2009. március 18. 11:47   |   Autoblog
címkék:  

Nyitott Merci lopakodó stílusban

A Mercedes-nemesítő Carlsson legfrissebb projektje egy SL 63 AMG roadster, melynek legfőbb ismertetőjegye egyedi, “lopakodó titánium grafit” festése. A merzigi székhelyű Carlsson egyebek mellett 600 lóerőre emelte az SL teljesítményét, így az 4,1 másodperc alatt lövi fel magát 100 km/órára és a megszűntetett korlátozásnak hála 325 km/órás végsebességre képes.

A Mercedes-nemesítő Carlsson legfrissebb projektje egy SL 63 AMG roadster, melynek legfőbb ismertetőjegye egyedi, "lopakodó titánium grafit" festése. A merzigi székhelyű Carlsson egyebek mellett 600 lóerőre emelte az SL teljesítményét, így az 4,1 másodperc alatt lövi fel magát 100 km/órára és a megszűntetett korlátozásnak hála 325 km/órás végsebességre képes.

Igazán különleges és egyedi karakterrel ruházza fel az SL roadstert a "lopakodó titánium grafit" selyemfényű festés, melyet a Standox emberei kifejezetten ehhez az autóhoz kevertek ki. A roadster külsejét emellett egyedi első köténnyel és hátsó diffúzorral még sportosabbá faragták. A Carlsson klasszikus, kovácsolt felniszettje az SL-en is jól mutat; a 20 colos görgőkre előre 255/30-as, hátul 305/25-ös abroncsokat húztak. A földhöz természetesen elektronikus ültetőmodul húzza közelebb a kocsit, mégpedig 30 mm-rel. A 16-küllős felnik mögé előre 398×36 mm-es, hátulra 330×35 mm-es karbon kompozit féktárcsákat szereltek, melyeket elöl 6-, hátul 4-dugattyús nyergek szorítanak.

A 6,2 literes szívó V8-as aggregát 525 lóerejét a mesterek kereken 600-ra emelték, mellyel párhuzamosan a nyomaték 630-ról 705 Nm-re ugrott. A majdnem fél másodperces gyorsulásbeli különbséget már érzi a pilóta, nem beszélve a 325 km/órás végsebességről. 

Az utastérben a szénfekete szarvasbőr betétek jelentenek újdonságot, ilyet találunk a műszerárnyékolón, az ajtóbelsőkön és a sportüléseken is. Elegáns kontrasztot ad az egésznek a világos díszvarrás. A sofőr szárnyas ajtó felnyitása után ülhet be az autóba.

A Carlsson új kreációjával ismét bizonyította hozzáértését. A CK63 RS-nek alaposan meg is kéri az árát, aki szeretne egyet, 272 500 eurót kell a kasszánál hagynia.