/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Mercedes-Benz SL 55 AMG és SL 65 AMG

2006. február 09. 14:58   |   Autoblog
címkék:  

Mostantól még sportosabb és exkluzívabb az SL 55 AMG és az SL 65 AMG. Előbbi 517, míg utóbbi 612 lóerős, ami a Ferrarik szintjére emeli a roadstereket

4 mp körül százon


Az SL 55 AMG korszerűsített 5,5 literes V8-as kompresszoros motorja esetében nagyobb fordulatszámú töltő és nagyobb méretű fojtószelep biztosít a korábbinál hatékonyabb levegőellátást. Ezeknek, valamint a fokozott teljesítményű motorvezérlő egységnek köszönhetően 500 LE-ről 517 LE-re nőtt a V8-as erőforrás teljesítménye. Egyúttal maximális forgatónyomatéka is gyarapodott, 700-ról 720 Nm-re. Az SL 55 AMG 4,5 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra (korábbi változat: 4,7 mp), és 250 km/h végsebességet tud elérni (elektronikus korlátozással).

A SL 65 AMG-ben egy még erősebb, 6,0 literes V12-es biturbó motor dolgozik 612 LE teljesítménnyel és 1000 Nm maximális forgatónyomatékkal – ez a modell a világ legerősebb sorozatgyártású roadstere. Impozáns teljesítményének ékes bizonyítéka, hogy 4,2 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h sebességre, és 250 km/h végsebességet képes elérni (elektronikus korlátozással).


Az AMG továbbfejlesztette a roadsterek második generációs Active Body Control rendszerre épülő sportfutóművét is. Az elvégzett módosításoknak köszönhetően tovább csökkent a karosszéria mozgása dinamikus autózás közben, ugyanakkor a kényelem változatlanul magas fokon marad. A módosított sebességfüggő szervokormány közvetlenebb áttételezésének köszönhetően számottevően javult az irányíthatóság is.


Az AMG sportfékrendszer felettébb hatékonyan lassítja a Merciket és nagyon jól bírja a tartós igénybevételt. Elöl mindkét változaton vegyes anyag-összetételű, nagy átmérőjű féktárcsákra és hatdugattyús fix alumínium féknyeregre épülő berendezések teljesítenek szolgálatot. Az SL 65 AMG-nek minden tárcsája 30 mm-rel nagyobb átmérőjű, és itt a hátsók is vegyes anyagösszetételűek – emellett 40 százalékos reteszelésű lamellás differenciálzárral is rendelkezik a V12-es csúcsmodell.

Még dinamikusabb külső


Kívülről az AMG Styling optikai csomag enyhén módosított elemeiről lehet felismerni a modellfrissített roadstereket: hegyesebb szögben törik meg, ezért még dinamikusabb hatást kelt az AMG-orrkötény, és krómszegély keretezi a bele ágyazott ködfényszórókat – az SL 65 AMG kötényén a kiegészítő olajhűtő hatékonyabb szellőzése érdekében oldalsó légbeömlő nyílások is találhatók. Amúgy fekete osztóbordázatú, krómbetétekkel díszített hűtőrács, új hátsó lámpák, újfajta négyküllős, fényes kivitelű 18 colos felnik (SL 55 AMG) és két-két krómozott kipufogócsőben végződő sportkipufogó rendszer (SL 65 AMG) jelzi a finom, de hatásos változást.

AMG Racetimer


Az AMG roadstereinek utastere is jóval dinamikusabb és minőségibb benyomást kelt, mint az eddigiekben. A valódi karbonból készült díszítőelemek izgalmas, sportos környezetet teremtenek, és egyértelműen utalnak a márka sikeres motorsport-szereplésére. Az ergonomikus AMG-sportkormány legújabb változatát evező alakú alumínium váltókapcsoló karok egészítik ki.

Szintén új a fedélzeti számítógép AMG-menürendszere, amelynek segítségével folyamatosan látható az éppen használt sebességfokozat és a feljebb váltásra figyelmeztető jelzés, de megjeleníthető rajta a motorolaj hőmérséklete, az akkumulátor feszültsége és a Racetimer is. Ezzel az új funkcióval versenypályán teljesített körök időeredményének mérésére nyílik lehetőség.

A Racetimer eltárolja a legjobb időeredményt, a legnagyobb átlagsebességet, valamint a megtett kör hosszát.

A modellfrissítés keretében egyúttal AMG-logóval ellátott nemesacél küszöbborításokat, nappabőrből készült, kettős öltéssel varrt műszerárnyékoló idomot, a szellőzőnyílás fedelébe beépített digitális órát és a Vario-tető működtetésére szolgáló alumíniumgombot kaptak a roadsterek. Az AMG-sportüléseket, az ajtók belsejét és a könyöktámaszokat is minőségi nappabőr borítja.

Igény esetén távirányítású csomagtérfedél rendelhető a roadsterekhez, amely elektromos mozgatásának köszönhetően nagyban megkönnyíti a csomagtartó használatát. Az alapfelszereltség része a kivehető csomagtakaró elem, eltávolításával további 22 literrel bővül az eredetileg rendelkezésre álló 339 literes rakodótérfogat. A néhány mozdulattal kiszerelhető takarás híján nemcsak tágasabb, hanem egyúttal jobban rakodható és hasznosítható is a csomagtartó.

Az SL új generációja a 2006. évi februári Genfi Autószalonon mutatkozik be a nyilvánosságnak.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/