/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Hidrogénhajtású szabadidőautót épített a BMW

2021. augusztus 17. 17:20   |   Autoblog
címkék:  

A BMW Csoport szisztematikusan fejleszti a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiát, amelyre a hosszútávon fenntartható személyes mobilitás egyik alternatívájaként tekint. Az i Hydrogen NEXT tanulmányautó debütálása után két évvel a BMW a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a BMW iX5 Hydrogen prototípusát is leleplezi. A BMW X5 műszaki alapjaira épített kisszéria gyártása 2022-ben kezdődik.

A BMW i divízió, amely az abszolút zöld közlekedés népszerűsítését tűzte zászlajára, a jövőben hidrogén üzemanyagcellás hajtásláncokat is kínálhat az olyan, nagyfeszültségű akkumulátorral dolgozó modellek mellett, mint a BMW i3, a BMW iX3, a BMW iX és a BMW i4. A megújuló energiák felhasználásával előállított hidrogén – a szükséges infrastruktúra kiépítését követően – tökéletesen kiegészítheti a BMW Csoport tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid modelljeinek palettáját.

A BMW iX5 Hydrogen egy modernkori luxus SUV modell, amely az iránymutató hajtáslánc-technológiát a BMW X modellcsalád erőteljes karosszériaarányaival, fejedelmi kényelmével és sokoldalúságával egyesíti. A modell BMW i divízióhoz kapcsolódó gyökereit egyedi karosszéria-kiegészítő és utastéri stílusjegyek nyomatékosítják. A vese alakú hűtőrács-pár belső élei, a 22” méretű, aerodinamikailag optimalizált keréktárcsák belső küllői és a lökhárítók szélső betétjei a BMW i divízió kék árnyalatában díszelegnek. A küszöbléceken és a műszerfal utasoldali felén a „hydrogen fuel cell” felirat olvasható.

Az iX5 Hydrogen frontrészén elhelyezett légbevezető nyílások hálómotívumai, valamint a hátsó lökhárító és a diffúzor kialakítása ugyancsak típus-specifikus megoldás. A vese alakú hűtőrács-pár ragyogó keretét és a lökhárítók szélső betétjeit háromdimenziós nyomtatással állították elő. Az iX5 Hydrogen keréktárcsáin hosszútávon fenntartható, természetes gumit és műselymet tartalmazó gumiabroncsok feszülnek. A természetes gumi és a műselyem összetett beszállítói láncát az erdőségek fenntartható felhasználásának biztosítására létrehozott, független Forest Stewardship Council (FSC) szigorú szabványainak való maradéktalan megfelelés igazolja.

Az iX5 Hydrogen lemezei alatt az üzemanyagcella-technológia a BMW eDrive legkorszerűbb, ötödik generációjával dolgozik együtt. Az üzemanyagcellák a villanymotor akár 125 kW/170 LE maximális teljesítményéhez szükséges energiát a járműben szállított hidrogén és a levegőből kinyert oxigén kémiai reakciójával állítják elő, amelynek egyetlen mellékterméke a víz. Ezzel a BMW iX5 Hydrogen még a nagyobb utazósebességet is képes hosszútávon fenntartani. A villanymotor vitorlázás és fékezés közben generátorként funkcionál, a felszabaduló energiát az akkumulátorba táplálva vissza. Szükség esetén az itt tárolt energia rendkívül sportos menettulajdonságokhoz segíti hozzá a BMW iX5 Hydrogen modellt, 374 lóerő maximális rendszerteljesítménnyel.

Az üzemanyagcellákban kémiai reakcióba lépő hidrogént két darab, egyenként 700 bar nyomású, szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült tartály szállítja a fedélzeten, összesen 6 kilogrammot.

A Nemzetközi Energiaügynökség (IEA – International Energy Agency) álláspontja szerint jövőbe mutató energiaforrásként a hidrogénben jelentős potenciál rejlik, hiszen tárolhatósági és szállíthatósági adottságainak köszönhetően rendkívül széles felhasználási tartományban alkalmazható. A leginkább iparosodott országokban ezért a hidrogénnel már most jelentős tényezőként számolnak. A szállítmányozási szektorban a hidrogén az elektromos mobilitás kiegészítő technológiai opciójaként kaphat teret, hosszútávon is valóra váltva a fenntartható személyes mobilitás ígéretét. Ez azonban nagymértékben függ a zöldenergia felhasználásával, versenyképes áron előállított nagymennyiségű hidrogén elérhetőségétől és az ehhez szükséges járműtöltési infrastruktúra számos országban már intenzíven megkezdett kiépítésétől.

A BMW Csoport üdvözli és támogatja azokat a németországi és európai intézkedéseket, amelyek segítik a hidrogéngazdaság kiépítését és felgyorsítják a zöldhidrogén gyártását. Ide tartoznak a közös európai érdekeket védő IPCEI (Important Project of Common European Interest) keretein belül indított nagy volumenű hidrogénprojektek is, amelyek a Német Gazdasági Minisztérium és a Német Közlekedésügyi Minisztérium támogatását élvezve a teljes értékláncra kiterjednek – a hidrogéngyártástól kezdve, a szállítmányozáson át, egészen az iparági alkalmazásokig.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/