/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Kiderült néhány részlet a hidrogénhajtású BMW-ről

2020. március 30. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

A BMW első ízben enged virtuális betekintést a BMW i Hydrogen NEXT hajtáslánc-technológiájába, amellyel újfent megerősíti töretlen elköteleződését a károsanyag-kibocsátástól mentes mobilitás gondosan megtervezett, szisztematikus térnyerése mellett. Széleskörű modellpalettájával a müncheni központú vállalatcsoport „a választás szabadságát” élteti, így idő előtt felkészül az eltérő mobilitási követelmények és ügyféligények kielégítésére.

Jóllehet, hosszú távon a BMW Csoport potenciált lát az üzemanyagcella-technológia térnyerésében, időbe telik, mire hidrogén-meghajtású modelljeit sorozatgyártásban is ügyfelei elé tárja. Ennek elsősorban a megfelelő keretrendszer hiánya az oka. Jelenleg ráadásul a technológia térnyeréséhez szükséges infrastruktúra, például az Európa-szerte hozzáférhető hidrogéntöltőállomás-hálózat sem áll rendelkezésre.

A BMW Csoport ettől függetlenül gőzerővel dolgozik a hidrogén üzemanyagcella-technológia kifejlesztésén. A szükséges infrastruktúra felfejlesztéséig és a hidrogén hosszú távon fenntartható előállításának megvalósulásáig hátralévő időt a müncheni központú vállalatcsoport arra használja fel, hogy jelentős mértékben csökkentse a gyártási költségeket.

A hidrogén és az oxigén kémiai reakciójának melléktermékeként csupán vízgőz keletkezik, amely azt jelenti, hogy a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával szerelt modellek semmiféle káros anyagot, csupán vizet bocsátanak ki. Az üzemanyagcella-technológia alatt elhelyezett elektromos átalakító az elektromos motorhoz és a nagyteljesítményű akkumulátorhoz eltérő feszültségszinten továbbítja a hidrogén és az oxigén kémiai reakciójából előállított energiát. Az akkumulátort a fékezések során visszanyert energia is táplálja. A BMW i Hydrogen NEXT modellben egy pár 700 bar töltőnyomású hidrogéntartály is helyet kapott, amelyben hat kilogrammnyi hidrogén fér el.

A mérnökök a BMW i Hydrogen NEXT modellt a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációjával vértezték fel, amely hamarosan a tisztán elektromos BMW iX3 modellben ünnepli világpremierjét. Előzéskor és gyorsuláskor az elektromos motor fölé épített akkumulátor extra teljesítménnyel képes fokozni az üzemanyagcellás rendszer teljesítményét. A hajtáslánc maximális teljesítménye így 275 kW/374 lóerő, amely a BMW által fémjelzett, legendás vezetési élménnyel kecsegtet.

2022-től a BMW Csoport kisszériás tesztautókkal kezdi meg a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával szerelt elektromos meghajtás közúti tesztelését, az aktuális BMW X5 műszaki alapjaira építve. A vállalatcsoport tervei szerint a technológia legkorábban az évtized második felében jelenhet meg sorozatgyártásban, akkor is csak a globális piac körülményeinek és előfeltételeinek függvényében.

Ahhoz, hogy a hidrogénhajtású modellek tömegtermelési követelményeit már az évtized második felére teljesítse, a BMW Csoport 2013 óta sikeres együttműködést folytat a Toyotával. A két gyártó azóta együtt dolgozik az üzemanyagcellás hajtáslánc-technológiák és a hidrogén-meghajtású modellek teljesítményszintekhez igazítható, moduláris alkatrészeinek kifejlesztésén. A BMW i Hydrogen NEXT modellben a Toyotával közösen kifejlesztett üzemanyagcellák dolgoznak majd, amelyeknek a BMW Csoport által tervezett kiegészítő rendszer ágyaz meg. A két gyártó 2017 januárjában tizenegy energiaszolgáltató, szállítmányozási és nagyipari vállalattal közösen létrehozta a Hidrogén Tanács néven ismert nemzetközi kezdeményezést is, amelynek célja, hogy egységes irányelvek mentén szerezzen egyre nagyobb, hosszú távon fenntartható teret a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiának.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/