/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Jönnek a vizet kipufogó kamionok

2017. április 25. 13:00   |   Autoblog
címkék:  

A Toyota Project Portal elnevezésű, kamionok hajtására tervezett hidrogén üzemanyagcellás rendszere megnyitja az utat a nulla károsanyag-kibocsátású közúti fuvarozás előtt. Az először a melléktermékként csupán vizet kipufogó Toyota Mirai személyautóban bemutatott rendszer nehéz tehergépjárművekre optimalizált változata forradalmasíthatja az áruszállítást.

Képzeljük magunk elé Kalifornia délnek tartó 710-es autópályáját, ahol szorosan egymás mögött araszolnak a Los Angeles és Long Beach zsúfolt kikötőibe árut szállító kamionok. Most pedig képzeljük el azt, hogy ezek a járművek halkan, gyorsan és károsanyag-kibocsátás nélkül szállítják rakományukat. A Toyota éppen azon dolgozik, hogy ezt valóra váltsa.

A Toyota Motor North America Inc. (TMNA) megalkotta a Project Portal nevű hidrogén üzemanyagcellás rendszert, amit kifejezetten a Los Angeles-i kikötőben használatos nehéz nyerges vontatók hajtására terveztek. A kikötő, a Kaliforniai Levegőtisztasági Testület (CARB) és a Kaliforniai Energia Bizottság (CAC) képviselőinek jelenlétében megrendezett sajtótájékoztatón bemutatott nulla károsanyag-kibocsátású kamion egy megvalósíthatósági tanulmány, amellyel azt vizsgálják majd a szakemberek, hogy milyen lehetőségeket kínál az üzemanyagcellák alkalmazása a nehéz tehergépjárművekben.

A Project Portal szerves része a Toyota azon törekvésének, hogy szélesebb körben, többféle iparágat kiszolgálva alkalmazza a nulla károsanyag-kibocsátású üzemanyagcellás technológiát. Ez a minden szempontból kifogástalanul működő kamion elegendő teljesítményt és forgatónyomatékot kínál a kikötői áruszállítás céljaira, miközben kipufogójából mindössze vízgőz távozik. A nehéz tehergépkocsik károsanyag-kibocsátása jelentős részt tesz ki a Los Angeles-i kikötő éves szintű emissziójából, ám a tanulmány most ígéretes megoldást kínál erre a problémára.

A Project Portal platformot arra tervezték, hogy megfelelő teljesítményt nyújtson a kikötői áruszállító feladatokhoz. A nyerges vontató 670 lóerős és 1800 Nm forgatónyomatékú elektromotorját két Mirai üzemanyagcella-köteg és egy 12 kWh teljesítményű akkumulátor látja el árammal. Az akkumulátor viszonylag kis mérete ellenére is alkalmas a 8-as kategóriába sorolt, több mint 35 tonna össztömegű jármű mozgatásához, a tanulmány becsült hatótávolsága egy feltöltéssel, normál szállítási körülmények között mintegy 320 kilométer.

A Project Portal csupán az egyik a Toyota számos terve közül, amelyeknek célja az üzemanyagcellás technológia fejlesztése és a hidrogén-alapú társadalom kialakítása. A vállalat folyamatosan dolgozik a kaliforniai hidrogéntöltő infrastruktúra bővítésén: a Toyota nemrégiben jelentette be, hogy a Shell olajvállalattal együttműködve növeli a hidrogéntöltő állomások számát az államban.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/