/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Ezek a Lexusok jönnek 2025-ig

2021. augusztus 31. 18:15   |   Autoblog
címkék:  

A jelenleginél is több SUV-on dolgozik a japán prémiummárka, de más márkáktól eltérően a szedánokról, valamint a sport- és villanyautókról sem feledkezik meg.

hero-lexus-electric-vehicle-line-up_cut

A Lexus idén tavasszal, az LF-Z Electrified világpremierjén árult el részleteket következő öt évének új modelljeiről, többek között bejelentették, hogy 20 vadonatúj vagy felfrissített típust fognak bemutatni 2025-ig. Minden második újdonság elektrifikált, vagyis tisztán elektromos, plug-in hibrid vagy öntöltő hibrid lesz, összhangban a különböző piacok igényeivel és törvényi szabályozásaival.

Természetesen a szabadidőautók és a szedánok maradnak a legfontosabb húzómodellek, de az azóta hivatalosan is megerősített bejelentés szerint élvezetes vezetési élményt nyújtó sportautókon is dolgozik a japán prémiummárka, a sofőrös limuzinok koncepcióját is újra fogják definiálni egy minden igényt kielégítő luxusautóval, emellett egyéb, a márkától korábban idegen szegmensekbe is be kívánnak lépni, maradt azonban néhány kérdés a modellpaletta bővítését illetően.

A közelmúltban az Automotive News egy összefoglaló cikkben igyekezett megválaszolni ezeket a kérdéseket a hamarosan érkező új Lexus modellekkel kapcsolatban, megjegyezve, hogy a Toyota prémiummárkája három új villanyautót is be fog mutatni 2025-ig (köztük az LF-Z Electrified crossover szériaváltozatát), míg minden más modellt megújítanak vagy leváltanak. Vegyük végig típusonként, hogy mi várható a Lexustól a következő években!

Kezdjük a kínálat alsó végén elhelyezkedő középkategóriás sportszedánnal, az Európában sajnos már nem forgalmazott IS-sel, amely átfogó modellfrissítésen esett át 2020-ban. Ekkor nem csak a külseje változott meg jelentősen, de megkapta a nagyobb modellekből jól ismert ötliteres, V8-as szívó benzinmotort (IS 500) is. Így az IS ma frissnek mondható, és várhatóan nem csökken majd iránta az érdeklődés a 2024-ben érkező következő modellváltásig, amit most már gyári szinten is megerősítettek.

Nagytestvérének, a fronthajtású ES-nek 2018-ban mutatkozott be a hetedik generációja, ez a modell várhatóan kisebb frissítésekkel egészen 2025-ig a kínálatban marad. A négy nemzedéket megért GS-t váltotta a modell, de úgy tűnik, hogy a hátsókerék-meghajtású, felső-középkategóriás szedán is visszatérhet a kínálatba, mégpedig a Toyota Mirai technikájára épülve.

A legnagyobb Lexus szedánnak, az LS-nek 2017-ben jelent meg az ötödik, minden korábbinál sportosabb megjelenésű generációja, amely tavaly már egy modellfrissítésen is átesett. Ekkor a mérnökök átdolgozták a futóművét és a belső terét, javítottak a hibrid hajtásláncán, bevezették a 12,3 colos érintőképernyős, új infotainment rendszert, és alapárassá tették a Lexus Safety System+ 2.0 vezetéstámogató csomagot.

Ehhez kapcsolódva idén tavasszal az LS megkapta az OTA (over the air) szoftverfrissítések lehetőségét, ősszel pedig érkezik hozzá a piac legfejlettebb 2-es szintű (SAE) önvezető rendszere, a Lexus Teammate, amely két alapvető funkciót biztosít: az Advanced Drive-ot (vezetéssegéd) és az Advanced Parkot (parkolóasszisztens).

Az RC és az LC kupék köztes frissítésekkel fogják fenntartani az érdeklődést modellciklusuk végéig, ami 2024-ben, illetve 2025-ben várható, ekkor mindkét típus utódot kap. Állítólag már készül az alájuk pozícionált, Toyota GR 86-ra épülő, kompakt méretű, elérhető árú, hátsókerék-meghajtású sportautó is, amely minden korábbinál élvezetesebb vezethetőséget hozhatna a Lexus kínálatába.

Térjünk át a magas építésű crossoverekre, szabadidőautókra és terepjárókra, mert itt még több újdonság várható a Lexustól. Nemrég arról számolt be a japán Mag-X magazin, hogy a Lexus már dolgozik a kompakt UX kistestvérén, amely a vadonatúj Toyota Yaris Cross alapjaira, vagyis a GA-B platformra épülne.

