Zöld veszedelem a Mansorytól
A többek között a Ferrari modelljeit is egyedire szabó Mansory párját ritkító járművet alkotott az F8 Tributo modellből. Az F8XX sem a küllemét, sem a teljesítményét illetően nem szerénykedik: rikító zöldben pompázik, kerekei aranyszínűek, miközben 880 lóerős motorjával 354 km/órás sebességre képes.
A Mansory legújabb kreációja, az F8XX sem a visszafogottságával fog híveket szerezni magának. Bármerre is jár, azonnal magára vonja a figyelmet speciális Catania zöld fényezésével, amihez aranyszínű csíkozást, aranyszínű felniket és feliratokat társítottak. A szokatlan kombinációt pedig még megfejelték töménytelen mennyiségű „kovácsolt“ szénszállal is.
Az első kötény, az oldalküszöbök, a hátsó szoknya és a két részre osztott hátsó légterelő szárny is a könnyű, ám rendkívül merev motorsportos anyagból készült, és még extravagánsabbá varázsolják a Ferrari megjelenését. A két L-alakú darabra osztott hátsó szárnyhoz hasonlót még nem láttunk a tuningcégek kínálatában.
Mivel jelen esetben a cél egy kifejezetten nagy teljesítményű szupersportautó létrehozása volt, a kerekekkel nem estek túlzásokba. Egyrészes, kovácsolt, ultra-könnyű felniket csavaroztak fel, elöl 21, hátul 22 colos méretben, 255/30 és 335/25 méretű kaucsukhengerekkel.
A Mansory munkatársai ezután a 3,9 literes ikerturbós V8-as motorra koncentrálták a figyelmüket, amely már gyári állapotában is 720 lóerő és 770 Nm nyomaték leadására képes. A motorvezérlés módosításával és új kipufogórendszer felszerelésével a teljesítményt sikerült szédületes 880 lóerőre emelni, a nyomatékot pedig 960 Nm-re felsrófolni. A nulla-százas gyorsulás így 2,6 másodpercre csökkent, a végsebesség pedig 354 km/órára nőtt, amely igazán lenyűgöző.
Végül a kabint sem hagyták érintetlenül, sőt, teljesen átformálták. Minden négyzetcentiméternyi felületet első osztályú bézs bőrrel borítottak, s kontrasztként fehéret használtak. A hátsó traktusban, az alsó részeken és az ajtóbelsőkön kockás mintás steppelést alkalmaztak. Bámulatos munka.