/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt a vadonatúj Honda Jazz

2019. október 23. 13:30   |   Autoblog
címkék:  

Bemutatkozott az új Honda Jazz, amit a modell történetében először kizárólag hibrid hajtáslánccal értékesít majd Európában a márka. A B-szegmens világszerte népszerű modellje kényelem és helykínálat terén is kategóriájának élére tör, nem mellesleg az elektromos autókra jellemző dinamikával, menetbiztonsággal és műszaki fejlettséggel büszkélkedhet.

A Jazz új nemzedéke az első modell lesz a japán járműgyártó európai választékában, amelyen megjelenik az „e:HEV” embléma. Ez az első a márka „Honda e:Technology” néven debütáló, modern műszaki megoldásai közül és a jövőben minden elektromos üzemmódra is képes Honda modellnél alkalmazzák majd.

Újdonság, hogy ezentúl Crosstar kivitelben, crossover stílusban is megvásárolható lesz a Jazz, ami az alapmodell hajtásláncára és utasterére épül, de nagyobb szabad hasmagassággal, egyedi orr-résszel, vízálló kárpitozással és integrált tetősínnel kerül a szalonokba.

A Jazz új nemzedéke a kifutó modell különleges, egyterűekre jellemző sziluettjét viszi tovább, ám sokkal modernebb, kifinomult formában. Az új kocsitest egyik legszembetűnőbb eleme a korábbinál 50%-kal vékonyabb, szélesebb látómezőt garantáló A-oszlop, melynek alkalmazását a karosszériamerevség fokozása és az ütközési energiát hatékonyan elvezető nyúlványrendszer optimalizálása tette lehetővé.

A természetes, egyszersmind jellegzetes oldalvonalak az autó teljes hosszában végigfutnak, friss, feltűnő megjelenéssel ruházva fel a Jazzt. A korábbinál határozottabb vállvonal kiemeli a hátsó sárvédőket és kerékjárati íveket, még szélesebbnek és biztosabb úttartásúnak láttatva a modellt. A hátsó traktus éppoly letisztult, mint az orr-rész, vízszintes lámpakialakítással és diszkrét tetőspoilerrel.

Bent minden új. A műszerfal egyedi megjelenésű és felhasználóbarát. A fedélzeti információs rendszer tökéletesen beleillik a vezetői környezetbe, s mivel WiFi-hotspotként is szolgál, az utasok állandó kapcsolatban lehetnek a külvilággal. Az új, LED érintőképernyő kezelése éppúgy történik, mint az okostelefonoké, azaz tapintással és simítással vezérelhetők az alkalmazások, böngészhetők a médialisták stb. Az előre telepített alkalmazások között immáron ott találjuk az okostelefonok közvetlen, vezeték nélküli használatát biztosító Apple CarPlay és Android Auto szoftvert is.

A vékony A-oszlopnak hála a vízszintes látómező még tágasabb lett, s mivel megőrizték a tövükbe helyezett, háromszög alakú, úgynevezett pillangóablakokat, hihetetlenül tágasnak érződik a kabin. Az új, szélesebb, remek oldaltartású első ülések puhaságáról immáron nem rugókészlet, hanem speciális szivacs gondoskodik, ezáltal még kevésbé fárasztók a hosszú utazások. Hátra szintén kényelmesebb, vastagabban párnázott ülések kerültek, jelentősen fokozva az utasok komfortját.

Az új Jazz kategóriaelső helykínálata elsősorban a hibrid hajtáslánc logikus elrendezésének köszönhető, különféle elemei ugyanis elfértek a motortérben és a karosszéria kihasználatlan zugaiban. Az üzemanyagtartály például az első ülések alá került, ami egyedülálló megoldás a szegmensben, ráadásul a Mágikus Ülésrendszer beépítését is lehetővé teszi. Ez utóbbi nemcsak a csomagtér bővítésével járul hozzá a modell variálhatóságához, hanem felhajtható ülőlapjaival is.

A menetbiztonság is kimagasló. Ez egyebek mellett a Honda Sensing rendszer számlájára írható, amit szélesebb látószögű, nagyobb felbontású kamerával tettek hatékonyabbá, elhagyva a korábbi képrögzítőt és a radarszenzorokat. Ezzel jelentősen javult jármű környezetének érzékelése, és útburkolati jelek, illetve szegélycsíkok nélkül is képes felismerni a rendszer az úttest széleit.

Továbbfejlődött az ütközés erejét mérséklő fékrendszer is, immár könnyebben ismeri fel a gyalogosokat és a kerékpárosokat rossz látási viszonyok közepette, és önműködően fékez, ha egy jármű a Jazz elé vág. Az új kamera révén az adaptív sebességrögzítő már kis tempónál is képes igazodni a forgalom ritmusához, a sávtartó asszisztens pedig városban, országúton és többsávos autópályán egyaránt hatékonyan működik.

A Honda Jazz következő generációjának forgalmazása várhatóan 2020 közepén kezdődik az európai piacon.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/