/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
bioüzemanyag

DRÁGA TÁMOGATÁS

Rossz a bioüzemanyag támogatás

időpont:2008. július 16. 18:45

szerző:SzaBi

címkék:

Drága és nem hatékony a bioüzemanyag-termelés állami támogatása a fejlett országokban, csak korlátozott eredménye van az üvegházhatást okozó gázok csökkentésében és az energiabiztonság növelésében, viszont jelentős a hatása a nemzetközi terményárakra, írták a nemzetközi Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési szervezet (OECD) elemzői egy szerdán megjelent tanulmányukban. Szerintük a bioüzemanyagok ma erősen függnek a közfinanszírozástól, hogy versenyképesek lehessenek.

biodízel, bioüzemanyag, kína, kukorica

TERMELÉS NÖVELÉS

Kína egyeduralkodó lehet az etanoltermelésben is

időpont:2008. május 09. 13:31

szerző:Autoblog

címkék:

Az eddig sem volt kérdéses, hogy Kína erősen érdeklődik a bioüzemanyagok előállítása és használata iránt. A világ legnépesebb országa 2004 és 2007 között ötszörösére, 1,5 metrikus tonnára növelte évi etanoltermelését. Szakértők szerint ez a szám a duplájára nőhet az elkövetkező években. Több más országgal együtt Kína is szembesült a földhiánnyal, azaz hogy egyre kevesebb az a termőterület, amelyet bevonhatnak a bioüzemanyag-termelésbe. Az ázsiai ország tervei között is az szerepel, hogy az etanoltermelést függetlenítse a gabonatermeléstől, és olyan anyagokat hasznosítson üzemanyagként, mint az édesburgonya (batáta), a manióka vagy a cirok. Egyes kínai gyártók például már ma is keveréket készítenek: 60% búza, 20% kukorica, 10% manióka és 10% batáta.

biodízel, bioetanol, bioüzemanyag, cellulóz, e85, flexfuel, gm, hummer

SZAPORODNAK

Texasban megnyílt az első alternatív üzemanyagkút

időpont:2008. március 31. 15:40

szerző:Autoblog

címkék:

Megnyílt Texas első nyilvános bioüzemanyag kútja, melyet félmillió dolláros beruházással építtetett Amerika vezető Chevrolet kereskedője, a Classic Chevrolet/Hummer. A Classic a félmillió dollárból kilenc töltőpisztolyos kutat hozott létre; a Classic Clean Fuels-nél E85-ös, E10-es és biodízel üzemanyagot lehet tankolni. A Classic Chevrolet/Hummer egyre több E85-tel is üzemelő rugalmas üzemanyag-felhasználású járművet ad el, s bár alternatív benzinkutakból nincs hiány, mégis szükségét látták egy új kútnak. A létesítmény megnyitóját a GM is megtámogatta, mégpedig úgy, hogy az autósok két órán keresztül a normál 2,75 dollár helyett 85,9 centes gallonáron vásárolhattak bioetanolt. Hamarosan a Classic saját szivattyúját is átalakítják E85-re, így az újonnan kigördülő FlexFuel járművek teli tankkal hagyhatják el a kereskedést.

bioetanol, bioüzemanyag, cellulóz, kukorica, üvegházhatás

PRO ÉS KONTRA

A cellulóz etanol a megoldás?

időpont:2008. február 22. 15:31

szerző:Autoblog

címkék:

Amerikában nem túl ígéretes jövőt jósolnak a kukorica-alapú etanol gyártásnak. A legfrissebb kutatások eredményei azt mutatják, hogy az etanol nemcsak rossz üzlet, hanem előállítása a környezetet is jobban károsítja. A tekintélyes Science magazin legfrissebb számában olyan tanulmányokat jelentetett meg, melyek bizonyítják, a bioüzemanyagok előállítása több üvegházhatásért felelős gázt termel, mint a fosszilis üzemanyagok előállítása. Két tanulmány egyenesen azt állítja, hogy a fosszilis üzemanyagok kukorica-alapú etanollal való helyettesítése 30 éven belül megduplázná az üvegházhatásért felelős gázkibocsátást. De a kimutatások szerint a George W. Bush által korábban megjelölt, Amerika olajfüggőséget enyhíteni tudó fűféle, az energiafű is 50%-kal emelné a káros gázkibocsátást. Mások szerint a jelenleg folyó negatív kampánynak nagyon kevés köze van az etanolhoz szükséges alapanyaghoz, sokkal inkább a kőolaj piaci részesedésének csökkenéséhez.

bioetanol, bioüzemanyag

ELFOGADÁSRA VÁR

Javaslat: 10% bioüzemanyag 2020-ig

időpont:2008. január 28. 18:31

szerző:Autoblog

címkék:

