/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bemutatkozott a Mercedes-Benz GLE

2015. március 27. 13:00   |   Autoblog
címkék:  

A Mercedes alaposan átfésülte nagyméretű SUV-ját, az M-osztályt, amelyet az új névadási szisztémának megfelelően immár GLE-nek hívnak. A modellkínálat jelentősen kibővült, négy-, hat- és nyolchengeres erőforrások állnak rendelkezésre, s első ízben hálózatról tölthető hibrid kivitel is választható.

A GLE amellett, hogy tovább viszi a tradicionális ML-stílusjegyeket, mint a jellegzetes C-oszlop és hátsó oldalablak kialakítás, magára öltötte a modern Mercedes modellek stílusjegyeit. A hűtőrács, a lökhárítók, a sárvédők és az „erődómos” motorháztető formája az aktuális modelleket juttatja eszünkbe. A „szemöldökös”, kétosztatú fényszórók is újak, és tökéletesen belesimulnak a frontrészbe. Teljesen LED-es kivitelben is megrendelhetők. Az autó hátulját is a legfrissebb dizájnhoz igazították; a LED-es lámpák este jellegzetes alakban világítanak. A lökhárító alsó részén áttervezett krómozott kipufogócsövek merednek hátra, s minden változaton alsó védőelemek is helyet kaptak. Ezen kívül új stílusú könnyűfém felnik közül lehet válogatni.

A hivatalos, néhány nap múlva esedékes New York-i premier előtt az exkluzív AMG változatról is lerántották a leplet, amely kiemelten dinamikus megjelenéssel bír. A GLE 63 elsősorban az első lökhárítóba integrált „A-szárnyról” ismerhető fel, amely minden AMG modell megkülönböztető jegye, de árulkodó az ezüst króm dupla pálcás hűtőrács is. Oldalról a színre fújt kerékjárati ívek és a 20 colos titánium szürke AMG felnik a jellegzetesek, de opcióként 21-es kerekek is kérhetők 295/35 méretű abroncsokkal. A GLE 63 hátulról a fekete diffúzorelemről, az első A-szárnyra hasonlító betétről és a szögletes kipufogóvégekről ismerhető fel.

Az új GLE utasterében is felfedezhetők változások. A műszerfal közepén nagyméretű kijelző trónol, amelyet immár részben a pultba építettek. A szellőzők ezüstös keretet kaptak. A középkonzolon található a Comand rendszer irányítókarja és érintőpadja. Bővült a választható színek listája, mostantól elegáns bézs, kétfajta barna és porcelán kárpit is elérhető, fekete belső elemekkel. A sztenderd alumínium díszítések mellett fekete zongora lakk és többféle valódi fa dekoráció is választható. Sportos lelkületűeknek AMG karbon betét áll rendelkezésre.

A GLE alapfelszereltsége az elődmodellén alapul, ám számos új tétellel egészíthető ki. Új asszisztens rendszerek választhatók, mint a keresztirányú széllökéseket mérséklő rendszer vagy a Collision Prevention Assist Plus balesetmegelőző rendszer. A Driving Assistance csomag magában foglalja az aktív sebességtartó automatikát kormányzási segédlettel és teljesen automata követési távolság szabályzással, a PRE-SAFE féket gyalogosvédelemmel, a keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszert, az aktív holttérfigyelőt és sávtartót, valamint a PRE-SAFE Plus rendszert. Ezen kívül a GLE felszerelhető szervós ajtózárással, elektromosan nyitható csomagtérajtóval, tolatókamerával és 360 fokos kamerával kiegészített parkolási segéddel. Az utazás élményét pedig DVD lejátszóval, TV-vételre alkalmas hátsó szórakoztató rendszerrel és Bang & Olufsen hifivel lehet fokozni.

