/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Minden kiderült az új Mercedes-Benz CLS-ről

2014. június 18. 19:45   |   Autoblog
címkék:  

Fészliften esett át a négyajtós Mercedes-Benz CLS Coupé és a CLS Shooting Brake. Megváltozott a frontrész, frissült a beltér, megújultak az erőforrások és megjelent egy 9-fokozatú automataváltó is a kínálatban.

A második generációs CLS négy éve van piacon, a shooting brake kombi pedig két évvel ezelőtt mutatkozott be, a Mercedes ezért elérkezettnek látta az időt némi ráncfelvarrásra. Mindkét autó stílus ikonnak számít, előbbi tíz évvel ezelőtt kategóriát teremtett, utóbbi pedig különleges ajánlatot képvisel a felső-középkategóriában. Mindketten erős karakterek; hosszú motorháztetőjük, alacsony oldalablakaik, keret nélküli ajtóik és dinamikusan ívelő tetejük igen vonzóvá és látványossá teszik őket. Az ötajtós CLS Shooting Brake nagyobb csomagteret vonultat fel, bővítés után akár 1550 liternyi poggyász is befér az autóba.

A modellfrissítés nyomán még karakteresebbé vált az orr-rész; az új hűtőrács, a nagy légbeömlőkkel rendelkező lökhárító és az új fejlesztésű Multibeam LED-es fényszóróknak köszönhetően még nagyobb hatást gyakorol az autó. Mindamellett sötétítettek a hátsó LED-es lámpákon, amelyek világújdonságként különböző intenzitással képesek világítani. A LED-es világítás sztenderd mindkét modellben, felárért pedig elérhető az új, rendkívül fejlett Multibeam LED fényszóró.

Az utastérben újdonságot jelent a 20,3 centiméter átmérőjű színes központi kijelző, emellett áttervezték a háromküllős sportkormányt és könnyítettek a multimédiás rendszer kezelésén is. Ötféle színvilág, hatféle díszítés és többfajta bőrkárpitozás érhető el. A külső AMG csomag és a belső AMG Line csomagok kiegészítéseként megjelenik az AMG Line Plus pakk, amely még inkább a sportosságra helyezi a hangsúlyt. Később jön a speciális Night csomag és a különböző designo felszerelések.

A CLS modellek ötféle Euro 6-os motorral vásárolhatók meg. A paletta új tagja a CLS 220 BlueTEC négyhengeres dízelmotor, negyedik generációs common rail befecskendezéssel és kétlépcsős feltöltéssel. A teljesítménye 170 lóerő, a maximális nyomatéka pedig 400 Nm. A szintén négyhengeres CLS 250 BlueTEC turbódízel már 204 lóerőt és 500 Nm-es nyomatékot kínál. A csúcsdízel maradt a 3 literes V6-os egység (CLS 350 BlueTEC), 258 lóerővel és tekintélyes, 620 Nm-es forgatónyomatékkal.

Új a CLS 400 modellt hajtó 3,5 literes biturbó V6 benzinmotor, amely 333 lóerőt és 480 Nm nyomatékot termel. A korábbi szívómotornál 27 lóerővel potensebb és 110 Nm-rel nyomatékosabb, ráadásul az utóbbi maximumát már 1200-as fordulatszámon biztosítja és egészen 4000-ig fenntartja. Végül választható a CLS 500 modell, 408 lovas és 600 Nm nyomatékú V8-as biturbó aggregáttal. A korábbi kettővel ellentétben négy CLS modell is választható lesz összkerékhajtással, a két új a CLS 250 BlueTEC 4MATIC és a CLS 400 4MATIC. A maximalistáknak pedig ott vannak az AMG modellek, opcionális négykerék-hajtással. Az 5,5 literes biturbó V8-as a sima AMG modellekben 557 lóerőt és 720 Nm nyomatékot produkál, de kérhető S kivitelben is, amikor az értékek 585 lóerőre és 800 Nm-re ugranak fel.

Fontos újdonság a 9G-TRONIC váltómű, amely a világ első hidrodinamikus nyomatékátalakítóval ellátott kilencsebességes váltója a prémium szegmensben.  A CLS 220 BlueTEC, CLS 250 BlueTEC, CLS 350 BlueTEC és CLS 500 változatokba szerelik be.

Biztonság terén sem köt kompromisszumot az új CLS, belezsúfolták a legkorszerűbb aktív és passzív, illetve vezetői asszisztens rendszereket. Megkapta az S-osztályban bemutatkozott, hátulról jövő ütközések megelőzésében is segítő Collision Prevention Assist Plus rendszert, az aktív távolságtartó automatikát, a PRE-SAFE féket gyalogosfelismeréssel, az aktív holttér-figyelő és sávtartó automatikát, valamint a párhuzamos és merőleges beállásra is képes automata parkolási rendszert.

Mostantól az Audio 20 CD és a feláras COMAND Online infotainment rendszer is lehetővé teszi az internetezést a gépkocsi álló helyzetében. Ám egyes applikációk, mint az időjárás, a Google Local Search StreetView-val, a Panoramio és a Facebook menet közben is használhatók.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/