/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (1) |
| Több

Dízelbotrány – így javítják meg az érintett motorokat

2015. október 12. 17:45   |   MTI
címkék:  

Alexander Dobrindt közlekedési miniszter szerda este Berlinben közölte, hogy a VW az előírt határidőre javaslatot tett azokra a javítási, átalakítási munkálatokra, amelyek segítségével dízelmotorjai az eredményeket meghamisító szoftver nélkül is képesek lesznek megfelelni a károsanyag-kibocsátási szabványoknak.

A miniszter elmondta, hogy a szövetségi közúti közlekedési hatóság (KBA) értékeli a meglehetősen terjedelmes anyagot, majd utasítást ad a társaságnak az elvégzendő feladatokról. A KBA határozata néhány nap múlva várható.
Alexander Dobrindt tájékoztatása szerint a csalás 2,0 literes, az 1,6-os és az 1,2-es dízelmotorokat érinti. A VW javaslatai szerint a 2,0 literes motoroknál elég egy szoftverfrissítés, de az 1,6-os motoroknál más átalakításokra is szükség lesz, és csak 2016 szeptembere után lehet megjavítani őket. A miniszter az 1,2-es motorokra vonatkozó javaslatokról nem közölt részleteket.

Matthias Müller, a VW vezérigazgatója egy szerdai lapinterjúban azt mondta, hogy az érintett autók visszahívása januárban kezdődhet és 2016 végére javíthatják meg valamennyi motort, ha a KBA elfogadja a javaslataikat. A legtöbb esetben csupán a helyi szervizbe kell beállni egy szoftverfrissítésre, de lesznek autók, amelyekben az üzemanyag-befecskendező berendezést vagy a katalizátort kell cserélni. Az is előfordulhat, hogy a kocsi cseréje lesz a legegyszerűbb megoldás.

A legnagyobb európai autógyártó vállalatot az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) szeptember 18-án vádolta meg, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amelynek segítségével kijátszhatók a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások.

A VW elismerte, hogy mintegy 11 millió, EA 189 típusú motorral üzemelő autó a manipuláció révén csak a próbapadon tartja a határérték alatt az emissziós értékeket, normál üzemmódban azonban nem. Ezek közül nagyjából 8 millió kocsit az Európai Unióban adtak el

Még várni kell

Egyelőre várniuk kell a dízelbotrányban érintett autómárkák tulajdonosainak – mondta Kovács Kázmér, a Magyar Autóklub jogi és érdekvédelmi bizottságának elnöke az M1 aktuális csatornán hétfőn. Hangsúlyozta, lényegében ezt a választ kapták azok az autótulajdonosok is, akik személyesen keresték meg az érintett magyarországi forgalmazókat. Egyelőre nem lehet tudni, hogy valamilyen kártérítés jár-e majd a gépkocsik tulajdonosainak – közölte.

Kovács Kázmér kitért arra, hogy a nitrogénoxid kibocsátás mérésére alkalmas műszert Magyarországon a műszaki vizsgáknál nem használnak. Hozzátette azt is, hogy a Magyarországon nagy szériában forgalmazott gépkocsiknál nem a hazai közlekedési hatóság mérései alapján állítják ki a típusbizonyítványt.

A környezetre káros, ha a nitrogénoxid kibocsátás nagyobb a megengedettnél, de hogy egy autótulajdonos számára ez jár-e kézzelfogható hátránnyal, azt még nem tudni – fogalmazott az ügyvéd. A lehetséges hátrányok között említette, hogy a gépkocsik környezetvédelmi besorolásának jelentősége lehet a dugódíjnál vagy a szmogriadónál.

A dízelbotrányban érintett autómárkák vevői számára már elérhetők az alvázszámkereső programok, Kovács Kázmér ezzel kapcsolatban azt mondta, ezek segítségével csak annyi derül ki, hogy egy jármű érintett lehet-e.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

imre
2015-10-12 - 19:52

több probléma is lesz ha bevezetik a kötelező szoftverelést. Lesz egy csökkent értékű autója. Azt valamilyen formában lehet pénzzel kártérítéssel kompenzálni. De van egy másik is amiről mintha mélyen hallgatnának. Én mondjuk azért vettem x lóerős Caddy Maxot mondjuk mert nagy a család és azzal tudok ezt-azt szállítani is. Hegyes, dombos vidéken kell a lóerő. Na most ha kötelezőleg megszoftverelik és veszít teljesítményéből, rugalmasságából akkor még az esetleges kárpótlással nem lesz ugyanolyan erős az autóm !! Ha meg jobban pörgetem akkor többet fogyaszt, jobban kopik és még akkor sem biztos, hogy ugyanazt tudja produkálni. vegyek egy új autót ami azt tudja mint az autóm szoftverelés előtt? Akkor buktam rögtön pár millát. Vagyis baromira rosszul járnék. Miért nem tesz bele a gyártó egy ugyanolyan teljesítményű új motrot ami a szabványnak megfelel? Miért a vevőnek kell rosszul járnia úgy hogy nem is t3ehet róla?


*/