/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Sok új dolog derült ki a Honda HR-V-ről

2021. április 22. 17:50   |   Autoblog
címkék:  

Az év második felében debütál Európában az új Honda HR-V, amiről most újabb részleteket árultak el. A kupés formájú kompakt szabadidőautó a Honda két villanymotoros hibrid hajtásláncát kapta meg, belső tere pedig kifejezetten tágas.

Az új HR-V egyszerűséget és letisztultságot sugall, a harmóniát nem törik meg zavaró részletek. A fényszórópár, az autó színére fényezett hűtőrács és a feltűnő alsó légbeömlő tökéletesen belesimul az orr és az első sárvédők alkotta egységbe, merész mégis letisztult megjelenést biztosítva.

A kortárs stílust követő, zavaró részletektől mentes kocsitest oldalán markáns övvonal szalad végig az első lámpáktól a hátsókig, álló helyzetben is olyan hatást keltve, mintha az autó haladna. Hogy garantált legyen a prémium érzet, az elnyújtott front rész és a hátrahúzott A-oszlop hosszabbnak mutatja a motorháztetőt, az utastér pedig kupés arányokkal ruházza fel a modellt. Az esztétika és a hasznosság kombinációja olyan részletekben jelenik meg,  mint a hátsó ajtó rejtett kilincsei.

Az új HR-V kabinjában minden egyes összetevőt úgy formáltak, hogy légies, csendes és tágas tér jöjjön létre, ugyanakkor az utasok ne érezzék magukat elszigetelve a külvilágtól. A szakemberek munkájának gyümölcseként kényelem és praktikum terén is messze kitűnik kategóriatársai közül a kompakt szabadidőautóként aposztrofálható HR-V. A korábbinál kényelmesebb, jobb oldaltartású első ülésekben immáron nem rugókészlet, hanem speciális szivacs található, mely segít megelőzni a fáradtságot a hosszú utaknál.

Bár a típus külső méretei nem változtak számottevően az elődmodellhez viszonyítva, a láb- és a válltér is jelentősen nőtt. Hátul az első ülések alá beépített üzemanyagtartálynak és az okosan elrendezett hibrid hajtáslánc elemeknek köszönhetően 35 mm-rel lett nagyobb a lábtér, a hátsó ülések pedig 2˚-kal jobban meg lettek döntve. A különleges platform a Honda által fejlesztett Mágikus Ülésrendszer beépítését is lehetővé tette; felhajtható ülőlapjaival, teljesen síkba dönthető hátsó üléstámláival a csomagtér jelentősen bővíthető.

A kupészerű tetővonal ellenére kifejezetten nagy és könnyen hozzáférhető a csomagtartó, a rakodóperem a lehető legalacsonyabbra került. Igen előnyös a sík csomagtérpadló is. Két kiszerelt első kerekű hegyi kerékpár könnyedén behelyezhető.

A Honda e:HEV hibrid technológiája alacsony üzemanyag-fogyasztás és kifinomult működés mellett nyújt nagy teljesítményt. A hajtáslánc két kompakt villanymotorra épül; az egyikhez egy 1,5 literes i-VTEC benzinmotor csatlakozik. Ennek az erőforrásnak a csúcsteljesítménye 131 LE, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 253 Nm 4500 f/perc mellett.

Az e:HEV rendszer 3 vezetési üzemmóddal rendelkezik. A maximális hatékonyság érdekében a HR-V alapvetően elektromos hajtású, a belső égésű motor csak nagy teljesítményleadást igénylő helyzetekben, illetve hosszú, nagy sebességű autózásnál kapcsolódik be a hajtásba. Három vezetési mód áll rendelkezésre – Sport, Normal, Eco – amellyel a pilóta a vezetési dinamikát szabályozhatja tetszése szerint. Emellett lehetőség van egy kiegészítő, úgynevezett B üzemmód aktiválására is a sebességváltón keresztül az erősebb regeneratív fékezés érdekében. Az energia-visszatáplálás és a motorfék ereje a kormány mögött elhelyezett kapcsolófülekkel szabályozható.

Az előre telepített alkalmazások között ott találjuk az okostelefonok közvetlen használatát biztosító Android Auto és Apple CarPlay alkalmazást. Előbbi csak vezetékkel, utóbbi Bluetooth-szal és WiFi-vel is csatlakoztatható, a teljes rendszer képes frissíteni magát és alkalmazásait internetelérés esetén.

Az új HR-V-hez alapáron jár a Honda Sensing csomag, mely a Honda legmodernebb menetbiztonsági eszközeit tartalmazza. A jelentősen továbbfejlesztett rendszert szélesebb látószögű, nagyobb felbontású, egylencsés kamerával és nagy sebességű képfeldolgozó processzorral tették hatékonyabbá, elhagyva a korábbi kamera és szenzorok kombinációját. Kifinomultabb vált a gyalogossal történő ütközés esélyét csökkentő kormányzási rendszer éjszakai működése is, a ráfutásos ütközést elkerülő rendszer pedig pontosabban ismeri fel a HR-V előtt áthaladó járműveket. Szintén új az adaptív sebességrögzítő.

Az ezentúl szériatartozékként kínált holttérfigyelő rendszer radarokkal pásztázza a jármű környezetét, és azonnal jelzi, ha egy másik közlekedő „bújik meg” a nem látható részeken. Eddig nagyjából 3 méter volt a rendszer hatótávolsága, most már 25 méterről is képes „megérezni a veszélyt”. A keresztirányú forgalmat figyelő kitolatást segítő rendszer ugyancsak hatékonyabb lett. Most először lejtmenet-szabályozó is elérhető a modellhez.

Az új HR-V e:HEV 2021 második felében debütál az öreg kontinensen.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/