/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Négyhengeres Bluetec motor a Mercedes GLK-ban

2008. január 11. 17:42   |   Autoblog
címkék:  

A GLK Freeside bizonyítja, hogy a kisebb, négyhengeres dízelmotorokkal is be lehet tartani a legszigorúbb kipufogógáz-határértékeket.


A GL alapján készítették a szögletes, kompakt méretű Mercedes-Benz GLK szabadidő-autót, mely a BMW X3 és a BMW Q5 ellenfele lesz. Detroitban a sorozatgyártáshoz közeli GLK Freeside ünnepli a világpremierjét, így számíthatunk rá, hogy a szériaautó csak minimális mértékben fog tőle különbözni. Az összkerékhajtású GLK-ba egy új fejlesztésű, 2,2 literes Bluetec turbódízel motort tettek és hétfokozat automataváltóval kapcsolták össze. A GLK idén ősszel kerül a szalonokba.


A 4,52 méteres koncepcióautót nagy terepszögek és szabad magasság, továbbá jó körkilátás jellemzik, melyek jól jönnek a mindennapi autózás során, de a terepezést is könnyebbé teszik. A 4MATIC összkerékhajtás kisméretű és könnyű, osztóműve egybe van építve a hosszában álló motorral és sebességváltóval – komoly előnyei vannak a keresztben beépített hajtóművel szemben. A nyomaték 45:55 arányú elosztása az első és a hátsó tengely között, illetve az ESP, ASR és 4ETS szabályzó berendezések mindenféle körülmények között magabiztos viselkedést eredményeznek. Síkos úton sokat segít a központi differenciálba épített, újonnan kifejlesztett többlemezes tengelykapcsoló.


A Mercedes a futóműnél sem kötött kompromisszumot. A GLK-t az Agility Control futóművel szerelte fel, amely feloldja a szabadidő-terepjárókra jellemző nehézséget: azt, hogy miképp legyen egyszerre sportosan agilis, terepen pedig kényelmesen lágy és mozgékony az autó. A lengéscsillapítók változó keménységűek. Normál autózáskor vagy lassú terepmenetben lágyan reagál a rendszer, finoman rugózik és segíti az akadályok leküzdését. Élénk tempónál és hirtelen kikerüléskor azonban bekeményednek a gátlók, maximális stabilitásról gondoskodva.


A GLK Freeside egy luxus szabadidő-autó, ezért van benne például előrelátó PRE-SAFE biztonsági rendszer, Intelligens Világítási Rendszer, COMAND APS szórakoztató-tájékoztató központ, két-képernyős hátsó DVD berendezés és háromzónás Thermotronic klímaautomatika is. Az utasokat teljes körű biztonsági rendszer védelmezi. A front-, oldal- és fejlégzsákok mellett vezető-térdlégzsák és ütközéskor aktív fejtámla van az autóban. 


A GLK Freeside hajtását teljesen új dízelmotor-nemzedékre bízták, melynek első tagja a négyhengeres, 2,2 literes CDI motor negyedik nemzedékhez tartozó, 2000 bar nyomású közös nyomócsöves befecskendezéssel és kétfokozatú turbófeltöltővel. A Mercedes továbbfejlesztette a Bluetec kipufogógáz-tisztító berendezést, és leghatásosabb változatát első alkalommal kombinálja négyhengeres motorral. A Bluetec-technika középpontjában a nitrogénoxid-emisszió minél hatásosabb csökkentése áll. Ez az egyetlen káros összetevő, amely a dízelmotor működési elvéből adódóan nagyobb mennyiségben keletkezik, mint a benzinmotorban. Az oxidációs katalizátor és a karbantartást nem igénylő részecskeszűrő mellett SCR-katalizátor is van a kipufogóban. A kipufogógázba AdBlue adalékot, vizes karbamid-oldatot fecskendeznek be, amely 80 százalékot elérő mértékben alakítja át a nitrogénoxidokat ártatlan nitrogénné és vízzé. A GLK Freeside bizonyítja, hogy a kisebb, négyhengeres dízelmotorokkal is be lehet tartani a legszigorúbb kipufogógáz-határértékeket – még a 2015-től érvénybe léptetni tervezett EU6 szabványt is. Ez azt jelenti, hogy a mai EU4-hez képest további 70 százalékkal 0,08 g/km-re csökken a kibocsátott nitrogénoxidok mennyisége. Még a BIN 5-ös amerikai, illetve LEV2 kaliforniai előírások sem jelentenek akadályt a GLK Freeside számára.


Várhatóan igen erős szereplője lesz a piacnak a kompakt GLK, hiszen jelenleg úgy fest, nincsen gyenge pontja. Talán csak az ára lesz az.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/