/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Mindent tudunk a Lexus NX-ről

2014. április 23. 12:00   |   DG
címkék:  

Minden részlet kiderült a Lexus új kompakt szabadidő-autójáról, az NX-ről. A Pekingi Autószalonon bemutatkozott drámai megjelenésű prémium SUV a városi, illetve aktív életet élő ügyfélkört szólítja meg. Háromféle hajtáslánc-variációban, 2014 második félévétől lesz kapható.

A Lexus NX a kompakt szabadidő-autók/crossoverek táborát gazdagítja, hossza 4630 mm, szélessége 1845 mm, magassága 1645 mm, tengelytávja pedig 2660 mm. A karosszéria rendkívül látványos, érzelmeket keltő, néhol agresszív. Az első és hátsó sárvédő szélesítések szerves részét képezik az orsó alakú hűtőmaszkból kiinduló, sokszögletű karosszériának. Az innovatív LED-es fényszórók és nappali fények határozottan juttatják kifejezésre a Lexus merész formanyelvét.

Az autó profilját a hátrafelé eltolt tetőpont teszi erőteljessé. Az autó hátsó részét a Lexus jellegzetes ’L’ alakú, LED-es lámpatestei határozzák meg, míg a lemezfelület kialakítása az orsó alakú hűtőmaszkra rímel. Az opciós F Sport kivitel még agresszívabb, még sportosabb megjelenést kínál.

Az NX fedélzetén egy sor innovatív technológiai megoldással találkozhatunk, köztük a Lexusnál első ízben alkalmazott, vezeték nélküli töltővel, amely hordozható elektronikus berendezések, például mobiltelefonok töltésére szolgál. Ugyancsak itt debütál az új, érintőfelületes Lexus Remote Touch kezelő. Emellett körkamerás panoráma monitort, teljes körű multi-információs kijelzőt (benne a márkánál korábban még nem alkalmazott gyorsulásmérővel és töltőnyomás-kijelzővel), a menetinformációkat a szélvédőre vetítő Head-Up Display rendszert, holttér-figyelő rendszert, hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszert, valamint egy sor további szolgáltatást kínál az NX.

A beltér kialakítása során fontos szempont volt a maximális helykínálat, azon belül is az optimális üléskomfort biztosítása. Az NX bőséges fejteret és tekintélyes tandemtávolságot (első és hátsó utas csípőpontja közötti távolságot) kínál, emellett kategóriájának leghosszabb csomagtér-padlójával büszkélkedhet. Az ülések eltérő sűrűségű tömése és steppelt kárpitmintázata a jármű szabadidős jellegét hivatott erősíteni. A középkonzol fémes hatású kidolgozása és a környező anyagok érdekes, kontrasztos felületeket teremtenek.

A Lexus NX háromféle hajtáslánccal kerül piacra. A kiváló hatásfokú NX 300h hibrid mellett a kínálatban megtalálható a szívómotorral szerelt NX 200, valamint a vadonatúj, házon belül kifejlesztett 2,0 literes benzines turbómotor, amely az NX 200t modellben debütál. A modell első- és összkerékhajtással egyaránt választható.

Az NX 300h fejlett hibrid hajtásláncát kifejezetten a középkategóriás SUV-hoz fejlesztették ki, elemei a Lexus bevált, 2,5 literes Atkinson-ciklusú belső égésű motorja, a generátor, a villanymotor és az akkumulátor csomag. A rendszer összteljesítménye 197 LE. A hibrid NX egyedi jellemzője a rugózott tömegek változó csillapítása, ami egyenetlen útfelületen csökkenti a karosszéria hosszirányú bólintását, ezáltal javítja a menetkomfortot és a stabilitást.

Az NX 200t modellben debütál a Lexus első turbómotorja. A hajtómű legnagyobb teljesítménye 238 LE a 4800-5600 percenkénti fordulatszám-tartományban, a maximális forgatónyomaték pedig 350 Nm 1650-4000 fordulat/perc között. Az új turbómotor a világon elsőként kombinálja a vízhűtéses hengerfejbe integrált leömlőt twin scroll turbófeltöltővel. Az új turbómotor karakterisztikájához hangolták az új, hatfokozatú automata sebességváltót, ami a pillanatnyi nyomatékigényt figyelembe vevő különleges vezérlőrendszert kapott.

Az NX 200 modellben egy kétliteres szívómotor dolgozik, amely a szelepnyitási szög, illetve a VVT működtetés elnyújtása révén biztosít magas forgatónyomatékot. Az erőforrás magas sűrítési viszonya és a homogén keverékképzést elősegítő, érintő irányban elhelyezett befecskendezői révén a teljes fordulatszám-tartományban nagy teljesítményt nyújt. A motorhoz új fejlesztésű, elektronikus vezérlésű S-CVT/Multidrive szekvenciális kapcsolású automata sebességváltó csatlakozik.

Az NX közvetlenül reagál a kormánykerék elfordítására, és egyenetlen útfelületen is fokozott stabilitást mutat. Az egyes NX modellek megkapják a Lexus új fejlesztésű lengéscsillapítóit, valamint új generációs, lineáris szolenoid szelepeket alkalmazó, adaptív változó futóművét (AVS). Az üzemmód-választóval összeköttetésben álló AVS felfüggesztés képes módosítani a csillapítási erő mértékét, ezzel egyszerre javítva a rugózási kényelmet, illetve a csekély oldaldőlés révén fokozva a vezető és az utasok biztonságérzetét.

A teljes körű, aktív biztonsági csomag olyan tételeket tartalmaz, mint a körkamerás panoráma monitor, a teljes sebességtartományban működő adaptív tempomat, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, a holttérfigyelő, a hátsó keresztirányú forgalomfigyelő, valamint az új típusú kanyarvilágítás és a Head-Up Display rendszer. A Lexusnál első ízben alkalmazott, körkamerás panoráma monitor a Lexus modellen valaha beépített legnagyobb felbontású kamerát hasznosítja. A teljes sebességtartományban működő adaptív tempomat képes tartani a követési távolságot az elöl haladó jármű mögött, és akár teljes megállásig lassítani az NX-et.

A Lexus NX 2014 második félévétől kapható a világpiacokon.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/