
hemi cuda
Izomautó 3,5 millió dollárért
Már megszokhattuk, hogy a ritka klasszikus autókért rendszeresen több millió dollárt is megadnak a gyűjtők egy aukción. A milliós kocsik általában európai gyártmányok, a legutóbbi Mecum árverésen azonban 3,5 millió dollárért ütöttek le egy Plymouth Barracudát.

IZOMERŐ
Brutális Dodge Charger a Mopar műhelyből
A Mopar a 60-as években a Dodge Charger felpiszkálásával kezdte a karrierjét, ma pedig már a Chrysler csoport hivatalos házi tuningcége. A legújabb Dodge Chargerből most egy igazi szörnyeteget készített, amely 590 lóerővel szaggatja az aszfaltot.

CHARGER SUPER BEE
A Szuper Méhecske
időpont:2011. november 14. 21:10
szerző:Autoblog
címkék:charger, dodge, hemi, los angeles, super bee
A Dodge a hagyományoknak megfelelően az új Chargerből is elkészítette a Super Bee változatot, amely a Los Angeles-i Autószalonon debütál. A jellegzetes sárga színű autó azoknak szól, akik szeretnek gyorsan menni: 6,4 literes HEMI motor hajtja 470 lóerővel.

SRT8
Itt a HEMI-motoros Chrysler 300
A Chrysler lerántotta a leplet a tavaly bevezetett új Chrysler 300 limuzin csúcsmodelljéről, az SRT8-ról. Az SRT8 6,4 literes HEMI blokkja 465 lóerős. Az izomlimuzin 5 másodperc alatt gyorsul fel százra és meg sem áll 280 km/óráig.

FELTÖLTŐDÖTT
Bemutatkozott az új Dodge Charger
A Chrysler LX padlólemezén osztozó első generációs Dodge Charger és Magnum, valamint a Chrysler 300C óriási sikereket ért el Észak-Amerikában, ezeknek a kocsiknak a leváltása ezért komoly felelősséggel járó feladat. A Dodge most állt elő az új Chargerrel.

VOLT ELNÖKI AUTÓ
Eladó Obama Chryslere
Az Egyesült Államok elnökének megválasztott Barack Obama nemrég, nagy publicitás mellett, látványosan megvált szeretett Chrysler 300C HEMI típusú gépkocsijától és átült egy környezetkímélőbb, takarékosabb Ford Escape Hybridbe. Egy környezettudatos elnök nem is járhat egy városban 20 litert nyakaló kocsival. Tehát Obama 300C-je felkerült az eBay-re, december 17-ig lehet rá licitálni. Csak a nyitóösszeg kicsit húzós, 100 ezer dollár. Az amerikai használtautó-piacon egy 2005-ös 300C HEMI barátok közt sem ér többet 17 ezernél. Lehet, hogy valakinek megér plusz 80-100 ezer dollárt, hogy az elnök ex-autójával furikázhasson?

IZOMKOLOSSZUSOK
600-900 lóerős Challengerek a SEMA show-n
Hiába dübörög a klímaváltozás, az idei SEMA (Specialty Equipment Market Association) autóipari kiegészítők szakkiállításon (november 4-7.) hemzsegni fognak a többszáz lóerős, V8-as és V10-es motorokkal felszerelt izomautók. Persze a Las Vegas-i SEMA show mindig is erről szólt, elektromos autókat valahogy nem tudnánk itt elképzelni. A show egyik sztárja a felélesztett Dodge Challenger lesz, melynek számtalan átiratát csodálhatják majd meg a kilátogatók. Legérdekesebb közülük talán a Dodge standján kiállítandó Challenger SRT10 lesz, mely a Viper tízhengeres aggregátját kapta meg.

CSUPA IZOM
Az első felturbózott Challenger
Júniustól kapható a Dodge Challenger az Államokban, s mivel klasszikus izomautóról van szó, azonnal elkészültek az első motortuningok a típushoz. A gyár a kompresszoros erősítést meghagyta az olyan specialistáknak, mint például a Speedfactory, mely három lépcsős doppingkúrát kínál a hátsókerekes géphez. Az első "csomag" 470 lóerőt csalogat elő a HEMI blokkból, a második már tisztességes 630-at, míg az igazi őrülteknek a hármas szintű átépítés ajánlott, amely csaknem 800 lóerőt jelent a főtengelyen!

NEHÉZ BESZEREZNI
Jay Lenóé az első Dodge Challenger SRT8
A világ első Dodge Challenger SRT8-asát az ismert showmannek és autógyűjtőnek, Jay Leno-nak szállították le. Az SRT8 gyártását csak múlt hónapban kezdték meg Amerikában, a 2008-as, 7000 darabos kontingens már el is kelt. Leno egyébként stílusosan egy régi 426-os Hemi Challengerrel érkezett az átadás helyszínére, a Big Valley Van Nuys kereskedésbe. A kocsit, ahogy mindegyik SRT8-as modellt, 6,1 literes V8-as erőforrás mozgatja, mely 425 lóerőt és 568 newtonméter nyomatékot ad le. Amúgy mégsem Jay Leno-é volt a legelső Challenger SRT8, tudniillik az első példányt egy januári Barrett-Jackson jótékonysági árverésen ütötték le 400 ezer dollárért.

SZIGORÚ JÖVŐ
A Chrysler leszámol a HEMI-motorokkal
Nemrégiben a Cadillac bejelentette, hogy leállítja V8-as motorprogramját, most pedig a Chrysler közölte, hogy a legendás HEMI-motoroknak is búcsúzniuk kell. A döntés indokaként az amerikai gyár az egekbe szökő olajárakat és a szigorodó gazdaságossági előírásokat emlegette, melyek minden gyártót arra fognak kényszeríteni, hogy a kis lökettérfogatú motorok és hibrid egységek fejlesztésére koncentráljanak. "A HEMI nem a jövő motorja" - jelentette Jim Press, a Chrysler egyik elöljárója. "A fiatalok szüleikkel ellentétben a HEMI nevet már nem kapcsolják automatikusan a teljesítményhez és erőhöz, a koncepció amúgy is idejétmúlt, a '60-as, '70-es évek izomautóihoz illett."

HALAD A KORRAL
Új Dodge Ram pickup hibrid hajtással
Stílusosan, cowboyok és marhák társaságában mutatkozott be a 2009-es modellévű Dodge Ram pickup a Washington Boulevardon, Detroitban. A nyerges vontatók stílusát másoló, célkereszt hűtőrácsos kisteherautó halad a korral, 2010-ben már hibrid hajtáslánccal is megvásárolható lesz, ami nagy dolog ebben a járműosztályban. Különben széles a modellválaszték: háromféle benzinmotor, háromféle kabin, valamint ötféle felszereltség áll rendelkezésre, később pedig egy Cummins dízelmotor is gazdagítja a palettát.