/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Hidrogén üzemanyagcellás hajót fejleszt egy japán vállalat

2020. június 06. 19:05   |   Autoblog
címkék:  

A hajózásban használható hidrogén üzemanyagcellás hajtáslánc fejlesztésébe fogott a japán Yanmar vállalat. Az emissziómentes erőforrás a Toyota Mirai technológiáján alapul.

yanmar_toyota_fcev

A közlekedés és az ipar különböző területein egyre szélesebb körben alkalmazzák a hidrogént, mint energiahordozót, és az üzemanyagcellát, amely a hidrogénből CO2-kibocsátás nélkül képes elektromos energiát előállítani. Most egy japán hajtáslánc-specialista, az ipari, mezőgazdasági, vízi és telepített erőforrások fejlesztésében élen járó Yanmar csatlakozott a technológia iránt aktívan érdeklődő ipari szereplőkhöz, fejlesztéseiben pedig alapvetően támaszkodik a Toyota kutatásaira és eredményeire.

Az 1912-ben, Oszakában alapított Yanmar közel kilencven éves tapasztalattal bír a legkülönfélébb léptékű és felhasználási célú erőforrások fejlesztése terén, és bár a vállalat jelenleg hét iparágban tevékenykedik, mégis a hajtásláncok számítanak elsődleges kompetenciájának. A vállalat folyamatosan fenntartható megoldások kidolgozására és megvalósítására törekszik, így például a közelmúltban megalkották a cseppfolyós földgázzal (LNG) is működtethető dízelmotort.

A következő logikus lépés a nem fosszilis alapú üzemanyagokkal működő hajtásláncok fejlesztése, így a cég most bejelentette, hogy hajózási célú hidrogén üzemanyagcellás hajtáslánc megalkotásába fog. Az elhatározás tökéletesen egybevág a Nemzetközi Tengerhajózási Szövetség azon célkitűzésével, hogy a vízi közlekedésben az évszázad végére nullára csökkentsék az üvegházhatást erősítő gázok kibocsátását.

20190807-arrivee-svalbard-amelie.conty__1

Hogy minél gyorsabban megvalósíthassa elképzeléseit, a Yanmar együttműködési megállapodást írt alá a Toyotával. Ennek értelmében a Toyota Mirai gépkocsihoz kifejlesztett üzemanyagcellás technológiákat – többek között a nagynyomású hidrogén üzemanyagtartályokat – felhasználva hozzák létre saját emissziómentes hajtásláncukat.

A Yanmar egy olyan, kimagasló hatótávolságot nyújtó modulban gondolkodik, amely könnyen beépíthető meglévő hajótestekbe. Ennek tesztüzeme már a 2020. pénzügyi év vége előtt megkezdődhet.

A hidrogén üzemanyagcella új felhasználása önmagában is izgalmas lehetőségeket teremt a technológia méretgazdaságosságának javítására, a hidrogén üzemanyagtöltő infrastruktúra fejlesztésére. A Yanmar elképzelése szerint azonban a hajózásban szerzett tapasztalatok alapján egyéb területekre is kiterjesztené frissen szerzett kompetenciáját, így a mezőgazdaságtól az ipari felhasználáson át az áramfejlesztésig számos új szegmensben vethetné meg a lábát a hidrogén üzemanyagcella technológia.

A Toyota Mirai a világ első sorozatgyártású, szabadon megvásárolható hidrogén üzemanyagcellás szedánjaként jelent meg 2014-ben. A típus minden téren továbbfejlesztett, második generációs változata az idei évben mutatkozott be, az új Miraiból a Toyota évente akár 30 ezer darabot készül gyártani, tízszer annyit, mint az elődmodellből.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/