/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A hidrogénhajtású targoncákkal új korszak kezdődhet

2021. június 01. 18:35   |   Autoblog
címkék:  

Egyből két oldalról is támogatást kaphat a fenntarthatóbb, környezetbarát gazdaság kialakítását célzó küzdelem. Az ipari gyártóbázisok, valamint raktár- és logisztikai központok szorgos munkásainál, a targoncáknál jöhet új korszak a hidrogénhajtású modellek megjelenésével.

20210601120724_IMG_0011

Egyrészt azért, mert a hagyományos targoncák évente akár 3 tonna szén-dioxidot bocsátanak ki, a hidrogénes verziók pedig kibocsátásmentesek, pontosabban 1 kg hidrogén elfogyasztása után 5 liter vizet hoznak létre. Másrészt az üzemanyagcellás targoncák az elektromos társaikkal szemben sokkal gyorsabban feltölthetőek, így pedig hatékonyabbak.

A hidrogénhajtású járművek elterjedését segítheti, hogy átadták Magyarország első mobil hidrogén-töltőállomását Budapesten, és mobil hidrogénkutakat is tudnak biztosítani az ipari szereplők számára, így egyre több cég érdeklődik a járművek iránt.

A gazdaság minden területén, így a szállításban, raktározásban, logisztikában is különböző környezetbarát fejlesztésekre van szükség. Most egy új szereplő száll be a harcba. A logisztikában ugyan már megjöttek az úttörők, a hagyományos belső égésű motorral szerelt targoncák mellett ma már mindennaposak az elektromos meghajtású társaik. Az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően azonban megjelentek a hidrogénhajtású verziók is, amelyek a fenntarthatóság szempontjából kiemelkedő tulajdonságokkal bírnak.

„A magyar és európai piacon is újdonságnak számító hidrogénhajtású targoncák beszédes adatokkal rendelkeznek. Egy hagyományos targonca széndioxid-kibocsátása több mint egy tucat autóéval ér fel. Egy évente 3 ezer munkaórát teljesítő dízelmotorral szerelt targonca széndioxid-kibocsátása több mint 3 tonna. Ezzel szemben a hidrogénhajtású targoncák 1 kg hidrogén elhasználásával mindössze 5 liter vizet bocsátanak ki” – mondta Pesthy Péter, a Linde Magyarország Anyagmozgatási Kft. márkaigazgatója.

A másik fontos tényező, ami az ipari gyártóbázisoknak, raktár- és logisztikai központoknak fontos, hogy a hidrogénhajtású targoncák extra hatékonyak, éppen ezért hosszabb távon is fenntarthatóak. A hidrogénhajtásúak ugyanis két-három perc alatt feltankolhatóak. Ez pedig a töredéke egy elektromos targonca feltöltéséhez szükséges időhöz képest. Vagyis a hidrogénhajtású verziók hatékonyabbak, többet tudnak dolgozni, arányosan több munkaórára képesek, tehát kevesebb kell belőlük, így pedig az összesített ökológiai lábnyomuk is kisebb lesz. Ráadásul az akkumulátorcserékkel sem kell bajlódni.

Pesthy Péter azt is elmondta, hogy ezek az új targoncák nagyságrendekkel hosszabb élettartammal működtethetők. Az üzemanyagcellás eszközök teljesítménye nem csökken a használat során. Mostantól pedig a töltőállomások eddigi hiányára is van megoldás, hiszen átadták Magyarország első hidrogén-töltőállomását Budapesten. Illetve a Linde Anyagmozgatási Kft. partnere, a Linde Gáz Zrt. már mobil hidrogénkutakat tud biztosítani minden ipari szereplő számára, akik hidrogénhajtású targoncában gondolkodnak.

A Linde Anyagmozgatás tapasztalatai szerint pedig jelentősen megnőtt az érdeklődés a kibocsátásmentes targoncák iránt. A vállalat hosszú távú stratégiai célja, hogy az üzemanyagcellás targoncák mindennapos kellékek legyenek a raktárakban, elsősorban a környezetbarát működés mellett elkötelezett cégeknél.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/