2021. március 25. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

Közösen fejleszt a Toyota, a Hino és az Isuzu

Korábbi stratégiai kapcsolatukat új alapokra helyezve piacvezető szerepre tör a hálózatba kapcsolt és alternatív hajtású haszonjárművek piacán a Toyota és az Isuzu. A vegyes vállalatban a Toyota-csoport teherjármű-specialistája, a Hino Motors is kulcsszerephez jut.

Hálózatba kapcsolt, illetve hidrogén üzemanyagcellás teherjárművek közös fejlesztésére készül létrehozni vegyes vállalatot a Toyota, a Hino Motors és az Isuzu Motors. A cég, amelyben a Toyota 80, a másik két partner pedig 10-10 százalékos tulajdonosként vesz részt, a Hino és az Isuzu kompetenciáját kombinálja a Toyota CASE technológiáival.

A CASE betűszó a hálózatba kapcsolt, autonóm, megosztott és elektromos (Connected, Autonomous, Shared, Electric) technológiákra utal, és magában foglalja mindazokat a fejlesztéseket, amelyek a Toyota személyautói, illetve mobilitási szolgáltatásai révén már több piaci szegmensben is elérhetővé tett, most pedig a haszonjárművek piacán is meg kíván honosítani.

A várakozások szerint a CASE technológiák bevezetése jelentős mértékben javíthatja a közúti közösségi közlekedés, illetve áruszállítás hatásfokát, megoldást jelenthet a foglalkoztatási problémákra, valamint az iparágat sújtó egyéb nehézségekre. A feladat azonban nagyobb, mintsem hogy egyetlen vállalat egymagában meg tudna birkózni vele: ezért szükséges olyan partneri kapcsolatokat kiépíteni, amelyben a felek saját erősségeikre támaszkodva közösen kereshetnek választ a közlekedést és a társadalmat érintő kérdésekre.

A Commercial Japan Partnership Technologies Corp. névre keresztelt vállalat, amely áprilisban kezdheti meg a működését, könnyű akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás teherjárműveket, valamint ezekbe szánt autonóm vezetési megoldásokat fog fejleszteni.

Jelentős piaci szegmensben készül forradalmi újításokra a cég: az évente megtett kilométerek mennyiségét tekintve a könnyű haszonjárművek adják a Japánban forgalomban lévő gépjárművek 40 százalékát. Ez hatalmas új felvevőpiacot jelent a Toyota villamosítási és önvezető technológiái számára, ami felgyorsíthatja és költséghatékonyabbá teheti azok fejlesztését.

A három cég azt tervezi, hogy közösen dolgoznak majd az akkumulátoros elektromos járművek (BEV), a hidrogén üzemanyagcellás elektromos járművek (FCEV), az önvezető technológiák és a kis haszongépjárművek fejlesztésén és bevezetésén. A BEV-k és FCEV-k költségcsökkentését célzó közös munka során a három vállalat arra is ügyel, hogy népszerűsítsék ezeket a járműveket, akárcsak arra, hogy lendületet adjanak az ilyen autók elterjesztését szolgáló kezdeményezéseknek.  Mindemellett az Isuzu, a Hino és a Toyota arra törekszik, hogy összekössék technológiai platformjaikat, létrehozva egy hálózatba kapcsolt haszongépjárműveket kiszolgáló platformot, ami segít majd megoldani az ügyfelek problémáit.