/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Hidrogénhajtású konténerszállítók a Los Angeles-i kikötőben

2019. november 16. 17:00   |   Autoblog
címkék:  

Észak-Amerika egyik legforgalmasabb teherkikötőjében teszteli hidrogén üzemanyagcellás konténerszállító járművét a Toyota. Az UNO tehergépkocsi kulcsszerepet játszhat a Fenix terminál emissziós célkitűzéseinek megvalósításában.

A Toyota és a Fenix Marine Services együttműködésével megvalósult a világ első hidrogén üzemanyagcellás konténermozgató szolgáltatása. A projekt ünnepélyes megnyitására október végén, a 43. Üzemanyagcellás Szeminárium és Energetikai Kiállítás keretében került sor, a zéró károsanyag-kibocsátású prototípusok azonban már szeptember óta dolgoznak a hatalmas konténerterminálon.

Az 1,18 négyzetkilométeren elterülő ipari területen évente mintegy kétmillió egységkonténernyi emelést végeznek. Mint minden terminálon, a konténerekkel megrakott félpótkocsikat itt is különleges, kis sebességű, fordulékony traktorok juttatják el a közúti szállítást végző nyerges vontatókhoz – a Fenix terminálon ezek a könnyű, nagy teherbírású járművek óránként akár ötször-hatszor fordulnak.

A dél-kaliforniai teherkikötők 2008-ig dízelüzemű konténerszállító járműveket alkalmaztak, ami bizonyítottan rontotta a légminőséget nemcsak a kikötő területén, de annak környékén is. Egy 2008-ban elfogadott és azóta többször szigorított törvény azonban a kikötői emissziók radikális mérséklését írja elő. Ezzel párhuzamosan, tíz évvel ezelőtt vezették itt be az első akkumulátoros elektromos, majd később a hibrid (dízel-elektromos) járműveket, ám mindkettő kompromisszumos megoldásnak bizonyult.

A Toyota hidrogén üzemanyagcellás elektromos konténerszállítójának két darab hidrogéntartálya ezzel szemben mindössze három perc alatt feltölthető. Egy teljes tankolás a tapasztalatok szerint 2,5 órányi üzemidőt biztosít a járműveknek, amelyek teljesen zaj- és emissziómentesen végzik dolgukat a hatalmas ipari területen. Plusz H2-tartályok felszerelésével tovább növelhető a járművek hasznos üzemideje.

A Toyota nem véletlenül választotta a Los Angeles-i teherkikötőt az UNO névre keresztelt jármű tesztprogramjára: ugyanitt teljesítenek ugyanis szolgálatot – immár éles üzemben – a Toyota és a Kenworth által indított Projekt Portal keretében közösen kifejlesztett hidrogén üzemanyagcellás nyerges vontatói. Az UNO ugyanazt az üzemanyagcellás rendszert alkalmazza, amely az említett nyerges vontatókban is megtalálható, és amelyet eredetileg a Mirai szedánhoz fejlesztett ki a Toyota.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/