![](https://nb1.hu/wp-content/uploads/2024/07/1300x240-100bonusz.jpg)
Jönnek a japán elektromos és hidrogénhajtású autóbuszok
címkék: áruszállítás, elektromos, hidrogén, hino, isuzu, személyszállítás, toyota
A karbonsemlegesség elérése érdekében a Toyota és leányvállalata, a Hino, az Isuzuval együttműködve felgyorsítja a buszok elektrifikációját. A Hino és az Isuzu már 2024-ben megkezdi új közös fejlesztésű alacsonypadlós városi akkumulátoros elektromos buszainak gyártását. Ezzel párhuzamosan a Toyota, a Hino és az Isuzu megkezdi a közös munkát a következő generációs hidrogén üzemanyagcellás buszok fejlesztése területén is, a Toyota és Hino kínálatában ugyanis már ma is szerepelnek ez utóbbi technológiával működő buszok, teherautók és targoncák.
A Toyota a tulajdonában lévő Hino teherautó és buszmárka révén a teher és személyszállítás piacán is meghatározó szereplő. A Toyota most leányvállalatával, a Hinoval közösen partnerségre lép az Isuzuval, amelynek célja a zéró emissziós akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás elektromos meghajtás elterjesztése az áruszállításban és személyszállításban is. Az együttműködés keretében fejlesztett akkumulátoros elektromos Toyota, Hino és Isuzu buszok már 2024-ben megjelenhetnek a piacon, amelyet további elektromos járművek követnek majd. A közös fejlesztésű buszokat a Hino és Isuzu közös vegyesvállalata, a J-Bus gyártja majd.
A Hino és az Isuzu 2002 óta működik együtt az autóbusz-üzletágban, és mindig pontosan lekövetik a japán buszüzemeltetők igényeit. A karbonsemlegesség irányába tett közelmúltbeli gyors lépések megnövelték a zéró emissziós városi és helyközi buszok iránti igényt, és két vállalat reagálni kíván erre. A 2024-ben bemutatni szándékozott alacsonypadlós városi busz az Isuzu akkumulátoros elektromos technológiáján alapul majd.
Ugyanerre az alacsonypadlós platformra épül majd a Toyota hidrogén üzemanyagcellás elektromos technológiájának felhasználásával a helyközi és távolsági járatok számára kifejlesztésre kerülő változat is. Ez a technológia már most sikerrel működik a második generációs Toyota Miraiban épp úgy mint a Toyota SORA buszban. Azzal, hogy az akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás elektromos változatok esetén ugyanazokat az alkatrészeket használják, a Toyota, a Hino és az Isuzu számára lehetővé válik a költségek (és így a végső bekerülési ár) jelentős csökkentése, míg az új generációs üzemanyagcellák bevezetésével, valamint a Toyota és a Hino FCEV buszokra irányuló fejlesztési know-how-jának felhasználásával hosszabb élettartamú, magasabb hozzáadott értékkel rendelkező elektrifikált járműveket tudnak létrehozni.
Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)