/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Egy Toyota, ami termeli az energiát

2016. október 04. 12:30   |   Autoblog
címkék:  

Az üzemanyagcellás járműveket gyakran a létező leginkább környezetbarát járműként emlegetik. Egy olyan jövőben azonban, ahol az üzemanyagcella széles körben elérhető, az autók nem csak használni fogják az energiát: a Toyota arra törekszik, hogy vadonatúj küldetéssel ruházza fel a gépkocsit, és az üzemanyagcellás járműveket energiafogyasztókból energiafejlesztő gépkocsikká minősítse át.

Nem elég, hogy ezek a nulla károsanyag-kibocsátású járművek mérséklik környezeti terhelésünket, de emellett az energia előállítására és szolgáltatására is képesek lesznek. A Párizsi Autószalonon leleplezett Toyota FCV Plus olyan üzemanyagcellás gépkocsi, amely sikeresen megvalósította ezt az átállást, és az elektromosáram-termelő infrastruktúra elemeként aktív hozzájárulásával gyarapíthatja a közösséget.  A jármű tiszta hidrogénből állít elő elektromos áramot: ezen funkciójában segít megóvni a környezetet, és az energiabiztonsági problémákra is fontos, releváns megoldást nyújthat.

A Toyota FCV Plus üzemanyagcellája nem csupán a fedélzeti tartályban tárolt hidrogénből képes elektromos energiát előállítani, hanem külső tárolásból származó hidrogént is képes felhasználni erre a célra. Így a jármű szükség esetén stacionárius áramfejlesztőként szolgálhat, akár a felhasználó otthonában, akár attól távol. Parkolás közben a Toyota FCV Plus képes a fedélzeten tárolt elektromos árammal más autókat, illetve a helyi infrastruktúra részeként a helyi energiahálózatot elektromos árammal ellátni.

A Toyota FCV Plus üzemanyagcellája nem csupán az autó fedélzetén fogható munkára: kiszerelhető a járműből, és áramfejlesztőként újrahasznosítható. A modell ezzel túllép az autók hagyományos funkcionalitásán. Ezek az üzemanyagcellák világszerte hasznos célokra felhasználhatók, és nagymértékben hozzájárulhatnak a helyi közösségek önfenntartásához.

A Toyota FCV Plus üzemanyagcellájának és az üzemanyagcella rendszer egyéb alkatrészeinek a lekicsinyítésével olyan kompakt, kistömegű autót hozhattak létre a Toyota mérnökei, amely optimális a városi felhasználásra. Az üzemanyag-fogyasztást a jármű fenéklemezére is kiterjedő, fejlett aerodinamikai kialakítás mérsékli még tovább. A hátsó kerekeket borító, valamint az elöl, a padló alatt elhelyezett, vezeték nélküli akkumulátortöltő panelek lehetővé teszik más autók, illetve az infrastruktúra intelligens, külső töltését. Az első és hátsó szélvédőn feliratok és szimbólumok jeleníthetők meg, amelyek tájékoztatják a külvilágot a jármű pillanatnyi állapotáról.

A hajtáslánc elemeinek csökkentették a méretét; azokat a jármű négy sarkában helyezték el, így a hasznos beltér a lehető legnagyobb lehetett. A kisméretű üzemanyagcella köteg elfér az első kerekek között, míg a hidrogéntartály a hátsó ülések mögött helyezkedik el. A mind a négy keréknél alkalmazott, független kerékagy-motorok bevezetésével együtt ez az elrendezés a kompakt autók külső méreteivel, ám a felső kategóriás szedánok helykínálatával ruházza fel a Toyota FCV Plus modellt. A gépkocsi szerkezeti főelemei az autó orrában és farában kaptak helyet, így az új generációs üzemanyagcellás gépkocsi optimális tömegelosztást és széles látómezőt kínál.

A beltéri burkolatokat és az üléseket ugyanazzal a fejlett háromdimenziós feldolgozással alakították ki, amelynek az autó könnyed, ugyanakkor rendkívül merev szerkezetét köszönheti.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/