
legenda
A nap képe: a Playmobil Citroën Kacsa
A Citroën és a Playmobil – amelynek játékai közel 50 éve nem hiányozhatnak egyetlen család gyerekszobájából sem – ezúttal közösen lehelt új életet a 75 évvel ezelőtt bemutatott legendás modell, a 2CV (vagyis a Kacsa) egész világon ismert és népszerű formáiba.

csodabogár
Hatvan éves a Citroën Ami 6
időpont:2021. április 21. 18:45
szerző:Autoblog
„Ennek a modellnek semmiképpen sem az a célja, hogy a 2 CV helyébe lépjen, hiszen merőben különbözik tőle...” – a Citroën 1961-es sajtóközleménye valószínűleg meglepte a közönséget, legalább annyira, mint az Ami 6 formája.

jelenség
Hetven éves a Citroën Kacsa
A Retromobile kiállítás alkalmából, amely február 7-11. között várja látogatóit Párizsban, a Citroën két ikonikus modellt állít a középpontba: az 1948-ban bemutatott 2CV-t, amely a 70. születésnapját ünnepli, és az 1968-ban piacra dobott Méharit, amely idén lesz 50 éves.

2cv sahara
A nap képe: a Citroën, ami kétszer átszelte a Szaharát
időpont:2017. február 28. 09:50
szerző:Autoblog
címkék:2cv, 2cv sahara, árverés, citroen, citroen 2cv, sivatag
A Citroën népautóját, a 2CV-t több mint 40 évig gyártották és ezalatt több mint 5 millió darab készült belőle. Számos különlegesség is született belőle, mint például a kétmotoros, összkerékhajtású 2CV Sahara, ami ma már rendkívül keresett a gyűjtők körében.

vadóc
Citröen 2CV 95 lóerővel – videó
A Citröen 2CV szórakoztató kisautó, még úgy is, hogy a fűnyíró traktorban általában több lóerő lakozik, mint benne. Egy 95 lóerős kéthengeres BMW motorkerékpár-motor azonban igazi vadócot farag belőle. Nem mindennap hagy le egy 2CV a versenypályán.

CITROEN 2CV
Hatvanéves a Kacsa
A "deuche" (ejtsd: dőss, a "kacsa" francia beceneve) születésnapja alkalmat kínál arra, hogy megemeljük kalapunkat egy igen innovatív "egészen kicsi autó" előtt, mely több tulajdonos-nemzedék igényeinek is elébe tudott menni. A Citroen 1948-ban mutatja be a 2CV A-t a Párizsi Autószalonon. Általános döbbenet! A sajtó szörnyülködik, a közönség viszont el van ragadtatva ettől az oly praktikus, oly olcsó és mégis oly innovatív autótól. A történet folytatását ismerjük: a Citroen több mint 5 millió példányban állítja elő a modellt a gyártás 42 éve alatt; egy legenda, mely púpját éppolyan büszkén viselte a vidéki földutakon, mint a mozivásznon; egy autó, melyre meghatottsággal emlékeznek a gazdálkodók, a felszabadított nők, a hippik, a "melósok", világcsavargók és egyéb bohémek nemzedékei, akik a tulajdonosok seregét alkották.