/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Hidrogén kontra e-autó

2019. július 01. 15:18   |   Autoblog
címkék:  

Az üzemanyag-cellával hajtott járművek csendesek, nem bocsátanak ki szennyező anyagot és néhány perc alatt feltölthetők. Ez lehetne a jövő tökéletes meghajtása – ha nem lennének alapvető hátrányai.

Németországban a jelenleg futó 57,3 mió. jármű között 83.175 elektromos található – és mindössze 392, amelyet hidrogén hajt. A kocsik legnagyobb előnye, hogy egyszerűen és gyorsan lehet azokat feltölteni. A német utakon azonban mindössze 71 töltőállomás található, miközben legalább ezer kellene ahhoz, hogy az autósok komolyan számoljanak ilyen jármű beszerzésével. Az e-kocsik töltésére eddig 17,400 töltőállomást építettek, emellett azokat otthon is fel lehet tölteni – az üzemanyagcellásat azonban nem.

toyota.hu

toyota.hu

A másik gond, hogy ennek a meghajtásnak az ára eddig megfizethetetlenül magas: a kocsik németországi ára 70,000 – 80,000 euró között van. Állami támogatás (2,000 euró) csak olyan kocsira jár, melynek nettó ára maximálisan 60,000 euró. A gyártók azzal indokolják a magas árakat, hogy a fejlesztés igen költséges és csak nagyobb sorozatok kibocsátásával kerülhetnek kocsijaik kevesebbe.

Kevesebben tudják, hogy a hidrogén meghajtás kevéssé gazdaságos. Sok áramra van szükség ahhoz, hogy a vízből kinyerjék a hidrogént. Az ezután gáztankokban tárolják majd az autóba töltve árammá alakítják. Így az eredetileg felhasznált energiának csak 25 százaléka szolgálja a jármű mozgását, a többi elvész – míg az akkuval töltött kocsiknál ez az arány 70 százalék körül van. Alacsony hatékonysága miatt az energiacella drágább is, mint az áram: a Toyota Mirainál például 7 euróba kerül 100 km, míg a Tesla Modell 3 ugyanazt a távolságot 4 euróból megteszi.

A fenti okokból a német gyártók kipróbálták ugyan ezt a meghajtást, de a magas árak és az alacsony hatékonyság miatt a termelést egyelőre nem tervezik. Az egyetlen a Mercedes, amely 2009-től mintegy 200 B-típust gyártott üzemanyagcellával, tavaly pedig kettős, akkus és hidrogén-meghajtással gyártott GLC SUV-okat, ugyancsak kis szériában.

A piacon így az ázsiaiak szerepelnek. A Toyota már tízezernél több ilyen kocsi adott el világszerte, a Hyundai Nexo azonban csak ezer példányban kelt el. (Forrás: Der Spiegel)

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/