ZÖLD MINI
Audi A1 e-tron: Wankel-motorral is!
Az Audi lépésről-lépésre bővíti e-tron modellcsaládját: a Genfi Autószalonon bemutatott A1 e-tron a nagyvárosok ideális járműve és elektromos hajtásrendszerrel rendelkezik. Hatótávolsága városi forgalomban több mint 50 kilométer.
ÚJ SZEGMENS
Lehullt a lepel az Audi A1-ről
Nyár végén bővül a kisautó szegmens, mégpedig az Audi új jövevényével, az egyedi stílusú A1-gyel. A négy méternél rövidebb A1 minden olyan dolgot felvonultat, amiért szeretjük az Audikat.
SZÉRIAKÖZELI
Új Audi kisautó benzin-elektromos hajtással
Emlékszünk még a tavalyi, háromajtós Audi A1 metroproject quattro tanulmányautóra, az Audi új kisautójának előfutárára? A Párizsi Autószalon látogatói idén szemügyre vehetik a kiskocsi ötajtós, négyüléses változatát, az A1 Sportback conceptet, mely immár közelebb áll a sorozatgyártáshoz. A 3,99 méter hosszú és 1,75 méter széles A1 fő hajtóműve egy 1,4 literes, 150 lóerős TFSI motor, mely az S-tronic duplakuplungos sebességváltón keresztül továbbítja erejét az első kerekek felé. Gyorsításkor a benzinmotort egy 27 LE teljesítményű és 150 Nm nyomatékú elektromotor segíti. Lakóövezetekben az A1 Sportback elektromos hajtással, nulla emisszióval is tud közlekedni. Reméljük, az Audi 2009-2010-ben majd ezzel az intelligens hibrid hajtáslánccal is forgalmazni fogja a kisautót. Folytatás a címre kattintva!
ÚJ SZELEK
Részletek az Alfa új kisautójáról
időpont:2007. november 09. 17:38
szerző:Autoblog
Teljesen egyedi megjelenése lesz a Punto átalakított padlóvázára épülő mini háromajtós Alfának, mellyel leghamarabb jövőre találkozhatunk az utakon. Nevet szándékosan nem adtak neki, azt ugyanis internetes szavazáson fogják eldönteni. A sajtó által pillanatnyilag csak Juniornak hívott kis Alfa komoly szerepet kap a márka sikeresebbé tételében, a tervek szerint az Alfa 100 éves fennállásának évében, 2010-ben már évi 300 ezer darab autót fog gyártani. Az olaszok 2010-ben számos felújított és vadonatúj modellel az észak-amerikai piacra is szeretnének betörni.
METROPROJECT QUATTRO
Hivatalos fotókon az új Audi A1
Az Audi már régen eldöntötte, hogy megjelenik a kisautó-szegmensben is, a vadiúj A1 premierjének helyszíneként a Tokiói Autószalont szemelte ki. A japán fővárosban természetesen még nem a szériaváltozat, hanem "csak" egy tanulmány mutatkozik be, melybe hibrid hajtásláncot szereltek és a Metroproject Quattro nevet kapta. Az autóról, ahogy az mostanában megszokott, idő előtt felkerültek a hivatalos képek a netre, ezekről a legnagyobb jóindulattal sem állítható, hogy valami forradalmi modellt ábrázolnának. Az ingolstadti dizájnerek nem vitték túlzásba a munkát, a Metroproject egy kicsit összetömörített A3-asnak tűnik, semmi csicsás elem, ami a showcarokat igazán érdekessé szokta tenni. Persze, ez lehet azért is, mert az Audi szériaközeli formában mutatja be az A1-et, legalábbis a külsőt illetően, a belső ugyanis ezekkel a műszeregységekkel biztosan nem lenne gazdaságosan gyártható. Hivatalos sajtóközlemény híján egyelőre csak tippekre hagyatkozhatunk a hajtásláncot illetően, állítólag a 150 lóerős, 1,4-es TSI-hajtómű kiegészítéseként egy 41 lóerős elektromotort építettek a hátsó tengelyre, ezt lítium-ion akkumulátor táplálja. Galéria a címre kattintva!