
terepkombi
Érkezik az Audi A4 allroad quattro
Leleplezték az Audi A4 allroad quattro második generációját. A normál kombi modelléhez képest 34 mm-rel nagyobb hasmagasságával és quattro állandó összkerékhajtásával ott is folytathatja útját, ahol már rég véget értek a műutak. Nyáron érkezik.

nyerő négyes
Itt az új Audi A4
Bemutatkozott az Audi A4 új generációja, amely elődjénél nagyobb és tágasabb, ugyanakkor több mint egy mázsát veszített a súlyából. Emellett a legkorszerűbb hajtásláncokkal látták el és belekerült számos olyan extra, amivel eddig csak a felsőkategóriában találkoztunk.

jubileum
Húsz éves az Audi A4
Jubileum az Audi középkategóriás modellcsaládjában: ingolstadti fő gyárában a négykarikás márka immár húsz éve építi az Audi A4 modelleket. Az A4 az eddig eladott több mint hatmillió példánnyal minden idők legsikeresebb Audi modellcsaládja.

Visszahívás
Szoftverhiba: nem nyílik a légzsák az A4-esben
Egy szoftverhibva miatt nem minden esetben nyílik ki a légzsák egy baleset esetén az Audi A4-esben, ezért a német konszern 850 ezer autót hív vissza világszerte.

Erőkúra
Literenkénti 145 lónál jár az ABT
A Volkswagen csoport autóinak felpaprikázását végző cég most a közkedvelt 2.0 literes TFSI négyhengereseket vette elő, hogy némi plusz erőt vigyen az amúgy sem gyengécske ménesbe.

SPORTSZER
Bemutatkozott az Audi Q5
Megérkezett Magyarországra az Audi Q7 kistestvére, a Q5 szabadidő-autó, mely a legfrissebb Audik dinamikus formavilágát és fejlett technológiáját hordozza. Nemcsak külseje, hanem hajtáslánca is az egyik legsportosabb SUV-vá avatja a Q5-öt.

SPÓROLÓS AUDIK
1650 km egy Audi A4-el
Immár második fogyasztási maratonját futja az Audi konszern új A4-es modellje, amelynek most lezajlott tesztjén mindössze 88 gramm/kilométeres széndioxid-kibocsátást produkált az autó. Az Ausztriában és Svájcban rendezett gazdaságossági verseny második fordulója is sikeresen zárult: az egyik szakmai magazin véletlenszerűen kisorsolt 20 olvasója, és az Audi kétfős csapata egy 88 kW / 120 LE teljesítményű új Audi A4 2.0 TDI-vel vállalkozott arra, hogy egyetlen tanknyi üzemanyaggal teljesítsék a Bécs - Basel - Bécs közötti 1.650 kilométeres körutat.

KÍNAI AUDIK
Kína is gyárt Audit
A Volkswagen északkelet kínai gyára új, Audi gyártósorral bővül, amelynek kapacitása összesen 140 000 darab lesz. A gyártósor fejlesztés 145 millió dollárba kerül és a jövő év második felében indulhat meg a gyártás rajta, kezdetben Audi A4-es és Q5-ös autók összeszerelésével.

RIEGER TUNING
Audi A4 másképpen
A bodykiteket gyártó, húsz éves Rieger a Tuning World Bodensee kiállításon mutatta be legújabb karosszériaszettjét, melyet az új Audi A4-hez tervezett. A külső csomag alapvetően nem változtatja meg a német limuzin karakterét, mégis megvan benne a kellő agresszivitás. A készlet első spoilerajakból, oldalküszöbökből, egyedi, diffúzoros hátsó lökhárítóból és 20 colos kerekekből áll. Utóbbiakból a Rieger kétfélét ajánl az Audihoz; a fehér színű szett sem egyszerű, de a sokküllős, titániumszínű görgők a komolyabbak. Emellett a 3 literes TDI motort sem hagyták érintetlenül, 240-ről 297 lóerőre tornászták fel a teljesítményét. A nyomaték 610 Nm-re emelkedett.

AUTÓBLOG TESZT
Szinteltolás: Audi A4 2.0 TDI
Az Audi az utóbbi időben nagyon ráérzett valamire, autói már nemcsak műszaki tartalmukkal villantanak, hanem merész, sportos formavilágukkal is elkápráztatnak. Az A4 markáns, karakteres autó lett, nagyobb veszélyt jelent a BMW és a Mercedes prémium modelljeire. Tessék komolyan venni!

BEFUTOTTAK
Élőben Genfből: szupererős Audi R8 és A4 kombi
Befutott Genfbe az új A4 Avant, mely az Audi új slágere lehet például itt Svájcban. Az autópályán idefelé eleve olyan érzésünk volt, hogy ez az Audik országa, minduntalan elsüvített egy mellettünk, jó részük kombi. Tudjuk, hogy nyugaton nagy divat puttonyos autót venni, az új A4 pedig már ránézésre is minden igényt kielégít. Az Avant a B oszlopig egy az egyben megegyezik a limuzinnal, onnan pedig értelemszerűen gömbölydedebb kialakítás következik, hogy elférjen az immár 490 literes csomagtartó, mely döntögetéssel 1430 literesre növelhető. Az autó teljes hosszához 123 millimétert csaptak hozzá, mindezzel és az Audi szerint a korábbinál sokkal merevebb karosszériával együtt is sikerült tíz százalékot lefaragni a kombi önsúlyából. Az új A4 Avant értékesítése tavasszal kezdődik Európában, de még idén a világ minden részén elérhető lesz. A motorpaletta a 160 lóerős, turbós 1,8-as és a 265 lóerős, 3,2-es V6-os benzinesből, valamint 143 és 170 lóerős kétliteres, továbbá 240 lóerős háromliteres dízelből áll. Az új kombi mellett az Audi hozott Genfbe egy különleges R8-ast is, mely lényegében nem más, mint a Detroiti Autószalonon kiállított, V12-es dízel tanulmány. Most már neve is van, Svájcba R8 TDI Le Mans-ként érkezett meg, a duplaturbós erőforrás 500 lóerőt tud, legnagyobb nyomatéka pedig kereken 1000 Nm. Nulláról százra igazán elismerésre méltó 4,2 másodperc alatt gyorsul. Galéria a címre kattintva!