CO2-kibocsátása pedig 140 g/km. A GLE lendületes mozgatásához már a legkisebb dízelmotor is elegendő, hiszen hátsókerekes verzióban 480, 4MATIC öszkerekes verzióban 500 Nm nyomatékot kínál 1600-as fordulatszámon. Persze a 482 cm hosszú, 193 cm széles és 184 cm magas SUV-hoz talán mégis a klasszikus háromezres dízel való, amely 258 lóerőt és 620 Nm nyomatékot ad le. Ráadásul az összes dízel modellhez szériában 9-fokozatú automataváltót ad a Mercedes.

A GLE-hez turbós benzinmotorok is rendelkezésre állnak, sőt az autó benzin-elektromos hibrid hajtáslánccal is megvásárolható lesz. A legkisebb benzines a GLE 400 4MATIC, amelynek duplaturbós 3 literes V6-osa 333 lóerőt és 480 Nm nyomatékot termel. Erre még rálicitál a GLE 500 4MATIC, amely már 4,7 literes ikerturbós V8-assal szedi fel az aszfaltot. 435 lóerőt és 700 nm nyomatékot hoz ki magából. Most első ízben az ügyfelek hálózatról tölthető GLE modellbe is beülhetnek. Ez a GLE 500 e 4MATIC, amelyben a háromezres biturbó V6-os benzinmotorhoz egy villanymotor kapcsolódik. Teljes gyorsításnál a 333 lóerőhöz 116 adódik, így a rendszerteljesítmény 442 LE-re és 650 Nm nyomatékra adódik. A GLE 500 e 4MATIC tisztán elektromos üzemben 30 kilométert képes megtenni, maximálisan 130 km/órás sebességgel, amelyet a 8,8 kWh-s akkumulátor szavatol. A benzines modellek mind 7-gangos automataváltót kapnak.

A csúcsváltozat a Mercedes-AMG GLE 63 4MATIC, amely normál és S kivitelben elérhető, akárcsak az E-osztály esetében. Az 5,5 literes ikerturbós V8-as 557 vagy 585 lóerővel választható; mindkét esetben elképesztő menetteljesítmények várhatók. A maximális nyomaték 1750-es főtengely-fordulatnál 700, illetve 760 newtonméter, a nulla-százas gyorsulás pedig hihetetlen 4,3, illetve 4,2 másodperc. Az elektronikusan limitált végsebesség 250 km/óra, de plusz pénzért 280 km/órára emelhető.

A GLE Mercedest Dynamic Select menetdinamikai szabályzó rendszerrel is ellátták, a sofőr hat különböző vezetési mód közül választhat. Az egyéni, komfortos, csúszós és sport módok mellett a 4MATIC modellekben a vezető az offroad programot is aktiválhatja, amely könnyű terepen nyújt segítséget. Ha azonban az autót az Off-Road Engineering csomaggal rendelik, Offroad+ beállítással gazdagodik a paletta. Ezt bekapcsolva rövidülnek a fokozat áttételek és egy 100 százalékban záró középső differenciálmű is működésbe lép, amellyel nehezebb terepen is boldogul az autó. Mindezt a légrugózás egyéb funkciói egészítik ki, mint a 285 mm-ig emelhető hasmagasság és az így biztosított 60 cm-es gázlómélység. Az Off-Road Engineering csomag ezen kívül megerősített alvázat is tartalmaz. Most először, a GLE elektromosan kiengedhető és visszahúzható vonóhoroggal is felszerelhető, amely esetben az ESP vontatmány-stabilizáló funkcióival gazdagodik. A GLE akár 3,5 tonnás fékezett utánfutót is vontathat.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/