/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Hat új Hyundai Párizsban

2008. szeptember 04. 15:45   |   Autoblog
címkék:  

Hat új Hyundai modell nemzetközi bemutatójának helyszíne lesz idén a párizsi “Mondial de l’automobile”. A Hyundai több újdonságát is bemutatja – már tömeggyártásra kész modelljeit, amelyeket európai vevők számára terveztek és készítettek, valamint két innovatív tanulmányt, amelyekkel a vállalat újra bebizonyítja “zöld” elkötelezettségét. Ezen kívül látható lesz a Coupé Show Car és a hátsókerék-hajtású Genesis luxus limuzin.

Hat új Hyundai modell nemzetközi bemutatójának helyszíne lesz idén a párizsi “Mondial de l’automobile”. A Hyundai több újdonságát is bemutatja – már tömeggyártásra kész modelljeit, amelyeket európai vevők számára terveztek és készítettek, valamint két innovatív tanulmányt, amelyekkel a vállalat újra bebizonyítja “zöld” elkötelezettségét. Ezen kívül látható lesz a Coupé Show Car és a hátsókerék-hajtású Genesis luxus limuzin.

i20

Az európai piacokon 2008 végén megjelenő, a németországi Rüsselsheimben működő fejlesztő központban megalkotott ötajtós i20 tengelytávja hosszabb, mint elődjéé, a Getz modellé volt, ami tágas belső teret biztosít. A Hyundai-ra jellemző formai elemek – a könnycsepp formájú fényszórókkal keretezett, erősen krómozott hűtőrács elöl és a hangsúlyos hátsó lámpatestek – mellett az i20 vonalvezetésének modern voltát tovább erősítik a színre fújt lökhárítók, küszöbidomok és külső tükrök. A tágas belső tér alapáron is bőséges felszereltséget kínál.


Kun Hee Ahn, a Hyundai Motor Europe elnöke kijelentette: “az i20-at úgy terveztük, hogy mindenben megfeleljen az európai vásárlók ízlésének és elvárásainak. Az autó teljesen új padlólemezre épül, s menettulajdonságait jórészt európai utakon hangoltuk; ennek köszönhetően az új modell stabilan és agilisan mozog. Biztosak vagyunk abban, hogy az i20 sikeres lesz majd a gyorsan fejlődő kisautó-kategóriában.”

Az i20-ból készül környezetkímélő i-blue változat is, melyről korábban már beszámoltunk. A legfontosabb módosítások, amelyek jelentősen csökkentik a CO2-kibocsátást és az üzemanyag-fogyasztást: az autó aljának teljes burkolása, a hasmagasság csökkentése 15 milliméterrel, aerodinamikai változtatások elöl és hátul, alacsony gördülési ellenállású abroncsok és nagy teljesítményű, kis súrlódású motorolaj alkalmazása. Az i20 blue modellt a különlegesen hatékony 1.4 CRDi dízelmotor hajtja, amelynek teljesítménye 90 lóerő, forgatónyomatéka pedig 220 Nm. Az erőforráshoz – az egyébként használt ötfokozatú egység helyett – hatfokozatú manuális sebességváltó csatlakozik.

Már a széria i20 CO2-kibocsátása és üzemanyag-fogyasztása is alacsony, ám az i20 blue értékei (99 g/km, illetve 4,0 l/100 km) még ennél is meggyőzőbbek.

Santa Fe benzines-elektromos hibrid

Még inkább megerősíti a Hyundai elkötelezettségét a CO2-kibocsátás csökkentésére a Santa Fe benzines-elektromos hibrid megalkotása; az autó a jól ismert Santa Fe alapjaira épül, de valójában egészen másfajta jármű. A Hyundai mérnökei fejlesztették ki azt a szabadalmaztatott, párhuzamos hibrid rendszert, amelyben az erőteljes, de takarékos 2,4 literes Theta benzinmotorhoz hatfokozatú automataváltó, valamint egy lítium-ion akkumulátorokról táplált 30 kW-os villanymotor csatlakozik. Az eredmény: mindössze 148 g/km CO2-kibocsátás vegyes üzemmódban és 6,2 l fogyasztás 100 kilométeren.

ix55 szabadidő-autó

A Hyundai párizsi standján a hétüléses ix55 szabadidő-autó sorozatgyártásra kész változata is látható. Az észak-amerikai piacon már kapható Veracruz modell alapjaira épülő ix55-öt alaposan áttervezték és újrahangolták, hogy megfeleljen az európai elvárásoknak és vezetési szokásoknak.


Az igényes szerkezethez tartozik a vadonatúj, fejlett, 3,0 literes, V6-os CRDi turbódízel motor, amely 240 lóerős teljesítményével 10,4 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órás sebességre az autót, miközben a fogyasztás 9,4 liter 100 kilométeren vegyes üzemmódban, a CO2-emisszió pedig 249 g/km.

A hétüléses ix55 rugalmasan alakítható, funkcionális jármű. Ha a harmadik üléssort nem használjuk, akkor az a padlóba hajtogatható, így a csomagtér 598 liter lesz (VDA), vagy ha ennél is nagyobb térre van szükség, akkor mindkét hátsó üléssor ledönthető, s így a poggyásztér 2457 literesre bővíthető.

Egyéb bemutatók


Az új, hátsókerék-hajtású Genesis szedán is látható lesz a Párizsi Autószalonon, melyet a Hyundai kifejezetten az európai prémium limuzinok ellen kíván harcba küldeni. A konkurensek szintjére hozott minőségű és teljesítményű Genesist a Hyundai csak az autószalonon kiváltott reakciók tanulmányozása után fogja elkezdeni forgalmazni.   

A szintén hátsókerék-hajtású, 2+2 üléses Genesis Coupe Show Car lesz a kiállítás másik sztárja. Ez az egyedi autó a Hyundai valaha készített legdinamikusabb járműve, meghökkentő stílussal és fejlett futómű-technológiával. A ‘Sonic Orange’ fényezés drámai megjelenést kölcsönöz a modellnek, s ezt még tovább fokozza a csupasz, szénszál-erősítésű tető és motorháztető.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/