Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Különleges üzemanyagcellás hibrid a Mercedestől

2018. október 15. 14:05   |   DG
címkék:  

A Mercedes-Benz GLC F CELL a világ első konnektoros hibridje, amelyben az üzemanyagcellás technológiát az akkumulátorossal kombinálták. A kocsi tehát az elektromos áram mellett képes hidrogénnel is üzemelni. Az üzemanycella és az akkumulátor intelligens együttműködése révén a GLC F-CELL rövid és hosszabb távok megtételére egyaránt alkalmas, mindennapi használhatósága kiemelkedően jó. Az első példányok már októberben megjelenhetnek az utakon.

A Mercedes-Benz GLC F-CELL modellben egy vadonatúj fejlesztésű üzemanyagcellás rendszer kapott helyet, ami annyira kompakt, hogy elfér a motorháztető alatt és a normál motorfelfüggesztési pontokra támaszkodik. Az üzemanyagcellában ráadásul 90 százalékkal kevesebb platinát találunk, mint korábban. A két darab karbon foglalatú hidrogéntankot a jármű aljába építették; összesen 4,4 kilogramm hidrogént képesek tárolni. A globális sztenderd 700-baros technológiának köszönhetően a tartályok mindössze 3 perc alatt feltölthetők.

A GLC F-CELL-be épített villanymotort energiával ellátó lítium-ion akkumulátor 13,5 kWh kapacitású, és otthoni hálózatról, fali töltővel vagy publikus töltőállomásnál is feltölthető, akár 1,5 óra alatt. Akárcsak a 211 lóerős és 365 Nm nyomatékú villanymotor, úgy az akkumulátor is a jármű hátuljában kapott helyett. A GLC F-CELL hibrid módban, tehát az akkumulátort és az üzemanyagcellát egyaránt használva 478 kilométert képes megtenni, ilyenkor a 100 kilométerenkénti hidrogénfogyasztása 0,34 kg, míg az elektromos fogyasztása 13,7 kWh.

Négyféle menetmód áll rendelkezésre. F-CELL, azaz üzemanyagcellás módban a kocsi csak hidrogénnel üzemel, a telep töltése nem változik, ami ideális nagy távolságok megtételéhez. Battery, azaz akkumulátoros üzemmódban a GLC F-CELL villanyautóként működik, ami pedig kis távolságokhoz ideális. Az NEDC szerint a GLC F-CELL 51 kilométert tud tisztán elektromosan megtenni. Hibrid módban a jármű mindkét energiaforrásból erőt merít, a hatótáv 4,4 kg hidrogénnel 478 kilométer is lehet. A csúcssebesség 160 km/óra elektronikusan korlátozva. A negyedik üzemmód a Charge, azaz töltés módusz, ahol az akkumulátor töltése prioritást élvez. A beállított menetmódtól függetlenül egyébként a rendszer fékezésnél és vitorlázásnál mindig visszatermeli az energiát, hogy a telepben tárolhassa azt.

A különleges és bonyolult hajtáslánc ellenére a GLC F-CELL megmaradt praktikus és kényelmes autónak, még a csomagterének űrmérete sem változott. Csupán a második sori ülések kerültek picit magasabbra. A GLC F-CELL-t amúgy elöl tekercsrugókkal, hátul pedig egykamrás légrugókkal szerelték fel, ami az automatikus szintszabályozást is lehetővé teszi.

Az üzemanyagcellás rendszer részegységeit a Mercedes-Benz különböző üzemeiben gyártják, szerte a világon. Az üzemanyagcella blokkokat a kanadai Vancouverben, az MBFC-nél készítik, a teljes üzemanyagcellás egységet és a hidrogéntároló rendszert pedig a Daimler tulajdonában álló NuCellSys-nél, Kirchheim/Nabernben szerelik össze. A hidrogéntartályok ugyancsak a Daimlernél, Mannheimben készülnek, míg a lítium-ion telepek a szintén Daimler tulajdon Accumotive kamenzi üzeméből kerülnek ki. A GLC F-CELL végső összeszerelését Brémában végzik, ahol a belső égésű motorral hajtott GLC modellek is lekerülnek a szalagról.

A Mercedes természetesen tisztában van azzal, hogy az elektromobilitás elterjedéséhez elengedhetetlen a széles körűen kiépített infrastruktúra. A töltőállomások világszerte szaporodnak, hidrogéntöltő-állomásból is egyre többet találni. A jövő év végéig a hidrogéntöltő-állomások száma Németországban meg fog duplázódni, 51-ről 100 darabra, a hosszú távú cél pedig 400 darab.

A Mercedes-Benz GLC F-CELL első példányai október végén kerülnek a vevőkhöz, akik tartós bérlet konstrukcióban is használhatják az autót, teljes körű szervizszolgáltatás mellett. A GLC F-CELL piaci bevezetését olyan városokban kezdik meg, ahol jól kiépített a hidrogéntöltő infrastruktúra, így Berlin, Hamburg, Frankfurt, Stuttgart, München, Köln és Düsseldorf első a listán.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.

Zöld autó

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!