A főleg az európai piacra szánt, B-szegmensbe tartozó kis SUV az ismert 1,5 literes, háromhengeres hibrid hajtásláncot kapná meg (kívánságra akár összkerékhajtással is), a beltere és a szolgáltatásai viszont a Yarisénál igényesebb, valódi prémium színvonalat hoznák.

A második generációs NX a közelmúltban már bemutatkozott, forgalmazása hamarosan Európában is elkezdődik. 20 mm-rel lett hosszabb és szélesebb, 5 mm-rel pedig magasabb az elődjénél, s a tengelytávja is bővült. A GA-K platform miatt nem csak a tömegközéppont került 20 mm-rel mélyebbre, de a karosszéria torziós merevsége is jelentősen nőtt. Teljesen új digitális személyi asszisztenst, felhő-alapú navigációt és multimédia rendszert kapott a modell, a nagyfelbontású érintőképernyő már 14 colos is lehet, a rendszert működtető processzor sebessége pedig 360 százalékkal nőtt meg.

Fontos változás, hogy az új NX-ben elektromos kapcsolókkal helyettesítették a belső kilincseket, ami nemcsak a kényelmet, hanem a biztonságot is növeli, mivel az autó nem engedi az ajtónyitást, ha valamilyen jármű közeledését érzékeli a holttér-figyelő.

A 2015-ben bemutatott, és 2019-ben alapos modellfrissítésen átesett, negyedik generációs RX már modellciklusa vége felé jár. 2022 második felében érkezik a típus vadonatúj, ötödik generációja, immár a Toyota Global Luxury Platformra építve. A SUV megkapja a kisebb NX új generációs infotainment és biztonsági rendszereit, és egy új, hatékony hibrid hajtás is bemutatkozhat benne.

Szintén 2022-ben érkezik az LX terepjáró negyedik nemzedéke, talán nem meglepő, hogy az idén bemutatott, GA-F platformra épülő Toyota Land Cruiser 300 luxusváltozatát tisztelhetjük majd az újdonságban. Két évvel tovább, 2024-ig kell várnia a vevőknek a kisebbik Toyota Land Cruiserre, a Pradóra épülő GX terepjáróra, amely szintén a GA-F platformot kapja meg, és ezúttal már hibrid változat is lesz belőle.

A hírek szerint a Lexus-kínálat csúcsára érkezne, és az Aston Martin, a Bentley, a Lamborghini, a Maybach, a Porsche és a Rolls-Royce szabadidőautók ellenfele lesz a Lexus LQ, a 2018-as Lexus LF-1 Limitless tanulmány szériaváltozata, amely sokkal inkább lesz emelt hasmagasságú, áramvonalas luxuslimuzin, mintsem hagyományos SUV, melynek bemutatkozása 2023-ra várható.

Az elegáns, emelt hasmagasságú modell természetesen a Lexus legfejlettebb technológiáit fogja felvonultatni, az LS-ben debütált, részlegesen önvezető és vezetéstámogató rendszerek következő generációjától kezdve az online kapcsolódási és multimédiás funkciókon át a mesterséges intelligencia-alapú ember-gép interfészig.

Három új, tisztán elektromos hajtású villanyautón is dolgozik a Lexus, közülük eddig csak a 2022 végén érkező LF-Z-ből kaptunk ízelítőt a 2021 tavaszán leleplezett LF-Z Electrified tanulmány révén. A dedikált villanyautó platformra épített, 488 cm hosszú, 2,1 tonna tömegű, látványos megjelenésű crossover fejlett mesterséges intelligenciát, „by wire” rendszerű, szabadon konfigurálható kormányzást, 544 lóerős, 700 Nm nyomatékú, két villanymotoros hajtásláncot és szabadon variálható nyomatékelosztású összkerékhajtást kapott. Hatótávja (WLTP) a 90 kWh kapacitású akkumulátorral megközelíti a 600 km-t. Remélhetőleg e képességek nagy része a szériaváltozatban is megmarad.

A Lexus célja, hogy 2025-ig valamennyi modelljének létezzen részben vagy teljesen elektromos változata, és ezek értékesítési aránya múlja is felül a benzinmotoros változatokét. 2050-re tervezi a cég elérni a szén-dioxid-semlegességet a teljes modellcsalád életciklusa során.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/