Legyen bármilyen sportos Golfod, az ABT tovább gyúrja
címkék: abt, golf gti, golf r, gti, gti clubsport, volkswagen
1982-ben az ABT Sportsline megalkotta az ikonikus widebody Golf GTI-t, amelyben turbómotor szolgáltatta a hajtóerőt. Ma, csaknem 40 évvel később, a nyolcadik generációs Volkswagen Golf palettáján már nemcsak a GTI képviseli a sportos irányzatot, egy sor más dinamikus modell is elérhető. A GTI mellett kapható a GTI Clubsport, a dízel fanoknak a GTD, valamint a Golf R, amely már gyárilag 320 lóerőt kínál. Az ABT-nek pedig mindegyikhez van módosító csomagja.
A vadonatúj Golf R 2 literes turbómotorja 320 lóerős, ami közel a duplája az 1982-es, turbóval megfújt ABT verzió teljesítményének (163 LE). A sztenderd változat pedig csupán 110 lóerőt állított csatasorba. Négy évtized alatt azonban azt a bizonyos lécet magasra tették – egyre több tulajdonos szeretne még több erőt az autójába. Semmi probléma, az idén 125 éves ABT Sportsline teljesítménynövelő csomagok és kiegészítők széles skáláját kínálja a Golf család teljesítmény-centrikus modelljeihez. S minden beavatkozás alapja az ABT motorvezérlő modul (AEC).
A Golf GTI teljesítményét a chippel 290 lóerőre, a nyomatékát pedig 410 Nm-re tornásszák fel. A GTD turbódízel 230 lóerős és 440 Nm nyomatékú lesz. A GTI-nél sokkal komolyabb, alapállapotában is 300 lovas GTI Clubsport változat esetében az értékek már 360 lóerőig és 450 Nm-ig emelkednek. A Golf R pedig az ABT vezérlőmodulja után 384 lóerőt és 470 Nm nyomatékot mozgósít, széles mosolyt csalva tulajdonosa arcára. A motortuning mellé hamarosan ültetőrugók és egyedi sport kipufogórendszer is bekerül a kínálatba.
A Golf GTD, GTI Clubsport és R modellek 19 vagy 20 colos kerékgarnitúrát kaphatnak, választott típustól függően matt vagy fényes fekete kivitelben. A kerékméretek változását tökéletesen illusztrálja, hogy a 80-as évek elején a csúcs widebody ABT Golf még apró, 13-as kerekeken rótta a kilométereket.