/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A Michelin újra feltalálta a kereket

2008. október 06. 12:45   |   Autoblog
címkék:  

Az elektromos járműveket újra lehet tervezni: az összes alapvető elem, mint a motor, a felfüggesztés, az abroncs és fékek a kerékbe vannak beépítve.


André és Edouard Michelin 1895-ben forradalmasították az autókereket, a világon elsőként levegővel fújt abroncsot szereltek fel egy járműre. Több mint egy évszázad elteltével, a Michelin ismét arra vágyik, hogy legújabb innovációja ugyanolyan fogadtatásban részesüljön, mint elődje 1895-ben. A gyártó Párizsban bemutatta az intelligens Active Wheel-t, amely önállóan képes a jármű mozgatására, miközben biztosítja a felfüggesztést és a fékezést. A kerék nem csak az abroncsot és a fékrendszert egyesíti, hanem a jármű meghajtását, valamint elektromos felfüggesztését is.

Heuliez WILL
Heuliez WILL


2008-ban a forradalmi újítást az jelenti, hogy nincs többé motor az első vagy hátsó motorháztető alatt, nincs többé hagyományos felfüggesztés, sem féltengely, sem sebességváltó. Minden alapvető egység ugyanis a kerék belsejébe van építve. A Michelin Active Wheel technológiai forradalma a kisméretű motorban és a felfüggesztés egyedi megoldásában rejlik. A méretek jelentős csökkentése miatt beszélhetünk a kerék újrafelfedezéséről. A kerék nem csak az abroncsot és a fékrendszert egyesíti, hanem a jármű meghajtását, valamint elektromos felfüggesztését is.


A kívánt teljesítménynek és a használatnak megfelelően lehetőség van egyazon járművön négy motor (mindegyik keréken egy), vagy csak kettő (például a két első keréken) használatára. A kerékbe beépített motort tápláló energia a Michelin Active Wheel esetében mindig elektromos energia. Ez származhat litium-ionos vagy egyéb elemből, vagy péládul üzemanyagcellából. A Michelin Active Wheel nagyszerűsége abban áll, hogy soha nem látott szinten hangolja össze a környezetvédelmet a teljesítménnyel, ahogyan ezt az új WILL is bizonyítja. Az első kerekeken elhelyezett két motornak köszönhetően az autó kiválóan reagál a kormánymozdulatokra. Ami a Venturi Volage-t illeti, a négy Active Wheel-lel figyelemreméltó menettulajdonságokat kínál.


A Michelin Active Wheel-lel a jármű felfüggesztése már nem mechanikus, hanem elektromos. Ezt a merőben új rendszert rendkívül gyors reakcióidő jellemzi, a másodperc háromezred része. Minden lengő vagy bólintó mozgás automatikusan korrigálásra kerül. A Michelin Active Wheel rendkívüli egyszerűsítést tesz lehetővé a jármű koncepcióját illetően. Egy hagyományos autó mechanikus összetevői közül itt egy sem kerül felhasználásra: sebességváltó, tengelykapcsoló, kardántengely, differenciálmű, lengéscsillapító mind eltűnnek.


A Michelin Active Wheel tehát egyértelmű technológiai áttörést jelent. Hatékony és elegáns választ ad a közúti közlekedés kritikus problémáira. A Michelin Active Wheel-nek köszönhetően az elektromos járműveket teljes egészében újra lehet tervezni, hiszen az összes alapvető elem, mint a motor, a felfüggesztés, az abroncs és fékek a kerékbe vannak beépítve.

Venturi Volage
Venturi Volage


Egy elektromos jármű a használata során nem bocsát ki semmilyen szennyező anyagot. Ökológiai hatása tehát egyedül az elektromos energia előállításától függ. Például egy olyan országban, ahol az elektromos áramot vízierőművekben állítják elő vagy megújuló energiaforrásokat használnak, a WILL használata csak igen csekély közvetett CO2 kibocsátással jár. Svédországban kevesebb mint 10 gr/km, Franciaországban kevesebb mint 20 gr/km, Németországban pedig kevesebb mint 80 gr/km.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/