
FOCUS AZ ÉLEN
Dízel kombi a legnépszerűbb magyar cégautó
időpont:2009. február 02. 13:45
szerző:Autoblog
A piacvezető flottaüzemeltető vállalat, a LeasePlan Hungária felmérése szerint a legkedveltebb cégautó egyszerűséget, praktikusságot és költségérzékenységet tükröz: kombi és dízel. A legnagyobb adatbázissal rendelkező flottaüzemeltető saját felmérése szerint a dízel Ford Focus kombi a leggyakrabban használt autó a hazai céges flottákban.

ERŐGÉP
Hivatalos: 300 lóerős lesz a Ford Focus RS
Visszatér sok rajongó álma, a kőkemény Ford Focus RS. A 2,5 literes öthengeres erőforrással szerelt, kereken 300 lóerős gép először a Londoni Nemzetközi Autókiállításon, július 22-én, "nagyon szériaközeli" állapotban mutatja meg magát a nagyközönségnek. Az új modell ismét viselni fogja a klasszikus RS logót, mely csakis az olyan legendás Fordok privilégiuma, mint például az 1970-es Escort RS1600.

KAMPÁNY
Videó: zenekarrá szabdalt új Ford Focus
A Ford legfrissebb európai kampányában a hollywoodi filmes Craig Richey és a New York-i hangmérnök Bill Milbrodt fogott egy új Ford Focust, szétszedte, majd 31 különböző alkatrészéből hangszereket készített. A filmben ezeken játszanak a zenészek, kifejezetten művészi hatást keltve. Az egyedi hangszerek egyébként egyedi neveket is kaptak, kedvencünk a "kuplunggitár".

TELJES A PALETTA
A Ford megmutatta a Focus CC-t
Az új, ráncfelvarrt négyüléses Ford Focus kupé-kabrióval teljessé válik a Focus paletta. A Genfi Autószalonon debütáló CC a három-, négy- és ötajtós, a kombi, valamint az ST modellvariánshoz csatlakozik. A felpaprikázott RS csúcsmodellre 2009-ig várni kell. A stílusos Coupé-Cabrioletet ismét a Pininfarina készíti, de a legfrissebb, "kinetikus" dizájnelemek természetesen ezen az autón is felfedezhetők. Csukott tetővel a Focus CC osztálya legnagyobb csomagterével büszkélkedhet, 534 literrel, de az elektromosan lenyíló keménytetővel a csomagtérben is még 248 liternyi poggyász szállítható az autóval.

LPG
Gázos Fordok
Új kivitellel bővül a C-Max és az új Focus palettája, a két modell februártól LPG, azaz folyékony gázos verzióban is elérhető lesz. Az LPG változat a kétliteres Duratec benzinmotorra épül, mely gázzal üzemeltetve 140 lóerőt teljesít. A gáztank 42,5 literes, ezzel a mennyiséggel mindkét autó több mint 400 kilométer megtételére képes, ezer kilométer fölé nyomva az összesített hatótávolságot. A gázos Fordok felára 2500 euró.

ELŐZETES
Hivatalos fotón az új Ford Focus RS
Alig pár nappal azután, hogy a Carscoop megírta, 280 lóerővel tér vissza a Focus RS, a Ford hivatalos képet tett közzé az izmosított ferdehátúról. Technikai információkat a gyár nem mellékelt a kedvcsinálóhoz, így ugyanannyit tudunk, mint eddig: a Jost Capito vezette Ford Performance Team az ST-t vette az RS alapjául, a 225 lóerős, 2,5 literes turbómotort azonban a fentebb említett 280 lóerősre izmosította. Az autó tanulmányként "2008 közepén" mutatkozik be, ami egy esetleges angliai premiert takarhat, a Londoni Autószalont ugyanis júliusban rendezik. A szériaváltozat a korábbi tippekkel ellentétben nem 2008 utolsó negyedében, hanem csak 2009-ben érkezik a piacra.

BELSŐ INFÓ
280 lóerővel jön a Ford Focus RS
Belső, megbízható forrásból szerzett értesülések alapján a Carscoop állítja, hogy mindenféle rizsa ellenére, amit a Ford a Focus RS változata körül nyomott, igenis lesz az új kompaktból keményebb sportverzió. A Jost Capito vezette Ford Performance Team az ST-t vette az RS alapjául, a 225 lóerős, 2,5 literes turbómotort azonban 280 lóerősre izmosította. Biztosnak tűnik, hogy a nagy erő ellenére csak az első kerekekre továbbítja majd a hajtóerőt a hatsebességes kézi váltó, a jobb kezelhetőség érdekében azonban sperrdifit kap az autó. Természetesen feszesebb felfüggesztésekre és harapósabb fékekre is lehet számítani, a külső módosításokat illetően azonban még nem sokat tudni. A belső informátor tippje szerint a Focus RS 2008 utolsó negyedévében kerül majd piacra.