Az Európai Bizottság elfogadta a Megújuló Energia Direktíva javaslatot, melynek lényege, hogy 2020-ig minden tagállamnak minimum 10%-nyi bioüzemanyag arányt kell elérnie. Jelenleg az EU által szállításra használt valamennyi üzemanyagfajtának mindössze 2%-a bioüzemanyag. E százalékarány növelése csökkenteni fogja a fennmaradó 98%-ot, mely a fenntarthatatlan fosszilis üzemanyagokból származik, és melyeket importálnunk kell. Az eBIO (Európai Bioetanol Üzemanyag Társaság) reméli, hogy az Európai Tanács és az Európai Parlament is lehetővé teszi e jogszabály mielőbbi elfogadását.

bioetanol, bioüzemanyag

SOK KRITIKA

Vége a bioüzemanyagoknak Európában?

időpont:2008. január 17. 14:38

szerző:Autoblog

címkék:

Sztavrosz Dimasz, Európai Uniós környezetvédelmi biztos szerint Európának inkább nem kellene teljesíteni a 2007 márciusában elfogadott 10%-os (2020-ra) bekeverési arányt, mondván, hogy a bioüzemanyagok csak ártanak a környezetnek és a világ szegényeinek. Az Európai Bizottság több levelet is kapott civil szervezetektől, miszerint a bioüzemanyag termelésnek adott állami támogatások hozzájárulnak az élelmiszerárak emelkedéséhez és erdőirtáshoz, éhínséghez és a vízbázis túlzott igénybevételéhez vezetnek. Ezekkel érvel Dimasz környezetvédelmi biztos is. Ezek az érvek azonban cáfolhatók.

bioetanol, bioüzemanyag, e85

HOGY ÁLLUNK?

Európai bioetanol-tapasztalatok és hazai körkép

időpont:2007. november 22. 15:31

szerző:Autoblog

címkék:

Az Európai Unió mind környezetvédelmi, mind gazdasági okokból lényeges szerepet szán a bioüzemanyagoknak. Ehhez megfogalmazott céljaik a felhasználás fokozatos növelését irányozzák elő. Míg az EU tagállamai közül többen előrehaladottak a bioetanol használatával kapcsolatban (Svédország, Franciaország és Németország), addig Magyarországon 2007-ben eddig összesen 4 darab olyan kút nyílt, ahol E85-öt tankolhatunk. Többek között a regisztrációs adótörvény felülvizsgálata is elősegíthetné a hazai bioüzemanyagok elterjedésének folyamatát.

biodízel, bioetanol, bioüzemanyag, kukorica

KÉRDÉSEK ÉS VÁLASZOK

Mégis érdemes foglalkozni a bioetanollal?

időpont:2007. október 25. 16:38

szerző:Autoblog

címkék:

Ha a bioetanol gyártás és felhasználás segítségével az éves fosszilis energiahordozó megtakarítás elérheti a teljes magyar kőolaj és kőolajtermék import több mint 10%-át, illetve a teljes magyar földgáz import közel 5%-át, valamint Magyarország teljes energiafelhasználásának közel 5%-át és energiatermelésének 12 %-át, ráadásul az országban átlagos éghajlati feltételek között megtermelt kukoricafelesleg sem veszne kárba, sőt hasznot hozna a gazdáknak, akkor miért hagynánk ki? Összességében lehet, hogy pozitív képet nyújt a bioetanol magyarországi termelése? Akkor kinek az érdeke, hogy mégis ellenkező képet fessen róla?

bioüzemanyag

MENNYI AZ ANNYI?

Többet ártanak, mint használnak a bioüzemanyagok

időpont:2007. szeptember 20. 14:13

szerző:tygger

címkék:

Egy nemrég megjelent OECD-tanulmány szerint a bioüzemanyagok jóval több kárt okoznak, mint hasznot. A tanulmány címével: "Biofuels: Is the Cure worse than the Disease?" a szerzők, Richard Doornbosch és Ronald Steenblik a fején találták a szöget - lehet, hogy a gyógymód rosszabb, mint a betegség maga. Főbb érvekként a következőket sorolják fel: először, a biodízel- és bioetanol-termelés világszerte 2005-ben éppen egy százalékát fedezte a közúti közlekedés üzemanyag-felhasználásának. Ez az arány optimista számítások szerint 2050-re elérheti a 11 százalékot - ám az élelmiszerek ára ezzel párhuzamosan drasztikusan emelkedne. Folytatás a címre kattintva!

bioüzemanyag

LASSÚ FEJLŐDÉS

Újabb bioüzemanyagok?

időpont:2006. június 21. 13:22

szerző:Autoblog

címkék:

A BP olajipari vállalat a DuPont Co. vegyipari céggel közösen új bioüzemanyagok kifejlesztésére egy kutatási programot indított.