feltöltve
Még jobb lett a hibrid BMW X5
időpont:2014. április 14. 20:00
szerző:Autoblog
címkék:bmw, edrive, elektromos, hibrid, plug-in hibrid, x5
A New York-i Autószalonon állítja ki a BMW továbbfejlesztett, hálózatról tölthető hibrid X5 modelljét, amely akár 120 km/órás tempóval és akár 30 kilométeres távon a tisztán elektromos közlekedést is lehetővé teszi, miközben 3,8 literes átlagfogyasztást produkál.
edrive
BMW X5 hibridhajtással
időpont:2013. augusztus 22. 16:45
szerző:Autoblog
címkék:bmw, elektromos, frankfurti autószalon, hibrid, plug-in, x5
A szeptemberi Frankfurti Autószalonon mutatkozik be a BMW X5 eDrive, amely az összkerékhajtást hálózatról tölthető hibrid technikával kombinálja. A szabadidő-autó erős villanymotorjának segítségével akár 30 kilométert is megtehet emisszió-mentesen.
a harmadik
Itt az új BMW X5
A bajor márka szép csendben bemutatta az X5 harmadik generációját, amely 2013 novemberében lép piacra. A BMW bestseller szabadidő-autójának külsején csak kisebb módosításokat végeztek, a lemezek alatt viszont minden új.
EGYEDI DARAB
A nap képe: a BMW X5 limo
A Lincoln Town Carok és Hummer H2-esek mezőnyében üdítő színfolt ez a 2007-es évjáratú BMW X5-ből kialakított stretch limo, amely kényelmesen elszállásol 15 bulizni vágyó utast. A fedélzeten ennek az összes kelléke megtalálható.
NEMES?
A nap képe: a bearanyozott BMW X5-ös
A Kazah-Brit Műszaki Egyetemen 3500-7500 amerikai dollár a tandíj, úgyhogy a parkolóban kizárólag nyugati gyártmányú autókat látni. Akadnak persze itt is ízlésficamos diákok, tessék csak megnézni ezt az arannyal futtatott BMW X5 szabadidő-autót!
TUD A SOFŐR
Videó: extrém parkolás BMW-vel
Ismét egy megdöbbentő parkolásos videó, tehetséges sofőrrel. A főszereplő egy X5-ös BMW SUV, amely szándékosan vagy sem, de pillanatok alatt két kocsit tesz tönkre. A forrás szerint az elkövetőt még nem sikerült azonosítani.
SPORT SUV-OK
BMW X5 M és X6 M 555 lóerős motorral
Az első négykerék-hajtású M GmbH autók a hagyomány szerint különleges vezetési élményt nyújtanak, méretük ellenére piszkosul gyorsak. Erőforrásuk a duplaturbós 4,4 literes V8-as aggregát, amely 407 helyett 555 lóerőt ad le.
G-POWER TYPHOON
Typhoon, a legerősebb BMW X5
A turbós és kompresszoros átalakításairól, illetve sebességrekorder autóiról ismert német G-Power összerakta az eddigi legerősebb BMW szabadidő-autót, az X5 alapú Typhoont, melynek a motorja egy kompresszor segítségével 525 lóerőt küld a főtengelyre.
CSÚCSVÁLTOZAT
Videón a BMW X6 M!
Ezen a videón bemutatkozik a BMW X6 M, amely majd az X5 M csúcsváltozathoz fog csatlakozni. A videóból megtudhatjuk, hogy mindkét szabadidő-autóból lesz ugyanis M Gmbh által felkészített változat, melyekbe a 4,4 literes, ikerturbós V8-as motort fogják ültetni. Pontos teljesítményről nem esik szó, de a bajor mérnökök félezer lóerőnél biztosan nem adják alább. Az X6 M prototípust vezető szakember a mellette ülő újságírónak azt is ecseteli, hogy a direktebb vezetési élmény érdekében az összkerék-hajtáson is módosítanak. Több nyomatékot irányítanak hátra, hogy a kocsi hátsókerék-hajtásúnak érződjék. Videó az ugrás után!
DÍZELMOZDONY
Dízelerő: Lumma BMW X5
A Lumma Design német tuningcég is imádja a BMW X5-ös típusát, a 4,8 literes benzines és a 3 literes dízel változatokból egyaránt brutális kiviteleket faragott. Az 530 lóerős Lumma X530 tekintélyt parancsoló jármű, de az akár 330 lóerős dízel X5-ösök is komoly ellenfelei a sportkocsiknak. A D-Power-Box chip 275 lóerőt csalogat elő a 3.0d változat 235 lovas motorjából, de a 286 lovas 3.0sd hajtóműből már 330 lóerőt mozgósít. Az intézkedés a nyomatékgörbének is jót tett, a kisebbik 600, míg a nagyobbik motor 660 newtonmétert pumpál ki magából.
EFFICIENT DYNAMICS
Duplaturbós dízel-hibrid a BMW-től
Nincsen autószalon zöld tanulmány nélkül, Genf is tele lesz környezetbarát modellekkel. Feltűnik majd egy ilyen a BMW standján is, méghozzá nem is akármilyen: a bajorok az X5 alapjaira építették meg az EfficientDynamics Conceptet, mely lényegében nem más, mint egy dízel-hibrid hajtáslánccal felszerelt szabadidőautó. A gázolajos egység ráadásul nemcsak egy szimpla kétliteres erőforrás, hanem rögtön duplaturbós, 204 lóerős csúcsteljesítménnyel és 400 Nm-es nyomatékkal. Ezt egészíti ki egy kompakt generátor, mely gyorsításnál további 20 lóerőt és 210 Nm-es nyomatékot ad hozzá a teljesítményhez. Az erő a ZF által újonnan kifejlesztett nyolcsebességes váltón keresztül jut az aszfaltra, az áttételek a lehető leghosszabbak a kedvező fogyasztás érdekében. A dízel-hibrid X5 nem is fogyaszt többet 6,5 liternél száz kilométerenként, nulláról százra 8,9 másodperc alatt gyorsul. Az autó a fékezéskor keletkező energiát is hasznosítja, tetejébe napelemeket építettek, az ezekből érkező energiát tárolni vagy közvetlenül felhasználni is lehet. Utóbbi esetben a dízel előmelegítésében segítenek az egy négyzetméternyi felületet kitevő panelek, így jócskán lerövidül a kevésbé gazdaságos "bemelegítő" fázis. Galéria a címre kattintva!
VERSENYRE FEL
Újabb kémfotók a BMW X5 M-ről
Korábban már közöltünk híreket a BMW X5 M-ről, s most itt vannak az újabb fotók és információk. Bár egy nagyteljesítményű SUV nem igazán egyeztethető össze az M filozófiával, a kéttonnás sportterepjárók szegmense mégis túl nagy csábítás a BMW-nek. Mikor a Porsche Cayenne és az AMG Mercedes ML modellek eladásai az égbe szöknek, akkor a BMW miért is ne mutatná be a saját verzióját? Egyesek szerint az X5 M-be az M5 és M6 típusokból ismert ötliteres V10-es erőforrás kerül, míg mások szerint a BMW egy új fejlesztésű, ikerturbós (?) 4,4 literes V8-ast készül az autóba rakni, körülbelül 450 lóerős teljesítménnyel.