STÍLUS
Megújult a Ford Focus kombi
A három- és ötajtós, valamint az ST-kivitel után a Ford felfrissítette a Focus családi változatát, azaz a kombit is. A hivatalos képeket nézegetve nincs semmilyen meglepetés, mondeós orr került előre, hátul pedig új lámpákkal és lökhárítóval találkozhatunk, a ráncfelvarrásnak köszönhetően azonban stílusosabb lett az autó megjelenése. Bent áttervezték a középkonzolt, újak a kárpitok, műszakilag viszont minden maradt a régiben, egyik motort sem babrálták meg. Az új Focus kombi 2008 első negyedévében érkezik a kereskedésekbe. Galéria a címre kattintva!

MÉG TÖBB
Friss képek az új Ford Focus ST-ről
A Ford hivatalos sajtóközleményt még nem adott ki az új Focus ST-ről, nyilvánosságra hozott viszont néhány friss felvételt az autóról. Mindenért, amit tudunk, irány előző postunk, a galériáért katt a címre!

SZÉP BÚCSÚ
Limitált Focus ST a briteknek
A faceliftelt Ford Focus ST valamikor jövő év elején érkezik, a Ford pedig úgy gondolta, hogy egy limitált darabszámú sorozattal küldi nyugdíjba az aktuális modellt. Az ST500 modellből összesen 500 darabot készítenek. A limitált darabszámú járgány Recaro székekkel, xenon fényszórókkal, navigációval, mindenféle szenzorral és egyedi dekorációval kerül piacra, sajnos csak az Egyesült Királyságban. Az erőforrást változatlanul hagyták, a 2,5 literes turbós öthengeres Duratec benzines 225 lóerőt küld az első kerekekre. A metálfekete festésű, ezüst versenycsíkokkal dekorált Focus ST500 20 495 fontért már rendelhető a szigetországban.

FRISSÍTÉS
Itt az új Ford Focus ST
A ráncfelvarrt Ford Focus már a szeptemberi Frankfurti Autószalonon bemutatkozott, nem nagy meglepetés hát, hogy a gyár a sportváltozat ST vonalait is átrajzolta kissé. Az autó első hivatalos képét az Auto Express című brit lap hozta nyilvánosságra, az újság úgy tudja, hogy az új modell értékesítése 2008 első negyedévében kezdődik. Ami a külső változtatásokat illeti, a kicsit letisztultabbá vált ST is megkapta a mondeós orrot, hátulra pedig új, diffúzor stílusú lökhárító, friss csomagtérajtó és természetesen átalakított lámpák kerültek. A 2008-as Focus ST belsejében átalakították az audiórendszer és a klíma vezérlőpaneljét, és ahogy ilyenkor szokás, újakra cserélték a kárpitokat. Műszakilag maradt minden változatlan, vagyis az ST-ben továbbra is a 220 lóerős, 2,5 literes, öthengeres turbós erőforrás dübörög, mely 6,8 másodperc alatt gyorsítja nulláról százra az autót.

NINCS KOMPROMISSZUM
Focus RS az STi és az Evo ellen?
A Lehmann Photo-Syndication legfrissebb kémfotóin állítólag a következő Ford Focus RS látható, amint nagy sebességgel rója körét a Nürburgringen. A Focus paletta legerősebb darabja 2005 óta az ST kivitel, de mindannyian könnyes szemekkel gondolunk vissza a kőkemény, sperrdiffis, turbómotoros RS változatra. Szóval a képeken látható prototípusban állítólag a következő RS modellt tisztelhetjük, ami rali-inspirálta tuningot kapott. A motortérben háromliteres, sorhatos erőmű tombol, kereken 300 lóerővel. Mivel ekkora erőt elsőkerék-hajtással lehetetlen átvinni az útra, a Focus RS-be valószínűleg a Volvótól származó, de a Prodrive által tuningolt összkerék-hajtási rendszer kerül. Jövőre, a Genfi Autószalonon minden kiderül.