Az új GLE ötfajta erőforrással kerül piacra. Az alapmodell a hátsókerék-hajtással kínált GLE 250 d, amelynek 2,1 literes, 204 lovas négyhengeres motorja rendkívül gazdaságos üzemeltetést tesz lehetővé. Átlagfogyasztása a katalógus szerint csupán 5,4 l/100 km, CO2-kibocsátása pedig 140 g/km. A GLE lendületes mozgatásához már a legkisebb dízelmotor is elegendő, hiszen hátsókerekes verzióban 480, 4MATIC öszkerekes verzióban 500 Nm nyomatékot kínál 1600-as fordulatszámon. Persze a 482 cm hosszú, 193 cm széles és 184 cm magas SUV-hoz talán mégis a klasszikus háromezres dízel való, amely 258 lóerőt és 620 Nm nyomatékot ad le. Ráadásul az összes dízel modellhez szériában 9-fokozatú automataváltót ad a Mercedes.

A GLE-hez turbós benzinmotorok is rendelkezésre állnak, sőt az autó benzin-elektromos hibrid hajtáslánccal is megvásárolható lesz. A legkisebb benzines a GLE 400 4MATIC, amelynek duplaturbós 3 literes V6-osa 333 lóerőt és 480 Nm nyomatékot termel. Erre még rálicitál a GLE 500 4MATIC, amely már 4,7 literes ikerturbós V8-assal szedi fel az aszfaltot. 435 lóerőt és 700 nm nyomatékot hoz ki magából. Most első ízben az ügyfelek hálózatról tölthető GLE modellbe is beülhetnek. Ez a GLE 500 e 4MATIC, amelyben a háromezres biturbó V6-os benzinmotorhoz egy villanymotor kapcsolódik. Teljes gyorsításnál a 333 lóerőhöz 116 adódik, így a rendszerteljesítmény 442 LE-re és 650 Nm nyomatékra adódik. A GLE 500 e 4MATIC tisztán elektromos üzemben 30 kilométert képes megtenni, maximálisan 130 km/órás sebességgel, amelyet a 8,8 kWh-s akkumulátor szavatol. A benzines modellek mind 7-gangos automataváltót kapnak.

A csúcsváltozat a Mercedes-AMG GLE 63 4MATIC, amely normál és S kivitelben elérhető, akárcsak az E-osztály esetében. Az 5,5 literes ikerturbós V8-as 557 vagy 585 lóerővel választható; mindkét esetben elképesztő menetteljesítmények várhatók. A maximális nyomaték 1750-es főtengely-fordulatnál 700, illetve 760 newtonméter, a nulla-százas gyorsulás pedig hihetetlen 4,3, illetve 4,2 másodperc. Az elektronikusan limitált végsebesség 250 km/óra, de plusz pénzért 280 km/órára emelhető.

A GLE Mercedest Dynamic Select menetdinamikai szabályzó rendszerrel is ellátták, a sofőr hat különböző vezetési mód közül választhat. Az egyéni, komfortos, csúszós és sport módok mellett a 4MATIC modellekben a vezető az offroad programot is aktiválhatja, amely könnyű terepen nyújt segítséget. Ha azonban az autót az Off-Road Engineering csomaggal rendelik, Offroad+ beállítással gazdagodik a paletta. Ezt bekapcsolva rövidülnek a fokozat áttételek és egy 100 százalékban záró középső differenciálmű is működésbe lép, amellyel nehezebb terepen is boldogul az autó. Mindezt a légrugózás egyéb funkciói egészítik ki, mint a 285 mm-ig emelhető hasmagasság és az így biztosított 60 cm-es gázlómélység. Az Off-Road Engineering csomag ezen kívül megerősített alvázat is tartalmaz. Most először, a GLE elektromosan kiengedhető és visszahúzható vonóhoroggal is felszerelhető, amely esetben az ESP vontatmány-stabilizáló funkcióival gazdagodik. A GLE akár 3,5 tonnás fékezett utánfutót is vontathat.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/